שלום לשקרים

שקרים זה עסק לא משתלם! בסוף הם מתפוצצים לך בפנים, וזה כואב. זו הסיבה שאמרתי שלום ולא להתראות לערימת השקרים שמילאו כל פינה בחיים שלי.

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 17.03.21

שקרים זה עסק לא משתלם!
בסוף הם מתפוצצים לך בפנים,
וזה כואב. זו הסיבה שאמרתי שלום
ולא להתראות לערימת השקרים
שמילאו כל פינה בחיים שלי.
 
 
זה קרה לפני שמונה שנים, כשהחיים שלי, על כל תחומיהם, פנו םצאטן לכיוון 'הלא נכון' ובגדול. תקופה ארוכה, משהו כמו שלוש או ארבע שנים, אחרי 'המשבר' סבלתי מקנאה איומה.
 
קינאתי בכל האנשים סביבי.
 
קינאתי בנשים 'שהחליטו' להוליד עוד ילד ואחרי חודשיים כבר היו בהיריון.
 
קינאתי באנשים עם הקריירה המצליחה, אלה שראית על הפנים שלהם שהם 'יודעים מה הם עושים בחיים שלהם'.
 
קינאתי בזוגות שיצאו לחופשות בבתי מלון יוקרתיים, בעוד בעלי ואני היינו תקועים עם שתי בנות קטנות ואפס תקציב לקצת 'בידור', מנסים להסתדר עם קופסת פלסטלינה אחת כל הקיץ.
 
ואוי, כמה שקינאתי בבתים היפים שלהם, בקפה של הבוקר שלהם, בקניות ובברביקיו העשיר שהיה נראה כמו מופע מהסרטים.
 
זה הצריך ממני כוח, לפחות במשך כמה שנים, כדי להתגבר על אובדן הבית הגדול והיקר שלי, עוד שנה-שנתיים להשלים עם העובדה שאין לי קריירה משגשגת יותר או חשבון בנק שמן. אבל לא עוד ילדים??? זה היה כבר קשה מדי בשבילי וזה ליווה אותי שנים לא מעטות.
 
"אלוקים, נו באמת! בסדר, רצית ללמד אותי אמונה כשלקחת ממני את המזומנים, את הקריירה והחיים החברתיים כולל הבית הגדול שלי. אבל למה לא עוד ילדים?? מה קורה עם זה??"
 
באמת שלא הבנתי. גם כשחשבתי שהבנתי את זה בשכל, הרגש גבר – העצבות הייתה מנת חלקי, תרעומת גדולה התמקמה בחדר סודי בלב שלי על כך שאלוקים לא נותן לי עוד ילדים.
 
אולם שנה שעברה משהו משמעותי השתנה בתפישה שלי, בדרך בה התחלתי להסתכל על העולם. לפני שנה התחלתי להבין איזו מתנה ענקית אלוקים נתן לי כשהוא עשה לי כזה בלגאן בחיים.
 
בשנה שעברה, היו לי כמה פריצות דרך בחיי הפרטיים, ו'בעולם הפנימי' שלי. הבנתי שהדרך בה צעדתי ב'חיים המוצלחים' בסופו של דבר הייתה מובילה לטונות של כאבי לב, הרס חורבן, והמון, אבל המון, צער, אם אלוקים לא היה מתערב.
 
אתם מבינים, החיים שלי היו בנויים על ערימת שקרים שהיו קבורים בנשמה ובאישיות שלי, שאיך  אומרים? היו 'משתבחים' עם הגיל והיו עושים נזקים גדולים ומאוד בלתי נסבלים – לי, לבעלי ולבנות, לחיי הנישואין ולכל האנשים סביבי.
 
שקרים זה עסק לא משתלם! בסוף הם מתפוצצים לך בפנים, וזה כואב.
 
אחד השקרים העלובים שחייתי בו נקרא תחרות. כל הזמן הייתי במצב שאני חייבת להוכיח שאני מעל כולם ולא משנה איזה מחיר זה גבה.
 
שקר נוסף נקרא אנוכיות. הייתי כל כך אנוכית, ממוקדת בעצמי ובאובססיות שלי כשהייתי 'מוצלחת'. היום, אני מזדעזעת רק מעצם המחשבה על מה שמתי את כל הפוקוס שלי: אני ורק אני ולא אף אחד אחר, כי מבחינתי לא היו עוד אנשים בעולם חוץ ממני. זה עשה אותי אדם אכזרי, אפילו כלפי האנשים שכל כך יקרים לי.
 
שקר מזעזע נוסף שליווה אותי הוא תלונות ובכיות. שום דבר לא היה טוב בשבילי, בכל זמן ובכל מצב. שום דבר גם לא הוגן. אף פעם לא קיבלתי את מה שאני באמת ראויה לקבל ואת מה שמגיע לי (אם כבר מעלים את זה בקול רם…) וגם כשקיבלתי משהו טוב אף פעם לא הייתי שמחה בחלקי, כי תמיד מצאתי על מה להתלונן ולהתבכיין.
 
לכן השקר הבא הוא בלתי נמנע: הביקורת. קרעתי אנשים לגזרים עם הביקורות שלי על סגנון החיים שלהם, על הבחירות וההחלטות שלהם, על הזמן, על העבודה שלהם, ובעצם, על מה לא?!?
 
הבנתם? ערימות של שקרים מילאו את חיי, מעין קווים מנחים שליוו אותי תדיר – עצבות, דיכאון, חרדות, דאגות, פחדים. אבל כל זמן שהייתי 'מוצלחת' הם היו קבורים איפשהו בתוכי, ולי לא היה מושג עד כמה הם רעים ולא טובים, או איזה נזק הם גורמים לי.
 
השבוע שוחחתי עם מישהי שגילתה אף היא את ערימת השקרים שבחייה, את כל הקווים המנחים השקריים שעל פיהם בנתה את מהלך חייה, משהו שאלוקים סוף סוף מוציא החוצה כדי להתמודד איתו אחד-על-אחד.
 
העניין הוא, כי ככל שאתה מתבגר בגיל, וגם בנפש, כך כואב וקשה יותר לעבור את התהליך הזה – להשלים עם העובדה שאתה חי בשקרים, לתקן ולהתחיל לחיות עם האמת, כי הנזק המשני (לפני זה שיבוא בקול רעש גדול) גדל עם כל שנה שחולפת.
 
היה לה כל כך קשה, כל כך עצוב, למרות שאני יודעת (מניסיון כמובן) שהכל יהיה טוב, שזה תהליך בריא שינקה ויבריא אותה, ובסופו של דבר, יוביל אותה לדבר הגדול, לסגנון חיים בריא וטוב, לשינויים המבורכים. אבל גם הבנתי איזה נס אלוקים עשה איתי – שהוא לא נתן לשקרים האלה לגדול איתי בעוד עשר שנים.
 
תודה רבה לך בורא עולם על חוסר היכולת שלי להרות ולהוליד עוד ילדים! תודה על החובות, על הבלבולים, על כל הבעיות שהתמודדנו איתן במשפחה, על כל מעברי הדירות הלא קלים, על כל הכישלונות המעליבים (אלה שחידדו את מידת הענווה שלי) שספגתי בעשר השנים האחרונות.
 
יש הרבה בלגאן בעולם מכל הבחינות. הרבה שקרים מתגלים ומתנפצים בקול רעש גדול. זה בהחלט הזמן לגלות את השקרים שבתוכנו, את הקווים המנחים השקריים שהנחנו כיסודות לחיינו, קווים דמיוניים ולא מציאותיים. זה הזמן לקלף את החיים 'המוצלחים' והסדקים שמתגלים בכל מקום בתוכנו ולחיות את החיים האמיתיים.
 
זה משגע, זה מדכא, זה מפחיד, אבל זאת גם ההזדמנות הכי טובה שנקבל אי פעם כדי להתמודד עם כל השקרים האלה ישר בפנים. כי זאת ההזדמנות לבקש מבורא עולם לעזור לנו לתקן ולחיות חיים מחייכים יותר.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה