פיל הברזל

כמה כוח צריך כדי להזיז פיל ברזל מהדרך? כמה כוח צריך כדי להזיז פילי ברזל מהדרך רק עם מפתח קטן? המשוואה הכי לא הגיונית של הרב ברוידא.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 17.03.21

זה היה יום אחד, שכשקבוצת ציידים משבט הוואטוס, שבט אפריקני שחי בלב ליבה של אפריקה, עשו את דרכם הביתה אחרי יום ציד מפרך. הם הגיעו לצומת שבילים בקצה הג'ונגל, שלמרבה הפתעתם הוא היה חסום בגלל משאית נטושה.

 

"שמעתי אודות פיל הברזל והנה הוא! בואו נדחף אותו מהדרך" אמר ראש השבט ללוחמיו הציידים, שכל אחד מהם התנשא לגובה שני מטר. והם דחפו ודחפו, אבל "פיל הברזל"-המשאית לא זזה ממקומה. הם בעטו בו, זרקו עליו אבנים, הרביצו באגרופיהם, עם הכידונים שהיו בידיהם, מקלות שמצאו ביער… וכלום! שמו כתף אל שכם ודחפו שוב, אבל הפיל עמד במקומו אדיש אל מול ניסיונותיהם המוזרים להזיז אותו.

 

לפתע, אנגלי קטן בגובה 1.60, ממושקף, רזה ולבוש בחליפת ספארי, מזכיר במראה שלו חוקר מאוניברסיטת אוקספורד, הגיח ממעבה הג'ונגל וצפה בווטוסים הענקיים בהנאה שמנסים לדחוף את המשאית. בוואטוסית מושלמת הוא פנה אליהם ואמר, "סלחו רבותיי, אשמח מאוד להזיז את המשאית מהדרך. בעצם, תהיה זו זכות גדולה בשבילי לתת לכם טרמפ חזרה לכפר. בואו תעלו!".

 

ראש השבט ואנשיו הוכו בתדהמה. לא רק שהם סירבו להאמין למראה עיניהם – שגבר אירופאי עם מראה עדין ושברירי יכול להזיז את פיל הברזל, אלא גם להציע להם טרמפ ולקחת אותם לכפר, את כל 11 הוואטוסים שהיו שם?!?

 

'הוא בטח לא נורמאלי…' חשבו לעצמם…

 

האירופאי הוציא מכיסו שרשרת עם מפתח ונפנף בה לפני אפו של ראש השבט. "בעזרתו של המפתח הקטן והצנוע הזה אזיז את המשאית ואקח אתכם הביתה!"

 

"לבומבה בלאנגו!" אמרו הוואטוסים אחד לשני, כשהם מסובבים את האצבע מסביב לראשם ומאשרים שהזר המוזר הזה מטורף על כל הראש שלו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

החיים בקופסה

להזיז את הגבינה

הדבר הכי טוב שקרה לך

אז איך דברים ישתנו?

מתי כבר יהיה טוב?

אלוקים לא יוצא להפסקת קפה

עשו מהפיל קרקס

המאמן האישי שלך

כנפיים של נשר

אף פעם אל תגיד אף פעם

קפה עם מלאכים

 

האירופאי פתח את דלת הקבינה של המשאית, טיפס פנימה, הכניס את המפתח לסוויץ', לחץ על דוושת הגז ו – ווווורםםםם! ררררום! קול המנוע הישן הפחיד עד מוות את הוואטוסים שברחו לאחד עשר כיוונים שונים. מצמרות העצים הם ראו איך פיל הברזל זז מהדרך מבלי שוואטוס אחד דוחף אותו…

 

עד עצם היום הזה ראש השבט מגרד את הראש שלו ושואל, "איך יכול להיות שמפתח אחד קטן הצליח להזיז את פיל הברזל, ו-11 וואטוסים אמיצים לא הצליחו?…"

 

כולנו וואטוסים

 

לפעמים, ואולי גם הרבה פעמים, כולנו ממש לא חכמים יותר מהוואטוסים.

 

למה?

 

כי אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להשיג דברים רק אם נפעיל כוח פיזי.

 

לפעמים, ואולי גם הרבה פעמים, אנחנו מנסים לדחוף משהו ולהתיש את המוח והגוף שלנו רק כדי להשיג בסוף תוצאות מזעריות, וזה אם לא גרמנו לעצמנו נזק.

 

כמה חומר נפץ צריך כדי לפוצץ בונקר תת קרקעי של האויב? אבל אם יש לכם את המפתח, אתם עושים את הזה הכי אלגנטי ופשוט: ניגשים לדלת הראשית.

 

כן, יש לנו את האמונה שיש אלוקים בשמים שמנהל את כל ההצגה של העולם הזה  וכולי ובלה בלה, אבל רק מעטים באמת מאמינים בכוח של המפתח הקטן הזה – התפילה, ושהקב"ה באמת מקשיב לנו!

 

כן, התפילה היא המפתח הקטן והצנוע בעזרתו אנו מזיזים פילי ברזל מהדרך שלנו, משהו שאפילו "הציידים הענקיים" שבנו לא מצליחים לעשות. כי פיל עקשן קשה מאוד להזיז אם אין לנו את היכולת האמיתית והנכונה לעשות זאת.

 

אז קחו את המפתח, עלו למשאית ותזיזו את פילי הברזל שמפריעים לכם בחיים!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה