מתכון חציל בלדי בטחינה ורוטב רימונים

חציל בלדי בטחינה ורוטב רימונים: מתכון למנה פשוטה וקלה להכנה, עליו נאמר קולים, אוכלים ומלקקים את האצבעות! ושיהיה בתיאבון!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 16.03.21

זמן הכנה: 20 דקות* | דרגת קושי: קל-בינוני | פרווה

 

זהו מתכון כה פשוט (האתגר העיקרי עבור חסרי ניסיון הוא הקלייה והפרדת החציל מהקליפה) שממש קשה להאמין כמה התוצאה טעימה. רק 7 מרכיבים, ועדיין – אתם תלקקו את האצבעות.

 

את החציל הקלוי משרים במרינדה פשוטה, ואחרי שטעמיה נספגים בו מגישים אותו עם טחינה גולמית ורוטב רימונים. את המרכיב האחרון (לפעמים קוראים לו "רכז רימונים"), פעם מצרך נדיר, אפשר למצוא היום בקלות יחסית בסופרים ומעדניות.

 

אפשר להגיש בצלחות אישיות, כמנה ראשונה או מנת ביניים, עם לחם, פיתות או צנימים. אפשר להניח בצלחת הגשה גדולה במרכז השולחן לצד מנות אחרות.

 

כל חציל יתאים למנה הזו אבל החציל הבלדי, הפחוס והמחורץ, גם נוח יותר לעבודה וגם כמעט נטול גרעינים ומרירות, ולכן מומלץ במיוחד.

 

(*) 20 דקות עבודה נטו. זמן ההכנה הכולל הוא החל משעה וחצי, כולל הזמן הדרוש להספגת החציל במרינדה.

 

המצרכים

 

חציל בלדי גדול

מיץ מחצי לימון גדול (בערך רבע כוס)

2-3 כפות שמן זית

1 שן שום

1/3 כפית מלח

 

להגשה: טחינה גולמית, רוטב רימונים (רכז)

 

 

 

אופן ההכנה

 

1. קולים את החציל: מרפדים כירה בנייר אלומיניום (כדי לאסוף את הנוזלים ולצמצם את הלכלוך) וקולים את החציל ישירות על האש, משני צדדיו. מסירים אותו כשהוא שרוף היטב ואחרי שאיבד משמעותית מנפחו (זה קורה אחרי 10-15 דקות, תלוי בחציל ובכיריים). מעבירים לצלחת עמוקה ומניחים לו להתקרר ולהגיר קצת נוזלים.

 

2. מכינים מרינדה: מערבבים את מיץ הלימון, שמן הזית, השום והמלח.

 

3. חוצים את החציל ומפרידים בזהירות את התוך מהקליפה. מסננים משאריות הנוזלים ומעבירים לקרש חיתוך. חותכים ל-5-7 נתחים, מעבירים לצלחת עמוקה, שופכים את המרינדה מעל, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר (בחורף אפשר גם להשאיר מחוץ למקרר. בכל מקרה עדיף להגיש בטמפרטורת החדר). הוא יהיה הכי טעים אחרי ששרה במרינדה כמה שעות לפחות. בלית ברירה, אפשר להסתפק בשעה.

 

4. בהגשה: מסננים את החציל, מעבירים (את כולו או רק נתח) לצלחת הגשה, שופכים מעל "פסים" של טחינה גולמית ושל רוטב רימונים, בערך ביחס של 2:1 לטובת הטחינה. מגישים מיד. בתיאבון!

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה