צדיק כזה

הוא לא מתרגש ממה שעובר עליו, וגם אם נדמה לו שהוא בירידה הוא ממשיך לקוות. למה? כי אין שום ייאוש בעולם. זה העניין של הצדיק הזה.

3 דק' קריאה

מיטל (יוסף) לוינטל

פורסם בתאריך 17.03.21

"צְרִיכִין לֵידַע, שֶׁכְּשֵׁם שֶׁאֵין עֲלִיָּה לְעוֹלָם כִּי "לִגְדֻולָּתוֹ אֵין חֵקֶר", וְעַל כֵּן הַצַּדִּיק הָאֱמֶת אַף עַל פִּי שֶׁזָּכָה לְתַכְלִית מַדְרֵגָה עֶלְיוֹנָה בְּהַשָּׂגַת אֱלקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ, אַף עַל פִּי כֵן אֵינוֹ מִסְתַּפֵּק בָּזֶה וּמְחַפֵּשׂ וּמְבַקֵּשׁ לְהַשִּׂיג עוֹד יוֹתֵר, כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ אֵין יְרִידָה לְעוֹלָם, הַיְנוּ שֶׁאֲפיִלּוּ אִם נִדְמֶה לוֹ שֶׁהוּא בְּמַדְרֵגָה תַּחְתּוֹנָה מְאד שֶׁאֵין לְמַטָּה מִמֶּנָּה, אַף עַל פִּי כֵן צָרִיךְ לַחֲתּור וּלְבַקֵּשׁ עֲדַיִן אוּלַי יֵשׁ תִּקְוָה, כִּי בֶּאֱמֶת אֵין שׁוּם ייֵאוּשׁ כְּלָל לְעוֹלָם, כִּי רַבִּים רַחֲמָיו וַחֲסָדָיו יִתְבָּרַךְ עַד אֵין חֵקֶר" (משיבת נפש, אות כב).

 

הצדיק האמיתי לא מתרגש ממה שעובר עליו. ואפילו שהוא במדרגה עליונה, הוא מחפש מדרגה גבוהה יותר, ואחריה גבוה יותר ויותר. וגם אם נדמה לו שהוא בירידה ובמדרגה תחתונה ביותר, עדיין, הוא ממשיך ומקווה. למה? כי אין שום ייאוש בעולם כלל!

 

"אֲבָל אִי אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת לָזֶה כִּי אִם עַל יְדֵי הַצַּדִּיק הָאֱמֶת, שֶׁהוּא בְּתַכְלִית תַּכְלִית בְּחִינַת נְקֻדָּה הָעֶלְיוֹנָה, עַל כֵּן הוּא יָכוֹל לְהָאִיר הִתְחַזְּקוּת הָאֲמִתִּי בְּתַכְלִית תַּכְלִית נְקֻדָּה הַתַּחְתּוֹנָה, כִּי כָּל מַה שֶּׁמַּשִּׂיג יוֹתֵר גְּדֻולָּתוֹ יִתְבָּרַךְ, שֶׁהוּא גְּדֻלַּת רַחֲמָיו וַחֲסָדָיו, עַל יְדֵי זֶה הוּא יָכוֹל לְהָאִיר הָאֱמֶת גַּם בְּתַכְלִית דְּיוֹטָא הַתַּחְתּוֹנָה לְעוֹרְרָם גַּם כֵּן שֶׁעֲדַיִן יֵשׁ לָהֶם תִּקְוָה".

 

מאמרים נוספים בנושא:

המאמן האישי שלך

המפגש עם הקואצ'ר הראשון

WAZE והמפות של החיים

מילה של מאמן

הנחמן הגדול

אל תדאגי ילדה

הולכת אחריו במדבר

כשדברים ברורים יותר

תסתכלו אל השמים

אני רוצה להיות צדיקה

 

אבל כדי שנתנהג כמו הצדיקים, אנחנו צריכים כזה צדיק אמיתי שיאיר לנו ויחזק אותנו. וככל שהצדיק גדול יותר, כך הוא יכול להגיע נמוך יותר. לאנשים שנראה כביכול שהקשר ביניהם ובין הדת הוא רחוק. כביכול. כי כל אחד בשנייה יכול לחזור בתשובה. אבל זה הצדיק הוא יכול להאיר בנו. אז איפה הצדיק הזה שהנשמה שלנו קשורה אליו? הוא חי או שהוא שהגוף שלו נפטר מהעולם? חוץ מהצדיקים כמו רבנו רבי שמעון ועוד צדיקים, יש גם ל"ו צדיקים לפחות חיים בכל דור. אז איך אפשר לפגוש צדיק כזה שמסתובב בקרבנו?

 

"אֲבָל צְרִיכִין לִסְבּל בִּיזְיוֹנוֹת וּשְׁפִיכוּת דָּמִים הַרְבֵּה קודֶם שֶׁזּוֹכִין לְהִתְקָרֵב לְזֶה הַצַּדִּיק הָאֱמֶת. כִּי עִיקַּר הִתְחַבְּרוּת זֶה הַצַּדִּיק, שֶׁהוּא בְּחִינַת נְקֻדָּה הָעֶלְיוֹנָה, עִם הַתַּלְמִיד שֶׁרוֹצֶה לְקַבֵּל מִמֶּנּוּ, שֶׁהוּא בְּחִינַת נְקֻדָּה הַתַּחְתּוֹנָה, הָעִקָּר הוּא עַל יְדֵי בִּיזְיוֹנוֹת וּשְׁפִיכוּת דָּמִים שֶׁסּוֹבְלִין בִּשְׁבִיל הַהִתְקָרְבוּת אֵלָיו, כִּי זֶה עִיקַּר תְּשׁוּבָתוֹ וְתִיקּוּנוֹ".

 

תקשיבו טוב! כדי להתקרב לצדיק הזה צריך לסבול הרבה ביזיונות ושפיכות דמים. כדי להיות תלמיד של צדיק כזה, זה לא משהו שזוכים בו בקלות! כי צריך לשוב בתשובה ולתקן. ועיקר התשובה כפי שאומר רבי נחמן מברסלב (בתורה ו, ליקוטי מוהר"ן): "עיקר התשובה היא כשישמע בזיונו יידום וישתוק!". כן, הרבה הרבה ביזיונות ושפיכות דמים ותשובה. כמובן שיש גם להרבות בתפילה ולבקש מהשם שיגלה מי הצדיק שקשור אליו.

 

"וְאַדְרַבָּה, עַל יְדֵי זֶה בְּעַצְמוֹ שֶׁבָּאִין עָלָיו בִּיזְיוֹנוֹת וּשְׁפִיכוּת דָּמִים עַל שֶׁהוּא אוֹחֵז עַצְמוֹ בְּהַצַּדִּיק הָאֱמֶת, מִזֶּה בְּעַצְמוֹ רָאוּי לוֹ לְהָבִין שֶׁעֲדַיִן יֵשׁ לוֹ תִּקְוָה גְּדוֹלָה וְאַחֲרִית טוֹב. כִּי מֵאַחַר שֶׁזּוֹכֶה לִסְבּל בִּיזְיוֹנוֹת וּשְׁפִיכוּת דָּמִים בִּשְׁבִיל לֶאֱחֹז אֶת עַצְמוֹ בְּהַנְּקֻודָּה הָעֶלְיוֹנָה זֶה עִיקַּר תִּיקּוּנוֹ כִּי הַצַּדִּיק בְּחִינַת נְקֻודָּה הָעֶלְיוֹנָה יְכוֹלָה לְתַקְּנוֹ בְּכָל מָקוֹם שֶׁהוּא" (רבי נתן מברסלב, ברכת הפרות, הלכה ה אות יא).

 

רבי נתן אומר, שאפילו אם מצאת צדיק שכזה וזכית להתקרב אליו, על ידי זה בעצמו באים ביזיונות כדי להחזיק באמת הזו. באמת הזו, שהצדיק הוא זה שיעזור לי להציל את הנפש שלי. הוא יעזור לי לתקן את מה שבאתי לתקן פה בעולם הזה. וזה בעצמו תקווה גדולה, שיש צדיק כזה, שיש ביזיונות, ושאני עדיין אוחז בצדיק הזה. כי עצם האחיזה הזו בצדיק, זה עיקר התיקון: להמשיך ולאחוז בו למרות הביזיונות, למרות שפיכות הדמים, למרות שאומרים לי כל מיני דברים על הצדיק הזה. למרות שאף צדיק לא מסתובב עם שלט שאומר אני צדיק, לאחוז בו, לדבוק בו. כי זה עיקר התיקון.

 

אשרי מי שזוכה לפגוש ולדבוק בצדיק שכזה.

 

 

מאמר זה מוקדש לרפואה, הצלחה, ישועה ואריכות ימים לרב אליעזר בן עטיה ולרבנית תהילה בת לאה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה