אלוקים לא אשם

רחלי רקלס חושבת מחוץ לקופסה ובגדול, כשהיא נותנת לג'ודי זווית ראיה חדשה על החיים בעקבות שאלה על הקשיים בזוגיות ובשלום הבית שלה. ולא, אלוקים לא שם!

5 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

שלום לך רחלי היקרה,

 

אני נשואה לבעלי קרוב ל-20 שנה. לפני חמש שנים הוא בגד בי עם אישה צעירה ממנו ויש להם ילד. החלטתי לסלוח לו והמשכנו לחיות ביחד. לאחרונה, הוא החל לשתות המון, דבר שגורם לו להתנהג בצורה לא מכובדת ובחוסר כבוד אלי. אני לא מבינה איך אלוקים מאפשר לדבר כזה לקרות? לא סבלתי מספיק?!?

 

מחכה לתשובה שלך, ג'ודי.

 

ג'ודי היקרה שלום גם לך,

 

לפני שאתחיל, אני חייבת להבהיר משהו. הרבה מאוד אנשים עם אמונות דתיות חושבים שהם צריכים להישאר עם בן/בת זוג שבגדו בהם, כי ככה השם רוצה וזה מה שהוא נתן להם, לכן הם צריכים להתמודד עם זה. אז זהו, שלא. זה ממש לא נכון. כשזה מגיע לחוסר נאמנות או סכנה (אלימות, סמים, אלכוהול ועוד) זו בהחלט לא סיבה להפוך ל"קדושים מעונים".

 

ובעלך, הוא בהחלט צריך עזרה. מדברייך עולה שהוא סובל מסימפטומים של בעיות חמורות שהוא לא רוצה להתמודד איתן. וכשלא מטפלים במשהו, זה רק נעשה גרוע יותר אלא אם כן מפשילים שרוולים ומשנסיים מותניים ומתחילים לעבוד על זה. מקווה מאוד שהוא פתוח לטיפול, אם לא הצעת לו עדיין. אם כן והוא לא פתוח לזה, את לא אמורה להרגיש אשמה אם את רוצה לסיים את הקשר ביניכם. לכל אדם יש את קצה גבול היכולת שלו.

 

עכשיו, אני הולכת להציג בפנייך מספר שאלות כדי לעזור לך לחשוב מחוץ לקופסה. ג'ודי היקרה, אין בדבריי אלה ובבאים אחריהם, שום כוונה לפגוע בך או להאשים אותך חלילה במשהו, או בקבלת החלטה לא נכונה. ממש לא. אני רק רוצה שתראי דברים מפרספקטיבה שונה. אז בואי נתרגם את השאלות שהצגת.

 

במקום לשאול למה אלוקים מאפשר לדבר כזה לקרות בחייך, את צריכה לשאול – למה אני מאפשרת לדברים כאלה לקרות בחיים שלי?

 

מאמרים נוספים בנושא:

אלוקים, אפשר שאלה?

חוזרת מאהבה

שיחה עם אלוקים

משבר, זה טוב או רע?

אלוקים לא יוצא להפסקת קפה

 

השאלה הבאה שלך צריכה להיות: למה הסכמתי להישאר עם בעלי אחרי שהוא בגד בי? האם מסיבות כלכליות? ביטחון עצמי? האם בגלל שאני מאמינה שצריך להישאר בזוגיות ולא משנה מה יקרה? האם בגלל שלא הייתי בטוחה ביכולת שלי להסתדר לבד? האם בגלל שפחדתי להישאר לבד?

 

השאלה המקורית שלך מציגה את אחד היסודות ואת אחת השאלות שכביכול אין עליהן תשובות, שרוב בני האדם שואלים: למה אלוקים עושה לי את זה?

 

את מבינה, ג'ודי, הבעיה כולה היא השאלה עצמה. לכן נראה, על פני השטח, שזו שאלה הוגנת, אבל מתחת לפני השטח אנחנו מסתכלים על עצמנו כקורבן – וזו הבעיה האמיתית כאן.

 

גישת ההתקרבנות היא משהו שרבנו סובלים ממנה בצורה כזו או אחרת בחיינו. קל מאוד להאשים מישהו אחר בסבל שלנו, במיוחד כשחלק מהאשמה אכן תלויה בו, ואנחנו פשוט תמימים וחפים מפשע. וכשקל מאוד להאשים את אלוקים בסבל שלנו, אנו למעשה מגיעים לשורש הבעיה. או אם תרצי, שני שורשים לבעיה.

 

הראשון – כשאנחנו סובלים מגישת ההתקרבנות, אנחנו מרגישים שאין לנו שליטה על מצב קשה. למעשה, יהיה הוגן לומר שאנשים שסובלים מהתקרבנות כרונית חשים שאין להם שליטה על שום מצב והיבט בחייהם, כי "תמיד זו תמיד אשמתו של מישהו אחר".

 

בגידה, היא דבר נורא לכל הדעות. אבל לא קמת ועזבת. כמובן שזה טבע אנושי להרגיש כמו קורבן, כי באמת לא עשית שום דבר לא נכון. אבל, מה עשית כדי לשנות את המצב? האם החלטת לתפוס פיקוד ולשלוט בכל דרך, למשל, לפנות ליעוץ זוגי? או שמא פטרת את עצמך מלעשות פעולה כלשהי?

 

השני – אנחנו פשוט לא מאמינים שהקב"ה רוצה את טובתנו. וזה קורה גם אם אנחנו מאמינים שהוא קיים. אולי את חושבת, ג'ודי, שהקב"ה מעניש אותך או שלא אכפת לו ממך. אולי את חושבת שהכל מקרה וללא שום סיבה. לא משנה במה את מאמינה או חושבת, אני יכולה להבטיח לך דבר אחד: את לא מאמינה שהשם יתברך אוהב אותך ועושה את הטוב ביותר בשבילך.

 

גישת ההתקרבנות גורמת לנו להרגיש שאנו חווים דברים בחיים בלי שום סיבה. זהו נשקו האהוב והטוב ביותר של היצר הרע מולנו. הוא גורם לנו להרגיש כמו צדיקים מעונים, כאילו שאנחנו סופר-בסדר ושלא יכול להיות שטעינו, אז למה זה מגיע לנו?!? הוא מעוור אותנו לנוכח המסר שהקב"ה מנסה לשלוח לנו בניסיונות שאנו חווים בחיים. כתוצאה מכך, אנו נוטים להאשים את כולם בבעיות שלנו. ואם אנחנו מאמינים בבורא עולם, אז אנחנו עלולים גם להאשים אותו בבעיות שלנו.

 

הדבר הראשון שאת, אני וכולם בעולם הזה צריכים לעשות הוא – לקחת אחריות על החיים שלנו ולהפסיק להאשים את אלוקים! בחיים יש את חוק שנקרא חוק הסיבה והתוצאה. וחוק זה תקף גם ברוחניות! ורק בגלל שאנחנו לא יכולים לראות את הקשר, זה לא אומר שזה לא קיים או לא שם.

 

הפעולות שלנו קובעות איזו מציאות הקב"ה יצור עבורנו בעתיד. ההחלטה שלך להישאר עם בעלך יצרה את המציאות שאת עדיין סובלת היום. זו לא אשמתו של הקב"ה. אם היית מחליטה לעזוב את בעלך לפני חמש שנים, היית חיה במציאות שונה לגמרי. לא בהכרח טובה יותר, אבל שונה.

 

לכן, השאלה הבאה שלך היא: למה הקב"ה רצה שאתחתן עם בן אדם כזה, אם הוא רק רוצה את הטוב ביותר בשבילי?

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

תברח מהקופסה

חידה פיקנטית

וגר זאב עם כבש

תבחרו בסליחה

אהבה ללא תנאים

ותודה על האישה

אהבה אמיתית?

כל יום מחדש

שניים זה ביחד

 

עכשיו, ג'ודי, אנחנו יוצאות מהקופסה. את יכולה לנסות להבין את המסרים שהקב"ה ניסה לשלוח לך דרך התנהגותו של בעלך. הנה כמה שאלות למחשבה שיכולות לסייע לך: איך את מרגישה עם עצמך? האם את יכולה להכין רשימה של עשר יכולות שיש בך? מה עם בעלך, מה משך אותך אליו לכתחילה? האם חלק ממך החליט להישאר איתו בגלל שחשבת שלא יהיה לך טוב יותר?

 

אגלה לך סוד רוחני שהוא לא כל כך סוד בימינו: השם יתברך משתמש בכל אדם בחיינו כמו בובות על חוטים בהצגה, כדי לעזור לנו להשיג את התיקון לנשמה שלנו. כל אדם איתו אנו נפגשים – הוא שליח של השם. העבודה הקשה היא לזכור את זה כשאנחנו פגועים או בזמן אמת של ניסיון.

 

ג'ודי, עד כמה שזה כואב, את חייבת להבין שלא התחתנת עם בעלך סתם כך בלי שום סיבה. העובדה שנשארת איתו, רק תומכת בהנחה שבני זוג רבים נשארים עם בן/בת הזוג שבגדו כי הם מרגישים שחטפו כזו מכה בפנים, עד שהם הרימו ידיים והפסיקו להאמין שהם ראויים למשהו טוב יותר.

 

אז מה המסר העיקרי של הקב"ה מעביר לך בכל הסיפור הזה? שקודם כל – תעריכי ותאהבי את עצמך! זה הכרחי וחיוני לתהליך השיקום שלך, אל תוותרי על זה. רבי נחמן מברסלב מודע היטב לטבע הזה שקיים בנו. הוא יודע שיש לבני האדם נטייה חמורה מאוד להתמקד רק במה שלא טוב בנו, לכן הכין לנו תרופה נפלאה: הוא נתן לנו עצה אדירה – חפשו את הנקודות הטובות שבכם, והתמקדו רק בהן!

 

והנה ההצעות שלי:

 

הראשונה – קראי את הספרים בגן האמונה ושעריו בתודה של הרב שלום ארוש. שני הספרים הללו יעזרו לך ללמוד את כל מה שאת צריכה על אמונה, וליישם את זה בחיים שלך. ומניסיון, הספרים האלה מצילי חיים!

 

השנייה – את ובעלך צריכים עזרה מקצועית, ולכן אני מציעה לכם לפנות ליועץ לענייני זוגיות ומשפחה. אשמח להפנות אותך אל אחד המטפלים הטובים שיש לנו כאן בברסלב ישראל – הרב דוד קראוס, שמשלב אמונה ואימון בטיפול הזוגי, וזה משהו נפלא שעשה עבודה אדירה עם מאות זוגות! התוצאות? ניסים ונפלאות!

 

בנוסף לספרי הרב שלום ארוש, הקדישי חצי שעה כל יום ודברי עם בורא עולם. ספרי לו על הכאב בחייך. בקשי ממנו עזרה לראות בצורה ברורה יותר כל דבר שקורה בחייך, ולהבין שהכל לטובתך הנצחית. בקשי ממנו עזרה לראות איזו אישה נפלאה את. בקשי ממנו כל מה שאת רוצה!

 

אם תתחילי לעבוד ולהפנים את העובדה שאת ילדה יקרה ואהובה של אלוקים, תתחילי להרגיש בשינויים אדירים בחייך ותראי איך הברכות מגיעות בזו אחר זו.

 

מאחלת לך רק טוב והמון הצלחה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. גילה

ח' אלול התשע"ו

9/11/2016

אלוקים לא אשם – תושבה של רחלי רקלס

אכן היא צודקת לגבי דוד קראוס מטפל משכמו ומעלה איש רציני איש חכם יודע איך להגיע לכל אחד. אני בעצמי נמצאת בתהליך אצלו החיים שלי עם בעלי קיבלו צורה חדשה . ממליצה עליו בחום

2. גילה

ח' אלול התשע"ו

9/11/2016

אכן היא צודקת לגבי דוד קראוס מטפל משכמו ומעלה איש רציני איש חכם יודע איך להגיע לכל אחד. אני בעצמי נמצאת בתהליך אצלו החיים שלי עם בעלי קיבלו צורה חדשה . ממליצה עליו בחום

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה