שלוש – כי כל אחד צריך

התבונן על עצמך ועל חייך! חשוב בצורה מפוכחת ושקולה מי אתה באמת, היכן אתה עומד, מה המטרות שלך ואיך אתה מתכוון להגיע אליהן...

2 דק' קריאה

הרב אברהם יהושע גרינבוים

פורסם בתאריך 06.04.21

התבונן על עצמך ועל חייך! חשוב
בצורה מפוכחת ושקולה מי אתה
באמת, היכן אתה עומד, מה המטרות
שלך ואיך אתה מתכוון להגיע אליהן.
 
 
קריאה לחיים – פרק 9, חלק ג
 
 
במאמרים הקודמים (חלק 9, א ו-ב) ציינו שישנן שלוש "נקודות עוצמה", מהן יכול האדם לשאוב את הכוח והחיזוק הפנימיים הנדרשים לצמיחה ולשינויים בחייו. שלוש נקודות אלו מהוות קשר בין האדם לבין מקורות התמיכה והסיוע המכריעים ביותר בחייו.
 
שלוש הנקודות הן: 1. הקשר עם מורה דרך בחיים 2. הקשר עם חברים (המאמרים הקודמים). 3. הקשר עם הנקודה הפנימית (המאמר הנוכחי).
 
* * *
 
3. נקודת העוצמה הפנימית
 
נקודת העוצמה הפנימית שלך היא מקור לא אכזב של יצירות בחיי הרגש, הנפש והרוח שלך. זוהי הנשמה – מעיין סמוי ובלתי נדלה, שממנו ניתן לשאוב חיות, השראה ועוצמה בכל זמן ובכל מצב, כדי להבריא, להמשיך לצמוח ולנהל חיים עשירים ובעלי משמעות גדולה יותר.
 
לחדור לנקודה הפנימית שלך, משמעותו היא: ללמוד ליצור קשר עם עצמך ולדלות עוצמה מהמשאבים הפנימיים שלך כדי להגיע למטרות החשובות לך ביותר. התבונן על עצמך ועל חייך! חשוב בצורה מפוכחת ושקולה מי אתה באמת, היכן אתה עומד, מה המטרות שלך ואיך אתה מתכוון להגיע אליהן.
 
כדי להגיע לנקודה הפנימית שלך, נדרשת ממך עבודה שלך על עצמך. ישנן דרכים שונות בהן ניתן לשפר את מצבך הנפשי, מצב הרוח שלך, הגישה שלך לחיים ובכלל ההסתכלות שלך על העולם. יתכן, שכדי להיטהר מהרגשות השליליים שבך, תצטרך לחדור עמוק ולחטט בתוך נבכי הנפש שלך.
 
קרוב לוודאי תמצא, שיש צורך בשינויים בתחומים מסוימים בחיים שלך. עניין זה ידרוש ממך לקבוע מה הם הדברים החשובים לך ובהתאם, להגדיר לעצמך מה המטרות החשובות לך להשיג. לא די בהגדרת מטרות אלה, יהיה עליך להכין תוכנית עבודה מפורטת איך להוציא אותן אל הפועל ולהתחיל במימוש התוכנית – אתה היוזם ואתה הפעיל. כך תהיה לך יותר שליטה על החיים שלך במקום לתת לעצמך להיסחף עם הזרם מסביבך.
 
ליצור קשר עם הנקודה הפנימית שלך, היא לא רק להסתכל על עצמך אלא להסתכל גם אל נקודה שהיא הרבה מעבר לכך – לשורש החיות שלך ולשורש החיות של הבריאה כולה: בורא העולם.
 
אפשר ליצור קשר עם הבורא יתברך על ידי התבוננות והקשבה לפנימיות שלך בד בבד עם תפילה אישית המובעות במילים משלך. מחלה, פגיעה או משבר אחר עלולים להעמיד בפניך בעיות וקשיים רציניים שלא תמיד אפשר לראות את הפתרון להם. פניה לבורא העולם, שכוחו בלתי מוגבל, מחזקת אותך ונותנת לך כוח לרצות להתמודד עם הקשיים. עצם הפניה שלך אליו יתברך והרצון שלך להתמודד מוסיפים לך חוזק ומימד רוחניים, המעמידים אותך במקום גבוה יותר משהיית קודם.
 
ליכולת שלך לחזור ולשאוב כוח מנקודת העוצמה השלישית, הנקודה הפנימית, בעקביות ובהתמדה, יש חלק מכריע בתהליך הריפוי וההחלמה. ההתמדה בה אתה עובד על עצמך בדרכים שונות היא שמאפשרת לך להפוך רעיונות והחלטות להישגים של ממש, במקום שיישארו בגדר מחשבה או רצון.
 
כדי שתוכל לשאוב כוח מהנקודה הפנימית שלך שוב ושוב, יש להקדיש לך זמן.
 
כשאתה רוצה לשמור על גוף בריא וחזק, עליך להקדיש זמן לפעילות גופנית סדירה. באותה מידה, כשאתה רוצה לשמור על נפש ורוח בריאים, עליך להקדיש זמנים קבועים להתבוננות וליישום שיטות העבודה המובילות להתפתחות פנימית ולצמיחה רוחנית.
 
ביהדות, הזמן שאתה מקדיש לעבודה על הפנימיות שלך נקרא התבודדות.
 
מקומה של ההתבודדות הוא כה מרכזי בריפוי ושמירה על בריאותם של הנפש והנשמה, שראוי להקדיש לה את הבמה הראויה לה, במאמרים הבאים.
 
 
(מתוך "קריאה לחיים" מאת המחבר)

  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה