שליף לכל רגע

"תגיד לי את המשפט שלך ואני יגיד לך מי אתה", משפטים ששלחתם להגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, התגלו כשליפים הטובים ביותר לכל רגע וקושי בחיים. תדפיסו ותלו על המקרר!

4 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

"תגיד לי את המשפט שלך ואני
יגיד לך מי אתה", משפטים ששלחתם
להגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, התגלו
כשליפים הטובים ביותר לכל רגע
וקושי בחיים. תדפיסו ותלו על המקרר!
 
 
המסע למדינת המציאות החדשה הוא הצעד ראשון והחשוב שעשינו כבר בשבוע שעבר, ואותו כמובן אי אפשר להפסיק. בסוף המאמר הנ"ל ביקשתי מכם לשלוח לי משפטים המקדמים אתכם במסע הפרטי שלכם.
 
ובכן,
 
קודם כל תודה לכל השולחים. דבר שני, קיבלתי מכם הרבה משפטים מקסימים שאת חלקם תקראו בהמשך. מומלץ להדפיס ולתלות על המקרר, או לדאוג שהמשפטים האלה יהיו אצלכם בשליף, כי הם ממש מחזקים וטובים כל מצב בחיים.
 
"אם קשה לי סימן שאני בעליה" – זה משפט לעידוד בזמנים "מאתגרים", כך ציינה שלומית.
 
"רעש ובלגאן הם ההיפך מבדידות וריקנות" – זה משמש אותי כשקשה לי עם הילדים, כתבה רומי.
 
"לפעמים אתה צריך להיות לבד לא כדי להיות בודד, אלא כדי ליהנות מהזמן שבו אתה באמת עם עצמך" – את זה כתבה שמרית, משפט אותו היא משננת כשהיא מרגישה "לבד".
 
"אם תבלה כל חייך בציפייה לסערה, לא תוכל ליהנות מהשמש" – לעצור וליהנות מהרגע, זה דבר שעוזר בזמן של דאגה וחרדה במחשבות עתידיות, כך מסכם אופיר את המשפט שמודה על הקושי שלו להרפות את מושכות השליטה בחיים.
 
"כבדהו וחשדהו" ו"במושב לצים לא תשב" – עבורי משפטים אלה מסמלים גבולות וגדרים, תזכורת שלא "אשכח את עצמי" ואפגע, כתבה מורן.
 
"אם מישהו לא אוהב אותך כמו שאתה רוצה, אין זה אומר שאתה לא נאהב על ידו בדרכו שלו" – בשבילי זה משפט שמחזק את הדימוי העצמי שלי, כך כותבת מיכל שמפחדת מהרגשת הלבד ו'שמא אני לא אהובה'.
 
"אל תבזבז זמן עם מישהו שלא אכפת לו לבזבז זמן איתך" – זה המוטו של רועי שהזמן שלו מאוד יקר.
 
"אולי אתה סתם עוד אדם בעולם, אבל בשביל מישהו אתה כל העולם" – מיקי חושב שכל אדם הוא יקר ויצירה מיוחדת במינה. כך הוא מעודד אנשים שלא מאמינים בעצמם.
 
"כשאדם בעצמו מתעורר ושם ליבו מאליו לתקן את מעשיו, הוא חוסך לעצמו הרבה מאוד ייסורים" – המשפט של גיל על בריאות וחיסכון של סבל וייסורים מיותרים בחיים, על פי ספרו של הרב שלום ארוש מעין גנים.
 
"דווקא כשאתה נמצא בירידה בחייך אתה יכול להשיג את הדברים שכל כך רצית", כך מסכמת אורית עם המשפט שלה את איך שצריך להסתכל על ירידות בחיים, ומה אפשר להשיג בעזרתן.
 
* * *
 
זה היה תרגיל מקסים בסגנון של "תאמר לי את המשפט שלך, ואומר לך מי אתה", או אם ליתר דיוק, "תאמר לי את המשפט שלך ואומר לך את הקושי שלך".
 
המשותף לכל המשפטים המתוקים והמיוחדים האלה הוא – ושמבחינתי אפשר להכין מהם מגנטים לעת הצורך ולתלות על המקרר – שהם מחזקים אותנו ברגעים קשים בחיינו, מצבים בהם אנחנו צריכים תמיכה, עידוד וחיזוק, לדעת שהכל בסדר ולהמשיך ולהתקדם הלאה במסע המרתק שלנו.
 
אל תשכחו, אנחנו נמצאים במדינת המציאות החדשה בה הכל אפשרי ואנחנו אלה שקובעים את המסלול ומה יהיה כתוב בשלטים!
 
ומכיוון שאנחנו מחפשים חיזוקים ודרך להעצים את המשאבים הפנימיים שלנו, הרגליים מובילות אותנו הישר לנקודת-דרך בה אנו מתבקשים לחשוב מחוץ לקופסה. וזה אומר, לסגל אמרות או משפטים חיוביים ובונים שמחזקים אותנו ברגעים השמחים בחיינו, כשטוב לנו. אל תחששו מ"בבקשה, שלא ייגמר" כי הדרך עוד ארוכה ויש לנו הרבה מה לעשות. נכון, לא כל דבר צריך לספר, אחרי הכל – "דבר הסמוי מן העין יש בו סימן ברכה", אפילו שאנחנו ממש 'מתים' לשלוח  SMSלחבר'ה ולשתף אותם במה שאנחנו חווים מעבר לגבולות ארצנו. בכל אופן, ברגעים השמחים של חיינו תמיד הבענו משפט או מילה שחיזקו אותנו והוסיפו עוד נופך להרגשה שלנו. לכן, מן הראוי שנרשום לנו אותן בצד ונשתמש בהן תמיד, גם ברגעים שנראים 'לא טובים' או 'לא שמחים'.
 
הרב שלום ארוש שליט"א, בספרו שעריו בתודה, מלמד על אמירת התודה שנובעת ממידת הכרת הטוב, מידה שממתיקה דינים יותר מן הכל וממשיכה שפע של ישועות.
 
וממש כאן, באמצע הדרך, פתאום מופיע שלט ענק שכתוב בו באותיות גדולות עם נורות ניאון צבעוניות מהבהבות: התודה וההודאה פותחות את צינורות השפע!
 
והעיניים נפתחות עוד יותר, כי זה האוצר בה הידיעה שמעשיר את המשאבים הפנימיים שלנו, ורק התחלנו!
 
אז איך זה עובד? ובכן, הרב שלום ארוש נותן לנו בספרו את אחת העצות הנפלאות והחשובות, ממש תוכנית אסטרטגית לגילוי מכרות זהב ויהלומים שחבויים בתוכנו: קחו מחברת, כתבו עליה בגדול מחברת התודה שלי ורשמו בה את כל הדברים הנפלאים שיש לכם בחיים ושאתם מודים עליהם. כל יום כמובן תוסיפו עוד דברים. אתם מוזמנים להודות שוב ושוב על אלה מימים קודמים, על ניסים שקרו לכם בחיים וכן הלאה.
 
ברגע זה אנחנו נכנסים בעצם למצב שנקרא תודעת שפע, מה שנקרא 'תחשוב טוב יהיה טוב', רק שעם מחברת התודה מתגלה לנו שאנחנו עושים טוב! לא רק חושבים אלא אומרים וכותבים תודה. אנחנו מלאי הערכה על הדברים הקטנים שפתאום נראים גדולים ומיוחדים, מכיוון שאנחנו כבר לא מקבלים אותם יותר כמשהו מובן מאליו. אנחנו מוקירים כל מתנה שקיבלנו, קטנה כגדולה.
 
עוד צידה לדרך, שני משפטים נוספים מהרשימה ששלחתם: "היום בבוקר קמת – כל השאר זה בונוס" – אומר רוני, משפט חיזוק-תודה שמעורר אותו להעריך כל דבר ודבר מהרגע שהוא פוקח את עיניו. ו"תודה לה' אני נושם!" – הסטיקר המפורסם שהפך משפט תודה של אבי על כל נשימה ונשימה שלו.
 
אז כמו שאתם מבינים, במדינת המציאות החדשה מדברים שפה אחרת. כדאי לנו לאמץ אותה ואת מנהגי המקום, כאשר התודה היא הערך העליון (לעומת כפיות טובה אצלנו…). שם החשיבה שונה מזו שאנו מכירים: מוכרחים להיות שמח! זה מוטו, זאת דרך חיים, זאת קו מנחה ומוביל את יושבי מדינת המציאות החדשה.
 
טיפ למי שרוצה לקבל אזרחות במדינה מיוחדת זו: חובה להיפטר מכל מיני רגשות שקיבלו לגיטימיות ואזרחות במחוזותינו, קרי עצבות-דיכאון-מרירות ושות'. במדינת המציאות החדשה הם נחשבים גורמים עוינים וסכנת קיום ממשית, ומאוד מאוד לא רצויים שם.
 
יש לכם משפטי תודה שיכולים לעניין אותנו? שלחו אלינו לכתובת – Hagar.coach@gmail.comנפרסם אותם ונמשיך את המסע המיוחד שלנו לנקודה הבאה.
 
בהצלחה, ותמשיכו ליהנות!
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רוחמה

ז' כסלו התשע"ד

11/10/2013

רעיון מקסים !! בס"ד בזרה"ק הגרוש יקירתי , אני מאחלת לך ברכה והצלחה ענקית רעיונות מקסימים טובים ומבריקים יש לך.. לפעמים בפתק כזה טמון כייף רגעי שיכול לוות אותנו כמה שעות טובות במהלך היום. אשרייך אוהבת רוחמה

2. רוחמה

ז' כסלו התשע"ד

11/10/2013

בס"ד בזרה"ק הגרוש יקירתי , אני מאחלת לך ברכה והצלחה ענקית רעיונות מקסימים טובים ומבריקים יש לך.. לפעמים בפתק כזה טמון כייף רגעי שיכול לוות אותנו כמה שעות טובות במהלך היום. אשרייך אוהבת רוחמה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה