עקביות – מילת המפתח!

אם חיפשתם את המפתח להצלחה, עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מגלה שהוא טמון במילה אחת – עקביות! איך זה עובד? ומה כוחה של העקביות? כל התשובות בפנים.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 14.03.21

מעגל השנה מלמד אותנו שיש ערך לחזרתיות של החגים.

 

סיום קריאת ספר התורה בשבת ומיד קריאת התורה מההתחלה שוב, זה משהו שמחנך אותנו לכך שהעקביות היא דרך חיים, היא מילת המפתח!

 

בכל בוקר נוטלים אנו ידיים וגם מצחצחים את השיניים בטבעיות. מי מתלבט אם לצחצח שיניים בכלל? למי יש תירוצים למה הבוקר הוא לא יעשה את זה? אז זהו, בזה אין תירוצים ואין התלבטויות. מרוב שזו פעולה יומיומית זה הפך לטבע אצלנו.

 

אז למה העקביות הזו חשובה כל כך?

 

הסיבה לכך היא, שאנו הופכים להיות מה שאנו עושים בעקביות! לרוב, אנו יודעים איך החיים שלנו ראויים להיות. אנו יודעים איך היינו רוצים שתראה המשפחה, החינוך של ילדינו, איך תראה העבודה שלנו, כיצד נמלא את שעות הפנאי, מה יהיה טיבם של הקשרים עם החברים ועוד. יש לנו תמונה בראש על ההתפתחות האישית והמקצועית שלנו, של מראה הגוף, הבריאות ועוד. לרוב, אנו גם יודעים מה צריך לעשות כדי לחיות את החיים שאנו רוצים.

 

בפועל, אנו לא עושים את הדברים שאנו יודעים או לא עושים אותם באופן עקבי. והתוצאות? בהתאם.

 

הסיבות לכך הן רבות: חוסר זמן, חוסר תשומת לב והתמקדות. בנוסף, יש לנו הסחות דעת רבות ואנו "נשאבים ונגררים" על ידי דברים רבים ושונים מחוץ לכל מה שקשור אלינו ומוותרים על עצמנו. התוצאה היא שיש תחושות של לחץ, מתח, החמצה, תסכול וחוסר אונים מול המציאות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הקניין הטבעי

הגיע הזמן

תגיד את זה לשופט

חברתי התפילה
הכרטיס הזוכה
תפילה – להשלים את החסר

כשאני רוצה, שמים וארץ מתהפכים
חטוף ולך

 

הבשורה היא – שיש לנו הדרכה יהודית בכל תחילת שנה, המלמדת אותנו את הסוד.

 

כן, יש כאן סוד!

 

והסוד הוא, לחזור על דברים שאנו רוצים שוב ושוב עד שיהפכו לטבע. כלום לא יקרה אם יהיה לנו מידע מה צריך לעשות. הכל יקרה אם ניישם ונעשה את מה שאנו יודעים.

 

נקיטת פעולות עקביות מביאה לתוצאות. למשל, בחור/ה רווק/ה שמחפשים את החצי השני שלהם. אם ישבו ויספרו כמה הם רוצים להכיר את החצי השני, לרוב זה לא יקרה. אך אם יעשו מעשה המאפשר להם להכיר את הנשמה התאומה וייצאו לפגישות היכרות, שוב ושוב, בעקביות, הרי שהפעולה תזמן להם תוצאה.

 

דוגמה נוספת. אדם עם עודף משקל רוצה להשיל מעליו כמה קילוגרמים. אם יחלום או ידבר על רצונו לרזות – לא יקרה השינוי המיוחל. אבל אם יעשה מעשה של התאמת תזונה בעקביות, הוא יראה תוצאות.

 

שני דברים מתבהרים כאן:

 

הראשון – שאנו אחראים על חלק משמעותי מאיכות החיים ותוצאות המעשים שלנו.

 

השני – תוצאות החיים שלנו אינן מקריות או תלויות ב"יד הגורל", אלא השתקפות של המעשים והפעולות שלנו.

 

וכאן נשאלת השאלה – איך נעורר את המעשים והפעולות שלנו לכיוון הנכון? אם העיקר הם המעשים העקביים, הצעדים הקטנים והיומיומיים, מהו הכוח היוצר את המעשים הללו?

 

ישנם כמה כוחות, אך אגע בכוח העיקרי שהוא כוח המחשבה.

 

כידוע, כל מחשבה יוצרת מעשים. אם המחשבה תהיה מכוונת למטרה, הרי שהמעשים יהיו מכוונים גם הם למטרה. יש להחזיק במחשבה שבוחרים בצורה ממוקדת, בריכוז ולפרטי פרטים. למשל, אם יש לנו מטרה בחינוך הילדים, הרי שהפעולות בחינוך יהיו לפי המחשבות. המחשבות יכוונו את החינוך שניתן. אם במחשבות אנחנו 'עייפים, עסוקים', הפעולות יהיו בהתאם.

 

דוגמה נוספת. אם אדם רוצה לרדת במשקל. אם במחשבות הוא 'מפסיד אוכל טעים, מצטמצם, לא מוכן לוותר על דברי מתיקה, לא מאמין שהוא יצליח' – זה באמת מה שיקרה. אם בן אדם רוצה לשפר את הכושר הגופני שלו אבל במחשבות שלו 'קר היום, קשה לי היום, ועדיף להתחיל מחר…' זה בדיוק מה שיקרה והפעולות יהיו בהתאם.

 

אם נחשוב אחרת, התוצאות יהיו אחרת. אם נחשוב שבוודאי שנצליח, הפעולות יהיו לכיוון של התקדמות. העקביות היומיומית תצטבר והדבר הגדול יקרה מאליו.

 

אז זה באמת הזמן להתחיל מבראשית. בואו נזהה את המחשבות "הפסולות" שלנו. נזהה את תנועת הפעולות שנוצרו מהמחשבות ונשנה אותן, והפעולות הקטנות העקביות ישקפו זאת. כוח המחשבה הוא כוח עצום. אפשר להכווין אותו ולשפר את חיינו. יש אפשרות להוציא מחשבות "פסולות", כמו כן "לשתול" מחשבות שיעוררו פעולות ותוצאות קסומות.

 

המעשים הם השתקפות של המחשבות! עשו את הדברים הקטנים בעקביות, והדברים הגדולים יתרחשו מאליהם. אנו הופכים להיות מה שאנו עושים בהתמדה.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה