מי האיש החפץ חיים?

בדורנו, יותר מבכל הדורות, זו חובת השעה לעסוק בהפצה ובזיכוי הרבים. מכלי ראשון שמעתי סיפורים על ספר או דיסק שהצילו אנשים ממצבים נואשים וקשים!

5 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 17.03.21

אתם יודעים מהי מעלת זיכוי הרבים? ובכלל, האם יש מישהו שבאמת יודע כמה גדולה המצווה הזו?

 

ובכן, הצדיקים שבכל הדורות ידעו את גודל מעלת זיכוי הרבים. החל מאברהם אבינו שהיה מחזיר בתשובה את עובדי העבודה הזרה בימיו, כל הצדיקים והנביאים שכל עניינם היה להציל את עם ישראל מחטאים ועוונות ופשעים ולהחזירם בתשובה ועד לדורנו אנו, בו אנו רואים לנגד עינינו את מהפכת התשובה העצומה שמובילים צדיקי הדור. זו הסיבה שה"זוהר הקדוש" מפליג מאוד במעלת האדם שזוכה להחזיר אנשים למוטב ולדרך הישר.

 

ובדורנו, יותר מבכל הדורות, זו חובת השעה לעסוק בהפצה ובזיכוי הרבים בכל הכוחות, כדי לקרב את הגאולה התלויה בתשובה וכדי שנזכה שהיא תבוא ברחמים גדולים. כיום, הלבבות של עם ישראל פתוחים וצמאים וכל מי שיוצא לעם ישראל בוודאי פועל ומזַכֶּה ומרוויח רווח עצום ואינסופי. לכן אציין את דברי הזוהר שיהיו לחיזוק ולמשיבי נפש לכל העוסקים במלאכת הקודש, ויעוררו את כל עם ישראל לעשות נפשות בדרכי אבותינו הקדושים.

 

רודפים אחרי החיים

 

אומר הזוהר הקדוש: "אם היו יודעים בני אדם כמה תועלת וזכות זוכים בשבילם כשמזכים את הרשעים, היו הולכים אחריהם והיו רודפים אחרי הרשעים כדי לזכות אותם כמי שרודף אחרי החיים!". אם הייתם מבינים מה זוכים בהפצה, כל מה שהייתם נותנים ועושים למען החיים שלכם – הייתם נותנים כדי להחזיר עוד אדם בתשובה. אפילו, להוציא על זה את כל הממון, כפי שמפרט הזוהר ומסביר, "הצדיק ההוא צריך לרדוף אחר הרשע ולקנותו בכסף מלא!"

 

ומה מרוויח בזה הצדיק? עונה הזוהר: "הצדיק מעביר מהרשע את הזוהמה של עוונותיו וכופה ומכניע את הסִטרא אחרא (הצד האחר), וזה נחשב כאילו הוא עשה את נפשו של הרשע, כאילו הצדיק בעצמו ברא אותו. זהו השבח שיתעלה בו כבודו של הקב"ה יותר מכל שבח אחר, וזו ההתעלות של כבוד השם יתברך יותר מהכל.

 

"ומה טעם הדבר? כי הצדיק שהחזיר את הרשע בתשובה גרם לכפות ולהכניע את הסטרא אחרא (הצד האחר) ולהעלות כבוד הקב"ה, לפי שהסטרא אחרא בלעה את כל שפע הקדושה והמצוות של הרשע, ועל ידי שהצדיק החזיר אותו בתשובה – גרם להוציא בִלְעָה מפיה ולהחזיר את כל השפע אל הקדושה. ועל זה כתוב באהרן הכהן: 'ורבים השיב מעוון' שזו הייתה עיקר מעלתו. ובגלל זה זכה שכתוב עליו: 'בריתי הייתה אתו החיים והשלום'".

 

מאמרים נוספים בנושא:

זה צו השעה

רק ביחד
כשאוהבים מדברים

ביחד, כי כולנו בני אדם
מדברים מאהבה
יום אחד זה יקרה
בבקשה, תאהבו את עצמכם

 

עולה לרום המעלות

 

"בוא וראה: כל מי שאוחז ביד הרשע ומשתדל עמו שיעזוב את דרך הרע, הרי הוא עולה בשלוש עליות, מה שלא עולה כך שום איש אחר על ידי מצוות אחרות, ואלה העליות: "א. גורם לכפות ולהכניע את הסטרא אחרא (הצד האחר) תחת הקדושה ולהוציא בלעו מפיו. ב. גורם שמתעלה הקב"ה בכבודו, כי הנחת הגדולה ביותר של המלך היא כשמחזירים אליו את בניו האהובים מן השבי של היצר הרע. ג. גורם להעמיד כל העולם בקיומו למעלה ולמטה, כי כאשר המלך שמח הוא מטיב לכל העולם.

 

"ועל האיש הזה כתוב: 'בריתי הייתה איתו החיים והשלום'. וזוכה לראות בנים לבניו, וזוכה לעשירות בעולם הזה וזוכה לעולם הבא. כל בעלי הדינים לא יכולים לדון אותו בעולם הזה ובעולם הבא. נכנס בשנים-עשר שערים, ואין מי שימחה בידו (דהיינו, שנכנס בשנים עשר שערי גן עדן, כלומר שמגיע עד המקום הגבוה ביותר בגן עדן ומתענג עם אותם הצדיקים שיושבים לפני ולפנים). ועל זה כתוב: 'גיבור בארץ יהיה זרעו דור ישרים יבורך. הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד. זרח בחושך אור לישרים' וגו'".

 

רואי פני המלך

 

"ויוצא כרוז בשמים וקורא להזכיר לטובה את אלו הצדיקים ואומר: 'מלאכים עליונים ותחתונים, העידו עדות, מיהו שעושה נפשות ומזכה את הרשעים על ידי שמחזירם למוטב? זה הוא שראוי לעטר אותו בעטרת מלכות על ראשו, וזה הוא שראוי להיכנס עתה לפני המלך והמלכה בעת שמתייחדים ושמחים יחד, כי המלך והמלכה שואלים עליו ורוצים לכלול אותו יחד איתם בשמחתם'.

 

"אז מזדמנים שני עדים מאותם המלאכים הנקראים עיני ה' שמשוטטות בכל העולם, ועומדים אחר הפרגוד, כי אין להם רשות להיכנס פנימה, ומעידים עדות זו, ואומרים: 'הרינו מעידים על פלוני בן פלוני שזיכה את הרשעים והחזירם למוטב. אשרי חלקו, שהרי אביו ייזכר בגללו לטוב: שאם כבר נפטר אביו, תהיה לו מנוחה בגן עדן, ואם אביו חי יזכה שיגזרו עליו גזירות טובות בזכות בנו. זהו האדם שעושה ומתקן נפשות למטה, היינו נפשות הרשעים שהיו מהסטרא אחרא'".

 

המומלצים שלנו:

 

דיסק – העצה הפצה!

דיסקים להפצה וזיכוי הרבים

סט ספרי הרב שלום ארוש

הסט המושלם לשלום בית אמיתי

דיסק זיכוי הרבים

דיסק כרטיס לגן עדן

דיסק ישועות לעם ישראל

 

כל הדיסקים של הרב שלום ארוש – בקליק אחד!

 

יושבים ראשונה במלכות

 

"אז מתייקר הקב"ה בשמחה שלמה. ואז בא מלאך הממונה להכניס את צורת הדיוקן של הצדיקים לפני המלך, ומכניס את דיוקן אותו צדיק לפני המלך והמלכה…. ואני (רבי שמעון בר יוחאי) מעיד עלי שמים וארץ, שבאותה שעה שדיוקן הצדיק הזה עולה לפני המלך והמלכה, מוסרים בידו שבעים מפתחות שכל גנזי ואוצרות קונו נמצאים בהם (זאת אומרת שזוכה לשעשוע ולעונג הגדולים והמושלמים ביותר).

 

"אז המלך מברך את אותו הדיוקן בכל הברכות שברך את אברהם כשעשה ותיקן את נפשות הרשעים. והקב"ה רומז לארבעה מחנות מלאכים עליונים, ונוטלים את אותו הדיוקן והולכים עמו, והוא נכנס לשבעים עולמות גנוזים שלא זכה בהם איש אחר, פרט לאותם שעושים את נפשות הרשעים, וזוכה לדעת נפלאות תמים דעים ונסתרות שאין רשות לשום אדם לדעת!"

 

יותר מן הצדקה

 

"ומעלת מזכה הרבים גדולה פי כמה וכמה ממעלת נותן הצדקה. כי גם מי שנותן צדקה לעני זוכה בכמה טובות גלויות, ובכמה גנזים ואוצרות עליונים נסתרים, אבל זה לא כמו מי שמזכה את הרשעים.

 

"מה ההבדל בין זה לזה? אלא מי שמשתדל אחר העני להחיותו ולתת לו צדקה – הוא משלים חיים לנפשו וגורם לו להתקיים, ושכרו שזוכה בגללו לכמה טובות לעולם הבא. אבל מי שמשתדל אחר הרשע להחזירם למוטב, הוא משלים יותר, כי עושה וגורם לסטרא אחרא של 'אלוהים אחרים' שיוכנע ולא ישלוט בעולם, ומעביר אותו משלטונו. וגורם שהקב"ה מתעלה על כיסא כבודו, כי כיסא הכבוד היה פגום בעוונות של אותו הרשע, וכשהחזירו בתשובה, התשובה מגיעה עד כיסא הכבוד ומתקנת אותו. נמצא, שאותו צדיק תיקן את כיסא הכבוד. וכן אותו רשע פגם את נפשו מאוד, ועל ידי אותו הצדיק שהחזירו למוטב, עושה לאותו הרשע נפש אחרת וזוכה לנפש, רוח ונשמה. אשרי חלקו!" (עד כאן הכול מתוך זוהר תרומה דף קכח: קכט. בתרגום ובעיבוד קל על פי מתוק מדבש, עיינו שם).

 

ללא ספק, מדובר בדברים מדהימים ומזעזעים שמחייבים את כולנו. כי יש הקונה את עולמו בשעה אחת! ואמנם, נכון שלא כל אחד יודע לדבר ולשכנע, אבל היום בקלי קלות אפשר להגיע לכל המעלות שהזוהר הקדוש מציין, כל איש ואישה, כל נער ונערה, אפילו ילדים קטנים יכולים להחזיר בתשובה. כי תודה לא-ל, יש היום ספרים, חוברות ודיסקים, שאפשר לתת לאנשים. וזו מציאות בשטח! אנשים מתעוררים מזה בתשובה – והכל נזקף לזכות האדם שנתן להם. וכל מה שנאמר כאן בזוהר, נאמר עליו!

 

אבל באמת, זה הרבה יותר. לזכויות של המפיץ אין סוף. אספר סיפור אחד קטן ו'טרי' מיני אלפים ששמעתי. יהודי ממקסיקו סיפר לי שנתן שלושה דיסקים שלי בספרדית לחבר שלו שאינו יהודי. החבר שמע והתלהב מאוד ואמר לאותו יהודי: 'שינית לי את החיים!' הוא התחיל להאמין בבורא עולם ולדבר איתו ולהודות לו, והוא קנה כמות של דיסקים וחילק לכל המשפחה והחברים שלו.

 

יום אחד האיש הזה הלך קרוב לשפת הים וראה בחורה שעומדת על סלע גבוה. הוא מיד הבין שהיא רוצה לקפוץ אל מותה ולהתאבד. הוא צעק אליה שתעצור, ומיד התקרב למקום, פנה אליה ודיבר איתה וניסה לשכנע אותה שלא תקפוץ. היא אמרה לו: "עזוב אותי. זו בחירה שלי". והוא אמר לה: "תשמעי, אני אתן לך שלושה דיסקים, תשמעי אותם. אם אחר כך תרצי לקפוץ – את זה תמיד תוכלי לעשות…" היא צחקה ואמרה לו: "דיסקים?! מה יעזרו לי דיסקים?" אבל הוא התעקש והיא לבסוף הסכימה. לא נאריך בהשתלשלות העניינים, אבל מתברר שאותה בחורה הייתה יהודייה ולא רק שהיא לא התאבדה בסוף, אלא קיבלה תקווה ושמחה וחזרה בתשובה שלמה!

 

בואו נעשה חשבון פשוט: מה הרוויח אותו יהודי שהפיץ את שלושת הדיסקים: הוא פרסם את שם השם שגרם לכמה וכמה לא יהודים להאמין בבורא, הציל נפש מישראל ממוות ונתן לה גם חיים רוחניים ותשובה. וזו רק ההתחלה, שהרי הבחורה תקים משפחה ותזכה לדורי דורות שכל המצוות שלהם ייזקפו לזכותו, וגם היא וגם הגויים האלה ימשיכו ויפיצו הלאה, וכל זה "רק" משלושה דיסקים!

 

תראו איזה כוח יש לדיסק! מה יכולה לעשות חוברת קטנה! מה עושה ספר! בקלי קלות אתם יכולים לקנות מדרגות נצח ולזכות לאוצרות רוחניים עליונים, שאי אפשר לזכות להם על ידי שום מצווה ועבודה אחרת. לכן טוב לשמור את דברי הזוהר בכיס ולקרוא אותו בכל יום ובפרט לפני הפצה, כדי לקבל התעוררות ו'אש' לעסק ההפצה העולה על הכל. בורא עולם יזכה אותנו לכל זה עם כל אחינו בית ישראל, ונזכה לגאולה השלמה ברחמים בקרוב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה