מעשה ברבי ישראל בעל שם טוב

"אוי ואבוי, העולם מלא מאורות וסודות נפלאים ונוראים, והיד הקטנה שלו (של האדם) עומדת בפני העיניים ומעכבת מלראות אורות גדולים…" (הבעל שם טוב הקדוש זיע"א).

 

"חופות הצדיקים קרובות זו לזו ואף נכוות זו מזו, אך מחופת הבעל שם טוב הקדוש זיע"א אין נכווים כלל…"

 

"הוא לא היה רב, לא מורה, לא פרנס, אפילו לא מלמד, הוא כביכול היה רק שמש וריש דוכנא המלמד אותנו כי "סור מרע ועשה טוב" פירושו עשה את הרע – לטוב. הוא מגלה לנו את החיים שהם נצח, ובזכות כך זכה להמשיך את הוד הנצח על החיים…"

 

"האגדה תפרה לו בגד של חול, בגד אפור של כפרי פשוט, אולם נשמתו משתפכת לתוך כל הנשמות של העם בצינורות החיים שאין להם סוף בגין כוחם של האמונה והביטחון, הניגון, הריקוד, והשמחה…"

 

מעשה ברבי ישראל בעל שם טוב – ספר המאגד סיפורי מופת, תורות ואמרות המיוחסים לרבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע, מייסד תנועת החסידות, אשר הפכוהו לא רק להיותו מורם מעם, אלא גם מורה לעם! מאת המחבר שמחה רז.

 

מעשה ברבי ישראל בעל שם טוב – סיפורים נפלאים וסוחפים על האיש שהיה בקי באגדה ובקבלה ובתורתו הוא משתמש פעמים רבות באוצר המילים שלהן. אומנם את משנתו לא העביר באופן שיטתי, אלא הפיצה בדרשותיו ובשיחות שבעל פה בלבד. הבעל שם טוב הקדוש זי"ע – איש בעל שם, איש שהשם אדם הולם אותו.

 

"הנוי של הסוכה שלי" אמר לא פעם, "הם היהודים הפשוטים הגורמים שמחה למעלה בשמחת מצווה שלהם, מצד האמונה הפשוטה".

 

כזה הוא הבעל שם טוב הקדוש זיע"א, "אין הוא נתפס בהשגתנו אלא בחינת אחד מן העם ואיש העדה, איש שהינו עדה. הוא אינו שליח ציבור, כי הוא וציבור – חד הם! וממילא הוא אינו מבשר, אלא הוא הבשורה עצמה!"

 

323 עמודים סוחפים ומרתקים, כריכה קשה.

מחיר באתר

$14.55

המלאי אזל

שלחו לי אימייל כשהמוצר חוזר למלאי

התחייבות למחיר הכי זול ברשת
מקט: 42-1832
תיאור הספר "אוי ואבוי, העולם מלא מאורות וסודות נפלאים ונוראים, והיד הקטנה שלו (של האדם) עומדת בפני העיניים ומעכבת מלראות אורות גדולים…" (הבעל שם טוב הקדוש זיע"א).   "חופות הצדיקים קרובות זו לזו ואף נכוות זו מזו, אך מחופת הבעל שם טוב הקדוש זיע"א אין נכווים כלל…"   "הוא לא היה רב, לא מורה, לא פרנס, אפילו לא מלמד, הוא כביכול היה רק שמש וריש דוכנא המלמד אותנו כי "סור מרע ועשה טוב" פירושו עשה את הרע – לטוב. הוא מגלה לנו את החיים שהם נצח, ובזכות כך זכה להמשיך את הוד הנצח על החיים…"   "האגדה תפרה לו בגד של חול, בגד אפור של כפרי פשוט, אולם נשמתו משתפכת לתוך כל הנשמות של העם בצינורות החיים שאין להם סוף בגין כוחם של האמונה והביטחון, הניגון, הריקוד, והשמחה…"   מעשה ברבי ישראל בעל שם טוב – ספר המאגד סיפורי מופת, תורות ואמרות המיוחסים לרבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זי"ע, מייסד תנועת החסידות, אשר הפכוהו לא רק להיותו מורם מעם, אלא גם מורה לעם! מאת המחבר שמחה רז.   מעשה ברבי ישראל בעל שם טוב – סיפורים נפלאים וסוחפים על האיש שהיה בקי באגדה ובקבלה ובתורתו הוא משתמש פעמים רבות באוצר המילים שלהן. אומנם את משנתו לא העביר באופן שיטתי, אלא הפיצה בדרשותיו ובשיחות שבעל פה בלבד. הבעל שם טוב הקדוש זי"ע – איש בעל שם, איש שהשם אדם הולם אותו.   "הנוי של הסוכה שלי" אמר לא פעם, "הם היהודים הפשוטים הגורמים שמחה למעלה בשמחת מצווה שלהם, מצד האמונה הפשוטה".   כזה הוא הבעל שם טוב הקדוש זיע"א, "אין הוא נתפס בהשגתנו אלא בחינת אחד מן העם ואיש העדה, איש שהינו עדה. הוא אינו שליח ציבור, כי הוא וציבור – חד הם! וממילא הוא אינו מבשר, אלא הוא הבשורה עצמה!"   323 עמודים סוחפים ומרתקים, כריכה קשה.

ביקורות (0)

אין עדיין חוות דעת.

מה דעתך על "מעשה ברבי ישראל בעל שם טוב"?

האימייל לא יוצג באתר.

שלחו הודעה
לפניה מהירה לחנות האתר
לחצו וקבלו מידע והכוונה