לא שק חבטות

בני הזוג הם לא שק חבטות, ואולי כדאי שמישהו יגיד את זה בקול רם ממש. בעצם, רחלי רקלס עושה את זה ועונה לאלי שנמצא בזוגיות חובטת וכואבת.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 16.03.21

רחלי היקרה, שלום לך!

 

אני נשוי מזה שנים, ומאוד לא באושר. גידלנו ילדים וניסיתי במשך שנים לעשות כל מה שאפשר. קראתי את הספרים הנפלאים של הרב שלום ארוש בנושא זוגיות ואמונה. הלכתי לייעוץ, לרבנים, ובאמת ניסיתי הכל כולל תפילה אישית שתעזור לי לשפר ולתקן את עצמי ואת חיי הנישואין שלי והקשר עם אשתי. אבל נראה שהיא בכלל לא מעוניינת לשנות את המצב או להשתנות, או להציל את חיי הנישואין. אני מנסה לקבל את זה ולהפנים שזה מה שהשם רוצה בשבילי, אבל זה קשה. אני כבר לא יודע מה אני עוד צריך לעשות. אך ברור לי שהמצב הזה לא עומד להשתנות.

 

כמעט חסר תקווה, אלי.

 

אלי היקר, שלום גם לך!

 

וואו! אני באמת מצטערת לשמוע שחיי הנישואין שלך נמצאים במצב כזה. אבל תקשיב, אם ניסית הכל ושום דבר לא השתנה, לא נראה לי שיש לי מה לומר לך לעשות.

 

אבל מה שהייתי רוצה לעשות הוא – להביא אותך למקום חשיבה על המצב שלך מזווית ראיה אחרת.

 

הרב שלום ארוש אומר וכותב רבות – שהקב"ה לא נותן לאדם ניסיון שהוא לא יכול להתמודד איתו. לכן, הרב גם נותן לא מעט עצות בספריו משני החיים – ספר בגן השלום וספר שעריו בתודה לגבי מצבים מהסוג הזה. הסט הזה מומלץ לגברים, ואילו לנשים – ספר חכמות נשים ושעריו בתודה.

 

ברגע שקיימת את העצות שהרב נתן באמת! ושום דבר לא השתנה בחיי הנישואין ובשלום בית, ואשתך עדיין כועסת, מתנגדת ופוגעת בך, אז הרב יסכים שמאוד יכול להיות שהקב"ה שולח לך מסר אחר.

 

בהתחשב בעובדה זו, אני מרגישה שלא מעט פעמים אנחנו לא מבינים את המסרים שהקב"ה מנסה להעביר לנו. למשל, בן/בת זוג שסובלים מהתעללות בקשר. פעמים רבות אדם יכול לטעות ולהאמין שמכיוון שהקב"ה שלח לי בן/בת זוג שמתעללים בי – אז זה מה שאני אמור לחוות בחיים – בן/בת זוג שיכאיבו לי, יפגעו בי ואני צריך להשלים עם זה.

 

אז זהו, שממש לא!

 

במקרה של בן/בת זוג מתעללים, לעניות דעתי הקב"ה שולח לאדם ניסיון כזה כדי לגרום להבין שהוא שווה הרבה יותר ממה שהוא מאמין שהוא שווה! אדם עם הערכה עצמית נכונה לא יאפשר לאף אחד להתנהג אליו בצורה כזו. מצד שני, אדם שמרגיש עמוק בתוכו שהוא ראוי ליחס מתעלל ולא לקבל משהו טוב יותר יאפשר לעצמו להמשיך לחוות התעללות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

חיי הנישואין – מה שהתכוונתם?

דברו על זה: הדרך לזוגיות מושלמת

לראות טוב: תהפכו את זה למקצוע!

אחד ועוד אחד

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן
למה התאהבנו? שאלה טובה!
סוד הזוגיות המוצלחת
איך נשמור על זה?

שותפות מלאה

שפת הלב

 

ולא רק, הרב שלום ארוש הבהיר לא פעם – שאין שום סיבה שאדם יסבול התעללות מכל סוג שהיא! שום סיבה! אתה מבין אלי?

 

כל דבר שאנו חווים בחיים – הכל מהשם. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להישען לאחור ולקבל בפסיביות כל מצב כפי שהוא. לפעמים, הקב"ה רוצה שנעמוד ונתייצב מול הניסיון, נילחם על מה שאנו מאמינים. ולפעמים, מה לעשות, אנחנו צריכים להילחם על מה שאנחנו רוצים.

 

לפעמים, אלי, אנחנו חייבים לעמוד איתנים ולומר "לא! לא אסבול את זה יותר!" – וזה בסדר גמור!

 

לכן אני רוצה להתחיל לחשוב על המצב שלך באור אחר. בהנחה שבאמת ניסית הכל, ועל זה אני מבססת את התשובה שלי, יש לי שאלה פשוטה אחת אליך: למה אתה עדיין בקשר הזה?

 

אם אשתך שונאת אותך ואתה שונא את איך שהיא מתנהגת אליך ואתה רואה ששום דבר לא עוזר, אז מה משאיר אותך בקשר הזה? אתה רוצה להיות בקשר טוב? בחיי נישואין שמחים ומאושרים? מן הסתם, בוודאי שכן. אבל מה עם הילדים שלך? אתה חושב שקל להם או שהם נהנים לראות את אבא שלהם מתבזה כל פעם וכל יום? כמה שמחה ואושר יכולים להיות בבית כזה?

 

ומה עם התכנסויות משפחתיות? בר מצווה, חתונות ועוד? איך המשפחה יכולה להיות שמחה כשאתה ואשתך רבים כל היום ומשפיעים בצורה שלילית על כל הסובבים אתכם עם האנרגיות הרעות האלה?

 

ושוב – אני לא אומרת לך לקום ולהתגרש! אני רק מציגה לך זווית ראיה שונה על המצב, כפי מה שמשתמע מדבריך.

 

אלי, המצבים האלה הם לא תשובה של וואן-סייז. כי בעוד שמישהו אחד יכול לחיות את חייו כשק חבטות של בן/בת הזוג, מישהו אחר יתמלא באומללות גם אם ינסה לקבל את המצב ולהצדיק אותו עליו באהבה. ואם הוא מלא באומללות, איך הוא יכול בכלל לעשות משהו בשמחה? איך הוא יכול להתפלל בשמחה? לעבוד בשמחה? לתקשר עם אנשים וחברים והיקרים לו בשמחה? איך הוא יכול לעשות משהו, כשעמוק בתוכו הוא מת מאומללות?!?

 

לכן, אלי, יש לך החלטה קשה לקבל. האם תמשיך לחיות באומללות בגלל שאתה חושב שכך הקב"ה רוצה שתחיה? או, שתחיל לחשוב על המצב שלך מזווית ראיה אחרת ותנסה לגלות את המסרים שלא ראית לפני כן?

 

אני מקווה שדבריי יעניקו לך בהירות וביטחון לעשות את מה שאתה מאמין בליבך שהוא הטוב ביותר עבורך.

 

בהצלחה עצומה ובשורות טובות ושהקב"ה ישכין שלום בביתך, אמן.

רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. מאמר מחזק

ט' אייר התשע"ח

4/24/2018

בדיוק בזמן!

המאמר הזה בא לי בידיוק בזמן. כאחד שעובר כרגע תהליך גירושים המאמר הזה שינה לי את כל התפיסה כי כך חשבתי וחייתי באומללות נוראה למרות שניסיתי הכל כדי לשנות בכל הכיוונים והיא המשיכה בשלה, שאם השם נתן לי אותה כנראה זה התיקון שלי לסבול איתה בחיים האלה . והמאמר הזה ממש חסד !!! אשמח אם תעלו במאמרים פה את נושא הגירושים ופרק ב שהוא לצערנו נפוץ כלכך היום.

2. מאמר מחזק

ט' אייר התשע"ח

4/24/2018

המאמר הזה בא לי בידיוק בזמן. כאחד שעובר כרגע תהליך גירושים המאמר הזה שינה לי את כל התפיסה כי כך חשבתי וחייתי באומללות נוראה למרות שניסיתי הכל כדי לשנות בכל הכיוונים והיא המשיכה בשלה, שאם השם נתן לי אותה כנראה זה התיקון שלי לסבול איתה בחיים האלה . והמאמר הזה ממש חסד !!! אשמח אם תעלו במאמרים פה את נושא הגירושים ופרק ב שהוא לצערנו נפוץ כלכך היום.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה