רגע אחד מאוחר מדי

מה היה קורה אם הרגע הזה היה מגיע, האם הייתם רצים למחשב ומצ'וטטים בפייסבוק? שולחים פוסט שמדבר על ערכם האדיר של החיים?

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 18.03.21

מה לדעתכם הוא כוח הרצון הכי גדול בעולם? הרצון לשרוד? הרצון להגן על ילדינו? האם זו תשוקת האהבה לאדם איתו אנחנו רוצים לחיות כל חיינו? או שמא זה הרצון של בני אדם לתהילה ועושר, דברים שלמענם הם יהיו מוכנים לעשות הכל?

 

אף לא אחד מאלה, אומר הגאון מוילנא. והוא כותב, שהרצון הגדול ביותר שישנו בעולם הוא דווקא של הנשמה – לחזור לעולם הפיזי ברגע שהיא מתנתקת מהגוף ועוזבת את העולם הזה.

 

תיאורי חז"ל על התגובה הראשונה של הנשמה ברגע בו היא עוזבת את הגוף מצמררת מאוד: הנשמה צועקת צעקה רוחנית שנשמעת מקצה העולם הרוחני ועד סופו, צעקה רוחנית מחרישת אוזניים: "תנו לי לחזור לגוף, אפילו ליום אחד… לשעה אחת… לדקה אחת… לרגע אחד!" ייסורי הנשמה הופכים לתחנונים, אך לשווא. המלאך המלווה אותה לבית דין של מעלה אומר לה, "מאוחר מדי. הזמן שלך עבר. היה לך זמן חיים של הזדמנויות – כל יום וכל רגע – להשיג את המשימה שלך עלי אדמות ולעשות את מה שהיית צריכה לעשות…"

 

הנשמה, אלא אם כן חיה חיים של אמונה ושאפה להשיג את ייעודה בעולם הזה, סובלת צער בלתי יתואר. "רק תנו לי לעשות עוד שעה אחת של תפילה אישית – אפילו דקה אחת!"

 

"הלוואי ויכולתי" אומר המלאך מלא הרחמים על הנשמה, "אבל תפילה אישית היא מתנה ששייכת לעולם של מטה. ברי המזל שזוכים להילחם בפיתויים, יצר הרע וחילותיו ובלחץ שהם מפעילים עליו, מוותרים על עולם השקר של פייסבוק ומאמצים בחיבוק אוהב את הקשר עם אביהם שבשמים – הם אלה שזוכים בזכות העצומה הזו, משהו שאפילו המלאך הגדול ביותר לא זוכה בו. את חושבת שהמלאכים גבריאל, מיכאל, אוריאל ורפאל יכולים להיכנס אל קודש הקודשים, לעמוד מול כיסא הכבוד בכל רגע שהם רוצים? ממש לא! זה מצריך פרוטוקול שמימי מורכב, וזה ממש לא דבר פשוט!"

 

מאמרים נוספים בנושא:

דרוש רגע בחיים

תחיו את הרגע

מחכה לרגע הזה

רגעים מיוחדים

כל רגע נחשב

רגעים מכריעים

זה ממש עכשיו

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה
השם אמר לי

אף פעם אל תגיד אף פעם

פגישה עם הנשמה שלי

היא ואני

 

"אבל אף פעם לא הבנתי מה יכולתי להשיג עם תפילה אישית קטנה, עכשיו אני מבינה כמה גדול ערכה. בבקשששששה! תרשה לי לחזור לגוף שלי, רק לשעה…"

 

"מצטער, אני שליח פשוט של מלאך הרחמים. התפקיד שלי הוא רק ללוות אותך בבטחה לבית דין של מעלה כדי שהמקטרגים שיצרת מהעבירות שלך לא יפגעו בך, וכדי שתזכי למשפט הוגן. וחוץ מזה, ההבנה הרוחנית החדשה שלך חסרת כל ערך. את כבר לא בתוך גוף בשר ודם שחוסם את האור האלוקי. עכשיו את רואה את האמת. היית אמורה לגלות את האמת הזאת בזמן שהיית שם למטה, בעולם הגשמי. עכשיו מאוחר מדי".

 

"אבל אני רוצה לעשות משפט לעצמי אפילו חמש דקות! תראה כמה כתמים יש עלי… רק חמש דקות, האם זו בקשה גדולה?"

 

"אין לי את הסמכות לאשר בקשה כזאת. וזהו, אנחנו לא יכולים להתמהמה יותר…" אומר המלאך.

 

רגע, אל תחשבו שהתסריט שקראתם עכשיו בו משחקים תפקיד ראשי הנשמה והמלאך המלווה אותה לבית דין של מעלה הוא ניסיון להפחיד כאן מישהו, או איזה משהו שלקוח מסרט דמיוני של הוליווד. שאלו כל מי שחווה מוות קליני אם זה לא הדיל האמיתי. לא פלא שאנשים שחוו מוות קליני והיו שם למעלה משנים את אורח חייהם מיד כשהם חוזרים לכאן…

 

עצרו וחשבו מה היה קורה אם הרגע הזה היה מגיע והמלאך היה אומר, "זמנך תם!" האם הייתם רצים למחשב ומצ'וטטים בפייסבוק? שולחים פוסט שמדבר על ערכם האדיר של החיים?

 

חיים מלאים משמעם, לחיות כל רגע כאילו הוא הרגע האחרון עלי אדמות! אנחנו חייבים להחשיב את הרגע הזה, כי שום רגע לא יחזור אלינו שוב. זה לא משהו שאפשר להחליף, כך שאין לבזבז אותו לעולם!

 

בפעם הבאה שאתם משתהים וסתם מעבירים את הזמן, או מניחים לתפילה האישית שלכם לחמוק לכם מבין האצבעות, רק זכרו – זה יכול להיות הרגע האחרון. גררו את ההזדמנות ודברו עם השם, אבא שבשמים. אל תיתנו ליצר הרע לפתות אתכם ולמכור לכם שיש משהו יותר טוב מזה לעשות.

 

עכשיו אתם גם יכולים להבין למה המלאכים מקנאים בנו, החבר'ה המקסימים כאן למטה, נכון?

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה