נקודת האיזון

אם החוץ מנהל אותנו יהיה לנו קשה מאוד, אומרת עדנה קדוש, אבל אם הפנימיות מנהלת אותנו תהיה לנו הזדמנות נהדרת. הכל תלוי בנקודת האיזון!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

"הקפד במה אתה משקה את מחשבותיך. השקה אותן בחששות ופחדים, והן יצמיחו עשבים שיחנקו אותן. השקה אותן באופטימיות ובפתרונות, ותקצור בריאות והצלחה!"

 

כאבי גם הם תופעה שכיחה מאוד.

 

אחוזים גבוהים מכלל האוכלוסייה סובלים מכאבי גב והגבלה בתנועה. ישנם כאבי גב עליון באזור השכמות והכתפיים, וישנם כאבים בגב התחתון.

 

הסיבות לכאב רבות ושונות. אתייחס במאמר זה לטיפול בכאבים הנגרמים משרירים מכווצים או "תפוסים" וכאבים הנובעים מפריצת דיסק. אתמקד בטיפול הפיזי והרגשי (לא אפרט את הגורמים וצורות הריפוי הקונבנציונאליות).

 

סימנים: ביטוי הבעיה מאופיין בכאב מקומי חזק והגבלה בתנועה. כשהבעיה בעמוד שדרה מותני, יתכן והכאב יקרין "וימשוך" לאחת הרגליים. אם הכאב בעמוד שדרה צווארי, יתכן והכאב או סימני חסר נוירולוגי יופיעו בידיים.

 

הטיפול הפיזי האלטרנטיבי שאני עושה וממליצה עליו כולל מספר שיטות אשר שילובן יחד מועיל מאוד.

 

מדובר בשילוב של דיקור סיני, דיקור יפני, שימוש בשמנים ארומתיים, הקזת דם, חימום בקריסטלים, מדבקות טיבטיות והילינג.

 

דיקור סיני – אקופונקטורה, נעשה במסלול המרידיאן החסום. המטרה להניע את האנרגיה התקועה ובכך להתחיל מהלך של ריפוי.

 

דיקור יפני – YNSA, נעשה באזור פאות הראש ומאחורי האוזן. המטרה היא להזרים אנרגיה בנקודה "המקפלת" מרידיאן שלם או אזור גוף גדול ולטפל בכאב.

 

מאמרים נוספים בנושא:

איך נוצרות מחלות?

פרויקט עשה זאת בעצמך

פעולות פשוטות לבריאות

לאהוב את עצמי

אפקט הבומרנג

לא רק גוף בריא

הרמב"ם ממליץ

שמח כדי לחיות

לפני הכל, עצור!

 

שמנים ארומתיים –שמנים מחממים, אנטי דלקתיים, נוגדי כאב, סופחי בצקת ומרפי שריר. מדובר בתערובת שמנים המורכבת  משמנים שונים ביניהם שמנים המופקים מכמה סוגי פלפל חריף. יעילותם כמו קסם… יש מקומות בהם נעשה עיסוי מיוחד, ויש מקומות בהם נניח שמנים ללא עיסוי. בפריצת דיסק נניח שמנים בעדינות ללא לחץ או מגע חזק. כמו כן, נשתמש בתערובת שמנים המתאימה לצ'אקרה הנמצאת באזור הבעיה הרפואית.

 

הקזת דם – היא שיטת טיפול בה מקיזים טיפה אחת של דם בנקודת דיקור המתאימה. העומס הקיים בגב יורד תוך זמן קצר.

 

חימום – מוסיף אפקט של הרפיית השריר ופיזור החומצה הלקטית שהופרשה, פיזור החומצה הלקטית מוריד את הכאב.

 

מדבקות טיבטיות – הן מדבקות המסייעות להפגת הכאב וחימום האזור הכאוב.

 

הילינג – מטפל בבעיה הפיזית ובממדים נוספים.

 

הבשורה היא – שבעיות מסוג זה מקבלות מענה משמעותי בשילוב שיטות טיפול אלו.

 

יחד עם זאת, יש רובד נוסף והוא ההיבט הרגשי-מחשבתי.

 

הכאב, ההגבלה בתפקוד, הפחד ועוד – מעצימים את הקושי והסבל. בנקודה זו צריך לרפא את התפישה הקיימת "ולהשקות" את המערכת במחשבות והרגשות בריאות. בתוך הכאב ניתן להכניס מחשבות בריאות.

 

כולנו מבינים איך לשמור על היגיינה של הגוף, אבל היגיינה רגשית ומחשבתית אינה מוכרת כל כך. הבעיה היא, שכאשר מחשבה לא נכונה נכנסת לראש היא כמו וירוס שחדר לזרם הדם.

 

למשל, אתם בבית ושומעים סירנה של אמבולנס. אם אתם חושבים שמשהו רע קרה, יתעוררו בכם פחדים. אבל אם תחשבו שמשהו טוב קרה, למשל שהאמבולנס מיועד ליולדת, ליצירת חיים – הרי שתמשיכו בנחת את פעולותיכם.

 

דוגמה נוספת. לילה חורפי וקר, אתם שומעים קול חבטה קלה בחוץ. אם תחשבו שנפל גוש שלג מהגג, הרי שתחזרו לישון ברוגע ותיהנו מההתכרבלות במיטה. אבל אם תחשבו שזה עמוד שנפל או משהו גרוע יותר, הרי שיתעוררו בכם לחצים ופחדים. הכל תלוי במחשבה שאנו מכניסים לראש.

 

כך גם במחלה, בכאב ובהגבלת תנועה. אם תיכנס לראש שלנו מחשבה טובה ונשקה אותה בהרגשות חיוביות, הרי שנעבור את תקופת החולי בבריאות נפשית, בקבלת המצב בלי התנגדות למציאות.

 

אם נחשוב מחשבות מסוג אחר, למשל, נחפש מי אשם בכאב שלנו, נחשוב על כך שהדברים מנוהלים לא כרצוננו, הרי שאותה תקופה תעבור באופן לא סימפטי כלל.

 

בכאב גם, אם נחשוב שאנחנו מפסידים את מה שקורה בחוץ, אם נכעס על שינוי השגרה והתוכניות שתכננו, הרי שנוסיף לכאב הפיזי גם כאב רגשי.

 

אם נחשוב שאנחנו מאטים את קצב, נרשה לעצמנו ליהנות מספר טוב, מלעשות פחות, נקבל הטענה ונהנה מההזדמנות שקיבלנו.

 

זכרו: מה שנכניס לראש – ישפיע על המציאות!

 

אותה המציאות יכולה להיות קשה, מרגישה, מכעיסה ומגבילה.

או, אותה המציאות והכל בסדר בה…

 

אם החוץ מנהל אותנו – יהיה לנו קשה מאוד.

אם הפנימיות מנהלת אותנו – תהיה לנו הזדמנות נהדרת.

 

נקודת האיזון נמצאת בתוכנו, ולא מחוצה לנו!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה