נכס זוגי – על נכסים, אהבה וזוגיות

אם יש משהו שרחלי רקלס למדה אחרי שכתבה את המאמר הזה הוא שיש שלושה דברים שכדאי לנו להעריך מאוד: אהבה, זוגיות והנכסים שצברנו בחיים, ולא רק הגשמיים.

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 15.03.21

תשמעו סיפור מקסים.

 

למלך אחד היו ארבע נשים. כן, יש דבר כזה. כלומר, היה דבר כזה. בכל אופן, הוא היה עשיר מאוד עם ארמון מפואר, משרתים, יועצים, גנים, אהוב על אזרחי ארצו וכל מה שעולה בדעתכם.

 

אז עכשיו מאיפה מתחילים?

 

עם הרביעית. למה? כי את אשתו הרביעית הוא אהב יותר מכולן. קנה לה ים של מתנות, השפים הכי טובים בממלכה שהכינו לה ארוחות גורמה, הוא פינק אותה בכל מה שרק רצתה ולא חסך ממנה כגרגיר של חול. כלומר, אבנים ויהלומים.

 

עד חצי המלכות? במקרה שלה גם יותר.

 

אבל גם את אשתו השלישית הוא אהב והיה גאה בה מאוד. אותה הוא תמיד הציג בפני הממלכות השכנות, אתם יודעים, להשוויץ ולהתפאר ביפה שבנשים מול כל המלכים, שרים ואורחים חשובים שהגיעו לממלכתו. הוא תמיד היה מרוצה שהצליח לגרום לה להיות שלו וראה בה מעין הישג אישי מוביל.

 

מעניין.

 

והאישה השנייה? היא הייתה אהובה עליו, באמת. אשת סודו, לה היה מספר את כל אשר על ליבו, מתייעץ איתה בבעיות קשות, אפילו הצבאיות והמדיניות. למה? כי שלא כמו הקודמות, היא הייתה באמת חכמה ונבונה, מתחשבת וסבלנית, העצות שלה היו תמיד מוצלחות, היא תמכה בו ועזרה לו לעבור את הזמנים הקשים שתפסו אותו באמצע החיים.

 

נפלא.

 

ואשתו הראשונה? אוי ואבוי… את האישה הזו הוא לא אהב. הזניח אותה ובקושי התייחס אליה, למרות שהיא הייתה הכי נאמה לו, פעלה רבות וגדולות לטובתו גם כשהוא לא ידע על כך… הוא אף פעם לא אמר לה תודה. כפוי טובה ממש. אבל היא המשיכה לעשות את שלה כאישה אוהבת ונאמנה למרות היחס המשפיל והכואב.

 

יום אחד, כשפטיש הזמן מכה בראשו, המלך הבין שזמנו הולך ואוזל והוא לא רחוק בכלל מהדלת שתוביל אותו אל מחוץ לארמון, אל החיים שאחרי החיים בעולם הזה. מיד הוא חשב על מהלכי חייו וכל הטוב שהיה לו בשיאו. ועכשיו, כשהוא הולך ומזדקן ו"לפחות יש לי ארבע נשים, הן בטח ידאגו לי…" חשב לעצמו.

 

את השיחה הכבדה מענייני הזקנה והטיפול בו הוא החל עם האישה האהובה עליו מכל, הרביעית: "אהבתי אותך יותר מכל, טיפחתי אותך והענקתי לך כל מה שרצית. עכשיו, לקראת מותי, האם תמשיכי להיות לצדי?" היא הסתכלה עליו ואמרה, "מה עוד אתה יכול לתת לי? אין לי עוד תועלת בך ולכן לא אשאר איתך", אמרה בצורה נחרצת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

טיפים חובה לזוגיות

איפה החצי שלי?

הדרך המהירה לחצי השני

כל יום מחדש

הרמוניה משפחתית בחמש

איפה החצי השני?

איך אדע?!?

החצי השני – טיפים של שדכנית

אני ואתה נשדך את העולם
יש גם סיפורי הצלחה
כמה זמן עוד נחכה
רווקות מאוחרת
למה זה לא הולך?

 

למשמע דבריה ליבו של המלך נפל בקרבו. "אלך לאישה השלישית, גאוותי הגדולה ביותר", אמר ועשה. כשנתן לה עוד שרשרת יהלומים בתוך קופסה מפוארת וכשעיניה נוצצת כמו היהלומים של השרשרת, הוא שאל את שאלת השאלות: "משוש חיי וגאוותי, אותך הצגתי לכולם ואת היית הפנים של הממלכה. עכשיו הזדקנתי ונראה לי שהסוף שלי קרב ובא. האם תישארי לצדי ולייצג את מלכך הזקן?". היא הסתכלה עליו ואמרה, "כשהיית צעיר וחזק התגאיתי לעמוד לצידך, אבל עכשיו כשהזדקנת, אתה מתאר לעצמך איך אני אראה? אני לא מוכנה שתכתים את המוניטין שלי אחרי כל השנים שעבדתי עליו".

 

הדברים פילחו את ליבו כמו חץ. "אשתי השנייה היא המוצלחת מכולן, היא תמיד עמדה לצדי, תמיד עזרה לי ברגעים הקשים. אלך אליה". אמר ועשה. הוא פנה אל החכמה והמוצלחת מכל ואמר, "את, את יותר מכולן תמיד היית לצדי, עזרת ולי וידעת לקבל את ההחלטות הנבונות. האם גם עכשיו תגיעי להחלטה הנכונה ותהיי לי לעזר גם בלכתי אל סופי?"… אשת הסוד הנבונה לא חסכה אפילו פסיק באומרה, "מצטערת מלכי, אבל לחכמתי זקוקים כעת אחרים. לך כבר לא אועיל, שכן עוד רגע ואינך עוד. אבוא להיפרד ממך על קברך".

 

המלך ההמום לא ידע את ליבו מרוב צער ואכזבה וכבר אמר נואש. מה יעשה עכשיו? לפתע שמע קול לוחש לו ברכות, "אני אהיה לצידך מלכי אהובי". זו הייתה האישה הראשונה, זו שתמיד פעלה בשבילו מאחורי הקלעים. היא האזינה לשיחותיו של המלך וכשהבינה שנדחה על ידי כל נשותיו נכמרו רחמיה עליו. המלך בכה, כי פתאום הוא ראה לפניו אישה יפת תואר אך פשוטה ונעימה. "איך נתתי לזה לקרות?" שאל ולא חיכה לתשובה, "איך הזנחתי אותך, אשתי הראשונה, היקרה והאהובה? עכשיו אני מבין שאת זו שדאגת לי יותר מכל ואני הייתי עיוור אליך. הייתי צריך לטפל בך היטב יותר, להשקיע בך ולטפח רק אותך…"

 

מקסים, נכון?

 

עכשיו, להפשיל שרוולים כי צריך להבין מה קרה בארמון הזה.

 

אז ככה. האישה הרביעית מסמלת את הגוף. אנחנו משקיעים בו אינסוף מאמצים בפינוקים וכל מיני דברים שאנחנו קונים לו, לוקחים אותו לחופשות ומה לא. אלא אם כן, כמובן, אתן אימהות עובדות שאין לכן זמן לנשום וצריכות לתמרן עם כל המכונות והגדג'טים שאפשר לדחוס למטבח.

 

 

יום אחד, כשפטיש הזמן מכה לנו בראשו, אנחנו סוף סוף מבינים שהזמן אוזל וצריך להתחיל להעריך…

 

האישה השלישית מסמלת את הרכוש שלנו. היא כל הדברים שאנחנו עובדים והורגים את עצמנו בשבילם, לרוב עם כרטיס אשראי וים של תשלומים. ואחרי ה-120, כל הרכוש הזה יתחלק בין היורשים ובני המשפחה היקרים, או יימכר באיזו מכירה פומבית.

 

עכשיו אני מבינה למה הפרעונים לקחו את כל העושר שלהם איתם לקבר שלהם…

 

האישה השנייה מסמלת את המשפחה. תיקון. היא מסמלת משפחה נורמלית שבאמת שם בשבילכם כשאתם צריכים אותם. אם יש לכם משפחה טובה, החבר'ה שלה יעמדו לצדכם כל הזמן. כמובן כל עוד לא תהרגו מישהו או תשדדו בנק. אבל גם אז, תמצאו איזו משפחה משוגעת שעדיין תהיה שם בשבילכם.

 

המשפחה אתכם שם תמיד. לפחות, מבחינה תיאורטית… אבל אחרי ה-120 הם לא שם, תשכחו מזה.

 

והאישה הראשונה… היא הנשמה.

 

הנשמה המתוקה שלנו שתמיד אנחנו מזניחים אותה, החלק המיוחד הזה בחיים שלנו. עליה אנחנו הכי פחות חושבים, אכפתיים ובטח לא משוויצים בה או ביופי שלה. במרוץ המטורף של החיים אנחנו נכשלים במשהו נפלא ובענק – טיפוח היופי, הטוהר, הצד המיוחד שלנו ושל בני ובנות הזוג שלנו. את כל האנרגיות משקיעים רק בחיצוניות, גשמיות, וכסף.

 

או שזאת רק אני?…

 

אז הגיע הזמן שנשקיע יותר בחלק המלכותי שלנו, הנשמות שלנו, אלה שלכודות בגוף הבשר ודם הזה ועושות דברים שהן לא הכי מתחברות אליהם. זה החסד הכי גדול שאנחנו יכולים לעשות עם עצמנו ובני הזוג שלנו. אם אתם רוצים להכיר את הנשמה שלכם, את בני הזוג שלכם – אני ממליצה לכם על שלושה ספרים נפלאים שכתב הרב שלום ארוש – בגן האמונה, בגן השלום – לגברים, חכמות נשים – לנשים. הם התשובה לכל המסתורין שבחיים.

 

והנה שני דברים למדתי (מקווה שגם אתם) מהמאמר המקסים הזה: הראשון – תעריכו את הנכסים הרוחניים שלכם וכמובן את בני הזוג. והשני – לעולם, אבל לעולם, אל תתחתנו עם ארבע נשים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה