רעיון חדש נולד בעולם

מכירים את זה שפתאום יורד לכם רעיון נפלא ממש ואתם בטוחים שזאת המצאת המאה ולא מבינים איך אף אחד לא חשב על זה לפניכם? שרון רוטר על הרעיון שהוליד קבוצה נפלאה!

2 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 14.03.21

מכירים את זה שפתאום יורד לכם רעיון נפלא ממש, שאתם בטוחים שזאת המצאת המאה ולא מבינים איך אף אחד לא חשב על זה לפניכם?

 

כן, רעיון שמעורר בכם התרגשות ושמחה, תחושה של חידוש עצום. רעיון שמביא אתכם לחפש בנרות אם כבר חשבו עליו קודם?

 

אז נכון שכאלו לא יורדים בכל יום (למרות שאני בטוחה שלפני עידן הסלולרי החכם היו לנו הרבה יותר מהם), אבל גם אחד כזה פעם בתקופה יכול לעורר חיות ותקווה. מודה שמדי פעם יש לי רעיונות כאלו, ושברוב הפעמים אני לא ממשיכה לממש אותו בפועל, בעיקר כי נדמה לי שזה גדול עלי. כמובן, אחרי שעובר זמן מסוים אני רואה את הרעיון הזה מתממש בעולם על ידי מישהו אחר, אז באה צביטה קטנה בלב שלא אני המשכתי את הגילוי.

 

פעם הייתי אומרת "המצאתי", אבל היום אני משתמשת במושג "יורד".

 

מאמרים נוספים בנושא:

השראה להתחלה

השראה מהלכת

גברת השראה

השראה עם שלוש נקודות

בתוך השקט

קפה עם מלאכים

היא ואני

אלוקים, אתה מוזמן

שיחה עם אלוקים

אלוקים לא יוצא להפסקת קפה

 

זה בדיוק ההבדל בין חיים עם הקב"ה וחיים ללא אמונה כלל. היום אני יודעת שכל מה שניתן לי ניתן מאיתו. האמת היא, שאפשר לחוש את זה גם אם אתה לא מאמין. הרעיונות הללו מרגישים כאילו הם הגיעו ממקום אחר. אלו רעיונות כל כך מבריקים שברור לך שזה לא משהו שבשגרה, שיד הגורל (או יד ה') הייתה בדבר.

 

במהלך חיי היו לי כמה וכמה רעיונות כאלו שלא הצלחתי לממש. אבל יש כאלו שמספיק חשובים לי על מנת לקחת אותם לשלב הבא. אלו לא סתם פטנטים המקלים על החיים, אלא רעיונות הקשורים למהות ולעשייה שלי – כלומר, לתחושת השליחות.

 

רעיון שכזה ירד לי כשיצאתי מהמכולת השכונתית ופגשתי מישהי שלא ראיתי הרבה זמן.

 

"מה נשמע?" היא שאלה, "מה עם היצירה שלך?"

 

כשהזעפתי פנים והסברתי לה את האכזבה שלי מתמיכתו של העולם התורני בהלכת שירת נשים, היא ייעצה לי לפנות לחברה שלה שעשתה פעם ערבים כאלו. בהתחלה זלזלתי בהצעה. חשבתי, שכמו רוב האנשים היא לא מבינה את המורכבות שבסיפור ומציעה הצעות לא רלוונטיות.

 

 

במהלך חיי היו לי כמה רעיונות שלא הצלחתי לממש, אבל הפעם זה הוביל למקום שהכי לא חשבתי עליו…

 

נתתי לעצמי צ'אנס לחשוב על זה עוד קצת, והחלטתי להיפגש עם אותה אישה שיש לה מדרשיה לנשים והיא יזמית מצוינת.

 

הפגישה הובילה לרעיון מסוים, שהוביל לעוד ערב נשים בנושא. ואחרי שדייקנו ירד סופית, הרעיון השלם – ליצור בית וחממה לנשים שיוצרות לנשים כדי לייצר סצנה שוקקת ולהתאחד, שהרי מתוך כוח האחדות אפשר לפעול יחד בקלות יתרה.

 

פתחנו קבוצת פייסבוק ותוך יומיים היו לנו 150 חברות. פרסמנו "קול קורא" לערב ראשון בסדרה לנשים הרוצות להופיע, וקיבלנו בחזרה 130 מיילים – וכל זה בלי פרסום כלל.

 

הייתי כל כך מופתעת ומרוגשת מההיענות. כולן התחברו לחזון ורצו לקחת חלק.

 

באותו רגע הבנתי שכשרעיון יורד לעולם צריך רק לתפוס אותו, ואם פספסת הוא עובר למישהו אחר. ראיתי בחוש שכשהעולם מוכן ומזומן – כולם כבר בדעת אחת. לכן אין מה להרגיש גאווה או לטפוח לעצמי על השכם. כי כשבורא עולם מחליט לממש, אתם יכולים רק לשמוח אם זכיתם להיות השליחים.

 

 

* * *

שרון רוטר, מוסיקאית יוצרת זמרת וכותבת, מקדמת נשים יוצרות. רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו. אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה