סטירה בפנים

תחשבי על זה כעל כפרה רוחנית במקום משהו גרוע יותר. זה הרבה יותר טוב מחולי של הגוף נכון?"... רחלי רקלס עם כמה טיפים שבאו בעקבות הסטירה בפנים.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

זה קורה לכולנו.

 

ההרגשה שחווים כשאנחנו עושים משהו למישהו, בלי לצפות לתמורה. ולא רק שום דבר, אלא אפילו לפחות מכלום. אחרי שעבדתם כל כך קשה למענו או אפילו יצאתם מגדרכם בשבילו, המעט שהוא יכול היה לעשות הוא טיפ טיפה להעריך, באמת. לומר תודה על המאמצים שלכם. המינימום, לא?

 

אבל, לא.

 

הוא מתנהג כאילו לא עשיתם שום דבר עבורו, כלום. או גרוע מזה, הוא אפילו מתקומם נגדכם. אז איפה פה ההיגיון? אני שואלת. איך יכול להיות שמישהו שאכפת לכם ממנו, מישהו שעשיתם כל כך הרבה בשבילו, יעריך (במקרה הטוב) את מה שעשיתם בשבילו בצורה כזו מזלזלת? השאלה הראשונה שעולה בראשכם היא – האם הוא באמת מעריך ומוקיר אתכם?

 

דבר כזה קרה לי לא מזמן. אדם שהשקעתי מאמצים רבים כדי לשמח אותו, עשה משהו בלתי יאומן, כל כך רחוק מהכרת הטוב, שגרם לי לרצות לחתוך כל את כל ערוצי הקשר איתו. לא שביקשתי איזו תודה מיוחדת על כל השנים שהשקעתי ועשיתי בשבילו, אבל גם לא את ההרגשה האיומה שבאה בעקבות הסטירה הזו בפנים. ממש לא.

 

כשגיליתי את זה, התקשרתי מיד לרב אליעזר רפאל ברוידא ושפכתי את מר ליבי בפניו. שמעתם פעם עירקית מתלוננת בטירוף? זה יגרום לכם להזיע, אפילו מהצד השני של הטלפון. מסכן הרב ברוידא. הוא כמו שק חבטות של כל אלה שפונים אליו, שופכים את סגור ליבם והזעם שהם חשים, במיוחד אנשים כמוני.

 

הזיות הצידה! יש לי משהו חשוב לכתוב לגולשים. למעשה, שניים. אתם יודעים מה? שלושה.

 

המסר הראשון, מבוסס על מה שהרב ברוידא אמר לי על מנת להרגיע אותי: "תחשבי על זה כעל כפרה רוחנית במקום משהו גרוע יותר. זה הרבה יותר טוב מתרופות או חולי בגוף, נכון?". ללא ספק, כאן הוא כבר תפס אותי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לא שק אגרוף!

הבוס הגדול

קורבן עסיסי

בין השורות

מתנות קטנות

בוקר לא רע, אחרי הכל

הכל מתנה

חלב ועוגיות

הכובע של מירי

חלון יפה

חברות כואבת

מצב דביק

 

אבל רגע! את החלק הזה הוא עדיין לא ידע! כמה שעות מאוחר יותר באותו יום, שניים מהילדים שלי החליטו לרוץ אחד כלפי השני על מנת להתנגש (משחק של ילדים בחופש הגדול… המאוד גדול!) וכל מה ששמעתי היה 'בוםםם!' כמעט כמו פיצוץ, ואז שני ילדים צורחים בהיסטריה. לפתע פתאום, אחד הילדים מניח את היד על הסנטר שלו ודם, הרבה מאוד דם, נזל מבין האצבעות שלו.

 

ריבונו של עולם!!!

 

בשעה שש וחצי בערב כשהם צריכים לאכול, להתקלח ולהיכנס למיטה, רצתי עם הילד לרכב, מנסה איכשהו לעצור את הדם ונסעתי לטרם. שם, השבח לא-ל (כי אני חייבת להודות לו) אמרו לי שהרופא כרגע לא נמצא והוא יהיה עוד שעה… תודה כפולה לבורא עולם, הסתבר שהחתך לא היה עמוק. הטיפול הסתכם בחיטוי, עצירת הדם, הדבקת הפצע וחבישה קלה. כמו חדש!

 

המסר השני שהוא בעצם שניים מסרים באחד, כמו קנה אחד וקבל את השני בחינם, הוא – יש שתי סיבות לכך שאתם נמצאים בקשר, זוגיות או שותפות שהם חד צדדיים.

 

הסיבה הראשונה: הקב"ה לא רוצה שהאגו שלכם ירקיע לשחקים. בואו נהיה כנים, קל מאוד להתמלא בעצמנו כשעושים משהו טוב, במיוחד אם הוא כרוך אחר כך בטונות של הערכה, תודה, מחיאות כפיים וזר של שושנים. לכן, הקב"ה לפעמים גורם לאדם לא לתת לכם את מה שנראה בעיניכם כראויים לו, ולו רק על מנת למנוע מכם להסתובב בעולם הזה כמו טווסים עם אגו גדול פי שבע מהמידה שלכם.

 

הסיבה השנייה: כדאי מאוד שלא תהיו בקשר עם האדם הזה! יש כל כך הרבה קשרים חד צדדיים, וזה מאוד עצוב שהמקבל אף פעם לא מעריך את המאמצים שהנותן עושה בשבילו. אבל, אולי זו דרכו של הבורא לומר לנו שהאדם הזה לא טוב לנו? אולי האדם הזה שואב את האנרגיות שלכם עד כדי ייבוש וממש לא מועיל לכם? אולי הוא רק מוצץ את דמכם, כזה ששקוע רק בעצמו ולעולם לא יראה מה אתם עושים בשבילו, כי הוא לא יכול לראות שום דבר חוץ מאת עצמו?

 

אז אלה שלושת המסרים החשובים (שבעיניי הם גם טיפים מוצלחים) השכדאי מאוד לתת את הדעת עליהם, אפילו לאמץ אותם בחום, להתבונן ולהבין איך הם פועלים בחיים שלנו, במיוחד במערכות הקשרים שיש לנו בחיים.

 

והנה מסר בונוס – הרביעי, שמתאים למצבים כאשר מישהו פוגע בנו: אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו להפריד את המסר מהשליח! וזה מאוד מאוד חשוב וכמעט בלתי אפשרי עבורנו, הלא צדיקים שבחבורה. אבל הוא קריטי, לכן נעשה כל שביכולתנו על מנת להפנים את המסר הזה כל יום! כי בכל יום אנשים יכולים לעצבן, לצער ולהכעיס אותנו, על עצמי אני יכולה לומר שזה ממש נכון! אולי כולם שם בחוץ באמת מושלמים, לא אני.

 

הקב"ה שולח לנו מסרים, והדרך היחידה לשלוח לנו מסר היא דרך השליח. אז בפעם הבאה כשהקב"ה שולח שליח עם מסר שמרגיש כמו סטירה בפנים, תרימו את הראש ותסתכלו אל השמים. אל תתרעמו. ובאותו רגע אמרו לבורא עולם, "אני יודע שזה ממך, מה המסר שלך אבא יקר? מה אני צריך ללמוד מזה?"

 

אם אתם מצליחים לעשות את זה, תגידו לי ואשלח לכם את גביע הניצחון הכי גדול שאמצא (בחנות חמישה שקלים…) אפילו אפרסם את שמכם על שלט חוצות! (אם תסכימו והפרסום יהיה כמובן בחינם…)

 

בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה