לטפל בזוג הכי מושלם

לטפל באחד מהם זה בלתי אפשרי, אומרת עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, הטיפול חייב להיות טיפול זוגי. הגוף והנשמה, הזוג המושלם.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 18.03.21

יש מי שמטפל בגוף ויש מי שמטפל בנפש, אבל זו טעות! כי אי אפשר להפריד בין השניים!

 

דרך שמינית – רוחניות

 

רוחניות היא נושא רגיש ועדין מכיוון שיש תפישות שונות וסותרות. תפישות רוחניות ודתיות גרמו למלחמות רבות לאורך ההיסטוריה. במאמר זה אתמקד בהקשר של ריפוי בעדינות, מקווה שתפיקו את המרב.

 

ובכן, ריפוי ומניעת מחלות קשורים גם לנקודה הנשימתית. לכל אדם יש פוטנציאל לכמה מחלות שאולי יתגלו עם השנים. יחד עם זאת, לכל אדם יש יכולת לא לממש את הפוטנציאל הזה. אם בכל זאת הוא מומש, ישנה יכולת להקל או לרפא בדרך רוחנית.

 

מהי הדרך הרוחנית? חיבור לקב"ה, חיבור למקור החיים!

 

פרק ראשון: גם קצת בריא זה בריא

פרק שני: אחרי החושך בא האור!

פרק שלישי: רק כשכואב?

פרק רביעי: שחררו אותם

פרק חמישי: חמש דקות של אהבה

פרק שישי: בדידות, הרוצחת השקטה

 

במחקרים שנעשו, מצאו שאנשים חוו אנרגיה שלווה ושקטה עם אהבה. מדובר בקשר עם מקור החיים. אפשר לתרגל את הקשר הזה בעזרת התבודדות, תפילות אישיות, הרפיה, עצירה, מדיטציה ועוד. המרפא הרוחני אינו מישהו אחר, הוא גם לא אדם בעל תארים בריפוי או בעל סמכות דתית – המרפא הרוחני הוא כל אחד מכם!

 

מכיוון שהקשר עם החלק הרוחני מאפשר שלום ושלווה מבפנים, קבלת המציאות והתמודדות ממקום של נפש רגועה, ישנה הפרשת הורמוני ריפוי. במצב של מלחמה במחלה הגוף מפריש הורמוני סטרס ודחק. כדי להשיג הורמוני ריפוי יש לעשות תרגול קבוע. אי אפשר להיכנס לחדר כושר בפעם הראשונה ולצפות שתרימו משוקות של 100 קילו… באופן דומה, אי אפשר לצפות לחוות את האנרגיה השקטה אם לא מתרגלים את זה. ולא רק, אם תיקחו חופש מחדר הכושר, כשתחזרו לא בטוח שתמשיכו מאותו מקום שהפסקתם. יתכן ותצטרכו לבנות כושר על ידי "סרגל מאמץ" שוב פעם מההתחלה.

 

לרוב, אנשים מתקשים בתרגול רוחני קבוע – התבודדות, מדיטציה, הרפיה, התבוננות ועוד, למה? כי בתרבות שלנו אין הדבר נחשב כבעל חשיבות כמו "להספיק לעשות דברים".

 

מה קורה לנו בזמן התפילה, ההתבודדות והמדיטציה?

 

אנרגיה רוחנית, אנרגיה שקטה ורגועה, לא תזרום בנו עד שנהיה במצב של "השקטת התודעה". אנרגיה זו לא תיכנס עד שנעצור את המחשבות. ומכיוון שקשה לנו לעצור את המחשבות, הרי שזה הופך למכשול בפני היכולת שלנו לתרגל וגם בפני היפתחותנו לאנרגיה של הריפוי. הראש "מפוצץ" במידע ומחשבות, תכנונים ומטלות, עד שרבים מתקשים להירדם ולכן סובלים מנדודי שינה וחרדות, מכיוון שהם מתקשים לעצור את זרם ושטף המחשבות.

 

יש דרכים לבנות מדרגות מכיוון שיש לנו יכולת לעצור את המחשבות, שהן בעיקרן תלויות כמובן בתרגול. אפשר לתרגל תפילה מהלב, אפשר לתרגל התבודדות, אפשר לתרגל התבוננות. אם מישהו רוצה הוכחה שזה כדאי, אז חוקרים הוכיחו שחיבור לרוחניות משחרר לגוף מלטונין – הורמון המסייע לשינה, והשינה כידוע היא זמן יקר בו מערכת החיסון עובדת בניקוי הגוף ומתקנת תאים!

 

מאמרים נוספים בנושא:

הנכס הכי יקר שלנו

לב לאבן, ראיון עם הגמולוגית ד"ר גילה גבריאלוב

כמו נפה של קמח

טבעי הכי בריא!

מכתבי אהבה

שמח כדי לחיות

תפילה לבריאות

 

חוקרים נוספים גילו, שחיבור לרוחנית במשך חצי שעה כל יום מגביר את צפיפות האזורים במוח הקשורים לזיכרון, ומפחית את צפיפות אזורי המוח הקשורים לחרדה ודחק.

 

מחקר נוסף מלמד, שחיבור רוחני גורם לגוף לייצר יותר נוגדנים לווירוסים, ומעלה את רמות פעילות המערכת החיסונית ושומר על חיוניות התאים!

 

והחשוב מכל, חוקרים מצאו שחיבור רוחני מאפשר הפעלת גנים בריאים "ומכבה" גנים חולים! הנה לנו דרך לא לממש את מה שקיים בפוטנציאל הגנטי.

 

חיבור רוחני משפיע על הגוף הפיזי. אולם, וזה חשוב לדעת, שיש חיבור רוחני אגרסיבי, יש תפילה כוחנית ותובענית, מתווכחת, כועסת ועושה משא ומתן, לכן טוב לעורר אמונה בתום ובאהבה, ולא בכוח.

 

צעדי פעולה שמסייעים לרוחניות:

 

לנשום נשימות עמוקות כל יום בעצימת עיניים.

להודות כל יום (ויש לנו על מה!).

התבודדות יומית, תפילה אישית וגם מדיטציה יומית.

לרקוד כל יום ריקוד חופשי בעיניים עצומות והקשבה פנימה.

 

זכרו! תרגול רוחני משפיע על הגוף. לכל אחד יש פוטנציאל למחלות, אבל לכל אחד יש אפשרות לא לממש את הפוטנציאל הזה! הבחירה בידינו!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה