נכון או לא נכון?

האם הוא הבחור הנכון או לא? מה עושים כשמגיעים לרגע שצריך לקבל החלטה? והאם צריך להתפשר רק כדי לצעוד לחופה? אסתי שאלה ורחלי רקלס ענתה.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

רחלי היקרה שלום לך,

לאחרונה אני נפגשת עם בחור מקסים שמאוד מוצא חן בעיניי. הוא חכם, מתוק ומנומס. העניין הוא שהמקום הרוחני של שנינו מאוד שונה, בעוד אני במסלול הרוחני כבר שנים הוא רק בתחילתו. הוא יכול להיות עם כיפה על הראש כשאנחנו ביחד, אבל בעבודה לא. הוא גם אומר שאין לו בעיה לעשות את זה כל הזמן אם זה משמח אותי, אבל הוא לא מוכן להתחייב לשינויים רוחניים בעתיד. אני לא יודעת מה לעשות ומאוד מבולבלת. מה עושים?

תודה ומחכה לתשובה, אסתי.

 
אסתי היקרה שלום גם לך,

וואו, אסתי. זה מדהים עד כמה היצר הרע יכול לתעתע בנו במהלך סיטואציות מסוימות בחיינו. נראה לי שכבר ענית על השאלה שהתעוררה בתוכך, אבל מכיוון שהבחור מוצא חן בעינייך את חושבת שאת מאוד מבולבלת.

 
מבחינה רוחנית, נראה בבירור מדבריך שהוא לא עומד בסטנדרטים הרוחניים שלך. אבל הניחי לרגש שלך בצד לצורך העניין והסתכלי על כל העניין הזה באובייקטיביות. אני אפילו מציעה לך לעשות טבלת יתרונות וחסרונות. מדבריך, עולה שהיתרון העיקרי הוא שאת מחבבת אותו, אבל נראה לי שהצד של החסרונות יהיה עמוס יותר.

כשנכנסים לעולם חיי הנישואין, המצב האידיאלי הוא ששני השותפים נמצאים באותה רמה רוחנית, פחות או יותר. את רוצה מישהו שמתאים לך ברמה הרוחנית שלך, אבל נפגשת עם מישהו שרק עושה את צעדיו הראשוניים בעולם הרוחני. הלו?? מה בדיוק את עושה לעצמך?

מה לדעתך, אסתי היקרה, עלול לקרות אם תתחתנו ותביאו ילדים לעולם? עכשיו הוא יכול להבטיח הבטחות, בעיקר רק אם זה משמח אותך ולא בהכרח בגלל שהוא רוצה! ומה יקרה כשהילדים ישאלו שאלות, כמו למה אבא לא עושה את מה שהם לומדים בבית הספר? האם את מתארת לעצמך את המתח שזה יקרין בבית, על הזוגיות והילדים? וגם אם הוא יעשה עוד כמה דברים, כמו שציינתי, זה לא בגלל שהוא רוצה באמת, ויכול להיות שזה יהיה רק בגלל שהוא לא ירצה להיראות מגוחך בעיניי הילדים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

איך אדע?!?

אהבה אמיתית?

הגבר המושלם

האם הוא הבחור הנכון?

לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן

סוד הזוגיות המוצלחת

איפה החצי השני שלי?

יש גם סיפורי הצלחה
כמה זמן עוד נחכה
רווקות מאוחרת
למה זה לא הולך?

מפוקסים על עצמם
עוד יהיו הרבה חתונות
למה קשה להתחתן

וזה התסריט של המקרה הטוב, בהנחה שהוא לא רוצה להיות שונה. אבל מה יקרה, בתסריט של המקרה הרע, שהוא ישליך הכל ולא ירצה לשמור שבת ועוד דברים שיכולים לצער אותך ואת הילדים? מה אם הוא לא ירצה לקיים את מצוות טהרת המשפחה? לעניות דעתי, לחכות שדברים יקרו זה הזמנה לאסון.

 

אני חושבת שהבחור החביב הזה נמצא בשלב שהוא עדיין לא יודע מה הוא רוצה. הוא אפילו לו מבין איזה נזק הוא גורם לבחורות שהוא נפגש איתן. הוא כנראה עדיין לא מספיק חזק, ולא מכוונות רעות חלילה, בתהליך שהוא עובר. זה מאוד אופייני לתחילת הדרך ההתנהגות הזו, אבל בהחלט לא לקחת אותה אל קשר זוגי עם אדם ברמה רוחנית שונה משלו. כאן הוא צריך להתבונן ולעשות חשבון נפש על מנת לא לפגוע בך. כי אי אפשר לשחק בלב של בן אדם!

הוא אולי מתאים למישהי במקום שלו שרק מתחילה את דרכה הרוחנית, ויחד הם יצמחו ברוחניות שלהם מבלי לפגוע ולהיפגע. את לא שם, לכן נראה שהחיבור הזה לא מתאים.

ההרגשה שלי היא שבורא עולם מעמיד אותך במבחן גדול עכשיו. האם תמשיכי את הקשר רק בגלל שאת רוצה להתחתן, או שתסמכי על בורא עולם באמונה שלמה שהוא ייתן לך את החצי השני המתאים לך? וזה בהחלט יכול להיות הבחור הבא שתפגשי.

הנה מה שהייתי עושה אם הייתי במצב שלך. הייתי אומרת לבחור הזה שהוא מקסים ונפלא, אבל המרחק הרוחני בינינו גדול מדי. למה אני צריכה להתפשר ולמה הוא צריך לעשות דברים שהוא עדיין לא מוכן להם מבחינה רוחנית? ואז, אתפלל ואתפלל ושוב אתפלל עד שבורא עולם יפגיש אותי עם הנשמה התאומה שלי, הזיווג שייעדו לי משמים.

 
ולא פחות חשוב, אמרי תודה לבורא עולם על הניסיון הלא פשוט הזה. זה קשה אבל מודים לבורא עולם על הכל, גם על הקשיים והאתגרים שאנו חווים בחיים. ומתוך התודה תבוא גם ההבנה של מה את צריכה באמת.

 
אסתי, נראה לי שאת בן אדם נפלא שרוצה את הטוב ביותר, אחרת לא היית מבולבלת ומבקשת עזרה בסיטואציה גורלית כזו, לכן גם את ראויה לטוב ביותר. אל תתפשרי על פחות.

בברכה והצלחה עצומה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה