אור בתוך המים

זה רגע שקשה לתאר. לפתע ראיתי אור בוהק בתוך המים. אור שנתן לי עוד נשימה אחת ארוכה שמילאה את ריאותיי באוויר. הרגשתי שאני נושמת מתחת למים!

3 דק' קריאה

עודד מזרחי

פורסם בתאריך 05.04.21

זה רגע שקשה לתאר. לפתע
ראיתי אור בוהק בתוך המים. אור
שנתן לי עוד נשימה אחת ארוכה
שמילאה את ריאותיי באוויר. הרגשתי
שאני נושמת מתחת למים!

הכל החל כשהייתי בת 7.

הייתי חולת אסטמה ואימי לקחה אותי בקביעות לשחות בבריכת גורדון בתל אביב. היה לי משחק קבוע: נהגתי לשחות לעבר המים העמוקים ואז ניסיתי להגיע לקרקעית. תמיד הצלחתי לעשות זאת, חוץ מפעם אחת.

באותה פעם צללתי לעומק וניסיתי כדרכי להגיע לקרקעית. באמצע הדרך נגמר לי האוויר. לא הצלחתי לחזור למעלה והתחלתי לבלוע מים… ניסיתי לעלות בכל כוחותיי ולא הצלחתי… איבדתי שליטה על עצמי…

זה רגע שקשה לתאר. לפתע ראיתי מעין אור בוהק בתוך המים. האור הזה נתן לי עוד נשימה אחת ארוכה שמילאה את ריאותיי באוויר. הרגשתי שאני נושמת מתחת למים! ואז בבת אחת עליתי מעל פני המים.

ניצלתי.

כשסיפרתי זאת לאימי, כמובן שהיא לא האמינה לי, אבל לעולם לא אשכח את ההרגשה שאני נושמת מתחת למים בניגוד לכל היגיון.

גדלתי בבית חילוני. שום קשר ביני לבין הדת לא היה ולא נמצא, אפילו לא בתת מודע. הכל אצלנו היה חופשי. אמנם היה קידוש בשבת, אבל אחריו יצאתי לדיסקוטק. ביום כיפור ראינו סרטי וידאו ובפסח אכלנו פיתות. חייתי בסביבת החברה הגבוהה של צפון תל אביב היוקרתית, על כל המשתמע מכך. למדתי לתואר ראשון בתקשורת ומימנתי את לימודיי בעבודות זמניות, כמו דוגמנית וברמנית בפאבים. העולם הזה קסם לי. הרגשתי שאני מתקדמת, אבל נפשית הייתי בודדה ומנוכרת.

הייתה לי סבתא אהובה שהתגוררה בצריף קטן וישן. היא חייתה חיים קשים. לא היה לה כסף ולא תנאי מחיה, אבל מעולם לא התלוננה ותמיד האירה פנים בסובלנות ואורך רוח. היא שמרה על כשרות וצמה את כל הצומות.

נקראתי על שמה: קורין. הייתה לי אהבה גדולה אליה. היא גידלה אותי כמו בת בשמחה ובאהבה אין סופית.

סבתי נפטרה מהמחלה הידועה בגיל 60. זה היה אובדן כואב עבורי. הייתי אז בת 20, בתקופה שכללה המון עבודות ליליות מזדמנות ולימודים קשים.

הוריי עמדו להתגרש. לפני קבלת ההחלטה אני ואחי עברנו סבל גדול. גם אימי הייתה אומללה מכך שאבי החליט להמשיך את חייו עם מישהי אחרת. באותה תקופה הייתי ממש עצובה. הרגשתי חסרת ביטחון. לא ידעתי מה יהיה איתי, שלא לדבר על אחי ואימי. חשבתי בליבי: מי יתחתן איתי במצב כזה?! אין לי כלום. לא משפחה, לא כסף, שום תמיכה, אני לבד. הרגשתי שאני הולכת ודועכת. בכיתי בכל הלילות. הייתי מלאה בדאגות למרות שכלפי חוץ נראיתי אחרת, אולי אפילו מצליחה.

באחד הלילות הלכתי לישון. לפתע הרגשתי ובעצם ראיתי איך שהנשמה הלבנה שלי יוצאת מתוך נחירי אפי וטסה במהירות לשמים. נלקחתי מתוך גופי מבלי להבין מה קורה לי ומה זו ההרגשה הזאת. פחדתי מאוד עד שלפתע סבתי הופיעה מולי…

זה בעצם היה המפגש הראשון שלי איתה לאחר מותה. היא הייתה מוארת לגמרי באור וקורנת. פניה היו חלקות למרות שזכרתי אותן מלאות בקמטים כשנפטרה. הייתי מאוד רגועה ושלווה אבל מופתעת כי ידעתי שהיא מתה. מה קורה פה?! מה זה?! בשכל אני יודעת שהיא מתה, אבל אני רואה וחווה אותה! הנוכחות שלה הרגיעה אותי. הבנתי שהיא רוצה להראות לי משהו. היא לקחה אותי והראתה לי היכן היא נמצאת – מקום קסום מלא אור עם שלל צבעים של פרחים ועצים וים כחול. הרגשתי נפלא ושמחתי איתה. הכל כל כך יפה – האור, הפרחים, הצבעים, ואז היא אמרה לי טלפתית בלי קול, כשאני מבינה מה היא רוצה, שאבי לא בסדר ושאשמור על אימי ואחי. היא גם ביקשה שאקרא מספר תהילים.

כך הסתיים החלום.

בבוקר מיד גיליתי את החלום לאימי שהייתה במצב לא קל. החלטתי בליבי שאני הולכת להשיג את הספר הזה. לא ידעתי על מה מדובר כי מימי לא קראתי תהילים, אבל הרגשתי שאני חייבת לראות מה זה וקיוויתי שאולי זה יעזור לי.

בלילה לקחתי את ספר התהילים ופתחתי סתם כך באופן אקראי. התחלתי לקרוא מילה במילה וחשתי שהמילים הללו מדברות עלי ועל מצבי, על כל מה שאני עוברת. כל מילה שקראתי הרעידה לי את הנשמה. בכיתי מהלב בכי של עצבות, אבל עם תקווה שמישהו שומע אותי. סוף סוף יכולתי להוציא הכל ולבכות.

במשך הזמן התחלתי לדבר לאלוקים ולבקש ממנו שיוציא אותי מהמצב הזה ושימצא לי חתן. הרגשתי שרק הוא יכול לעזור לי. אט-אט התפתחה בקרבי אהבה עצומה כלפי הבורא. הייתי יכולה לישון בשקט, הרגשתי שמשהו מחזיק אותי שפויה.

לאחר מכן סבתי הופיעה אצלי מדי פעם בחלום עם מסרים לבני משפחתי. למשל, היא דיברה על הריון של דודתי ועל בדיקה מסוימת שאסור לה לעשות. מסרים אלו התאמתו כנכונים ולכן ידעתי בליבי שאלו חלומות אמת, ושאני לא הוזה הזיות. ידעתי בבירור שיש עולם הבא, יש נשמה ויש השגחה.

זו הייתה תחילת דרכי לחיי תורה.

* * *
אם חוויתם סיפור מיוחד או שמעתם ממישהו על סיפור של השגחה פרטית ואמונה שיכול לחזק את הרבים, אתם מוזמנים ליצור קשר – mailto:odedm@neto.net.il

(הסיפור מתוך "אור חוזר" 5 שעדיין לא יצא לאור. ספרי "אור חוזר" ו"עין רואה" מאת המחבר ניתנים לרכישה בחנות האתר)

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אפרת

ה' ניסן התשע"ב

3/28/2012

יישר כח תמשיכי להתחזק אשרייך שזכית

2. Anonymous

ה' ניסן התשע"ב

3/28/2012

אשרייך שזכית

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה