תאפשרו לעצמכם!

הרצון הוא הדלק של הנשמה! וכשיש רצון, אומרת עדנה קדוש מאמנת מוסמכת, שום דבר לא יעצור אתכם! לכן זה הזמן לעשות את זה: פשוט, תאפשרו לעצמכם!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 17.03.21

רחל בת ה-93 נכנסה לבניין הדיור המוגן בצעדים קטנים, נשענת על מקל וכפופה מעט, אך חיוך רחב על פניה. היא התאלמנה אחרי 72 שנות נישואים מאושרות. ילדיה חשבו שיהיה לטוב בדיור מוגן.

 

המזכירה שליוותה אותה לחדרה הסבירה שהם "רוצים מאוד שהיה לה נוח וטוב, חשבנו עליה ושמנו כורסה נוחה במרפסת, סידרנו את החדר בהתאמה לצרכייך…"

 

רחל חייך ואמרה לה, "את לא צריכה לספר לי, אני החלטתי ליהנות פה. ארגנתי את המוח שלי כך שיהיה לי טוב…"

 

אם יש לכם רצון טוב או צורך למשהו – זה יקרה אם תאפשרו אותו!

 

הרצון – הוא הדלק המניע של הנשמה!

וכשיש לכם רצון – עליכם לאפשר לו להתממש!

 

כשאדם רוצה פרחים בגינה, הם לא יגדלו מעצמם. עלינו לאפשר להם לגדול. לזרוע, להשקות ולטפח אותם.

 

כשאנחנו רוצים לישון, אך לא מצליחים להירדם, פעמים רבות מחשבות טורדניות מסלקות את השינה. לכן, יש לאפשר לשינה להגיע אלינו. למשל, לעשות מקלחת טובה, להחשיך את החדר, לשמוע מוסיקה מרגיעה, לנשום עמוק ולהרפות את הגוף.

 

כאשר אנחנו רוצים לנהוג, עלינו להירשם ללימודי נהיגה, לקחת שיעורי נהיגה, לעשות תיאוריה וטסט וכדומה.

 

כשרוצים אהבה, עלינו לאפשר לעצמנו לתת ולקבל אותה. אמרה לי לא מזמן מטופלת שחסרה לה אהבה. היא אטמה את ליבה לאהבה מכיוון שנפגעה פעמים רבות. כמובן שזה סוג של הגנה לרגע אחד, אך לטווח הרחוק היא לא מאפשרת לעצמה לקבל אהבה.

 

בשבוע שעבר הצעתי לשתי עלמות חן בנות 28 בחורים מצוינים בני 30. שתי העלמות סירבו להיפגש עם הבחורים בטענה ש"זה לא הסגנון שלי", "לא מתאים לי"… אבל אני אומרת – תאפשרו לעצמכן כמה פגישות, תכירו, הרי אם לא תתנסו לא תדעו. כדי שתהיה זוגיות צריך לאפשר לה לקרות!

 

מאמרים נוספים בנושא:

אל תפסיקו לרצות

אם תרצה, תרים גם משקולות!

הייתי רוצה ש
אידיאלים שנשכחו
יש לך אותה – נקודת הרצון

אף פעם אל תגיד אף פעם
תברח מהקופסה

המאמן האישי שלך
מחכים למשהו?
והעיקר, לא לפחד כלל!

 

והנה שאלת השאלות – מי לא רוצה להרזות?!? מי שרוצה להרזות צריך לאפשר לזה לקרות, לאפשר הרזיה. ואיך עושים את זה? אוכלים בדיוק את מה שכתוב בתפריט ומסלקים מחשבות כגון, "לא אצליח… לא אוכל להתמיד… לא רוצה לוותר על עוגות…" וכדומה.

 

קחו את עניין הבריאות וההחלמה של החולה. אדם חולה רוצה להיות בריא, ללא ספק. כולנו מאמינים לו שהוא רוצה במאת האחוזים להבריא ולהחלים. הוא צריך לאפשר להחלמה לקרות. איך? לזהות מחשבה שממגנטת אליה מחלה.

 

הנה דוגמה מהחיים: הגיעה אלי אישה מיוחדת שסובלת ממחלה קשה. שוחחנו על הנושא, וכאשר שאלתי אותה, "מה את צריכה לעשות כדי לאפשר לעצמך להחלים?" היא חשבה לרגע ואז, בעיניים רטובות מדמעות סיפרה לי: "יש לי אבא מבוגר חולה. אחי מטפל בו כבר שנתיים ומתלונן על הקשיים הרבים בטיפול באבא. מערכת היחסים שלי עם אבי מאז ומתמיד הייתה מסובכת. איך אוכל לארח אותו לטפל בו בביתי? הדרך היחידה לקבל "פטור" היא להיות חולה… עכשיו אני מבינה שיש דרכים נוספות לפתור את הבעיה של הטיפול באבי, ואני לא צריכה להיות חולה לשם כך…"

 

תוך כדי השיחה היא הרגישה הרבה יותר טוב, הכאבים נעלמו והפצעים כעבור ימים ספורים הגלידו. והכי חשוב, פניה התרככו!

 

בעולמנו, קצב החיים מהיר מאוד. יש לחץ קבוע ואנשים בסטרס ומתחים תמיד. יש להם רצונות טובים, אבל הם לא יכולים לממש אותם. אולם יש מצב עוד יותר: כאשר הרצון כבר "נרדם"!

 

הרצון שלנו הוא ביטוי למציאות בה אנו רוצים לחיות! הוא ההכנה והשלב הראשון ליצירת מציאות טובה ומתאימה לנו. פעמים רבות איננו קשובים לרצון מכיוון שנדמה לנו שאי אפשר להפוך אותו למציאות חיינו. בטעות, אנו חושבים שהתעלמות ממנו תמחק ותעלים אותו. אלא, שדבר הפוך קורה – הרצון הנסתר מנהל אותנו בלי שנוכל לשלוט עליו!

 

אם לא נדבר על הקושי שלנו – נדבר את הקושי שלנו.

 

החוק בטבע אומר שכל רצון שואף למימוש. ואני אומרת, שכל רצון מגיע לביטוי – בדרך טובה או בדרך לא טובה.

 

אם אנו מובילים את הרצון למעשה – זה טוב.

אם הרצון מוביל אותנו – זה יכול להיות פחות נעים.

 

למשל, אדם לא אוהב את מה שהוא עושה – מקום עבודה. אם יוביל את הרצון וישדרג את עצמו לעבודה שהוא אוהב – זה מצוין. אם יפחד לעשות את השינוי, הרצון יוביל לאופציה פחות נעימה.

 

טוב להבחין מהו הרצון שלנו, ולאפשר לו להתקיים בפיקוח הרחום שלנו.

 

רוצים להרזות – תאפשרו לעצמכם להרזות!

 

רוצים זוגיות – תאפשרו לעצמם זוגיות!

 

אתם רוצים? תאפשרו לרצון הזה להגיע אליכם!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה