תחשבו פחות, תעשו יותר!

תוצאות או תירוצים, או שמא מניפסט העצלנים עושה לנו את זה? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, מציעה לנו נוסחה נפלאה לניצול הזמן ביעילות.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

סביבת החיים שלנו חשובה לנו, ועל זה יעידו כולם (יש יוצאים מן הכלל, אבל הם מעטים). בכל אופן, אנחנו אוהבים בית יפה, נקי ומסודר, אסתטי ומתוחזק. היוצאים מן הכלל אוהבים אותו בדיוק ההיפך – מלוכלך, מוזנח, עמוס ולא נעים.

 

הכלל הזה קיים גם לגבי הגוף ואורח החיים שלנו – נקיים, מסודרים, מתוחזקים, מלאים בעשייה, פורחים ומשגשגים. ויש גם ההיפך (וכאן זה לא מחייב שהיוצאים מן הכלל מתייחסים כך לגוף ולחייהם, כי מן הסתם תוכלו להבין שמדובר בהרבה מאוד אנשים) – סובלים מעודף משקל, ברגשות שליליים, הפרעות שינה, מתוסכלים, לא מתחברים, סובלים מכאבים שונים בגוף ועוד.

 

הגוף, כמו שכולם יודעים, הוא הבית של הנשמה. והנשמה שלנו היא אנחנו – לכן זה הבית שלנו. הוא החלק של העשייה. כמו אדם ורכב – האדם בוחר את היעד והרכב יקדם אותו ליעד. לכן כל מה שהוא צריך זה דלק, לחשב מסלול בוויז ולצאת לדרך.

 

התורה – מלשון הוראה, מעניקה לנו עצות נפלאות לדרך חיים. המלצות נפלאות איך לחיות את החיים שקיבלנו. וכשקיבלנו אותה, אמרנו קבל עם ועדה באותו מעמד נפלא בהר סיני – "נעשה ונשמע"!

 

וכאן נשאלת השאלה – למה נעשה מקדים את הנשמע? הרי היה יותר הגיוני שנעשה אחרי שנשמע ונבין. ככה אנחנו רגילים.

 

אלא שכאן יש עצה גדולה ומדהימה עבורנו.

 

ישם מצבים רבים בחיים שבהם עלינו לעשות מעשה. להרגיל את עצמנו במעשים ורק אחר כך לשמוע ולהבין. למה? כי אחרי העשייה השמיעה מעולה יותר.

 

אחת הסיבות להתחיל בעשייה היא כדי ליצור הרגלים. לתת תשומת לב והתמקדות.

 

מדוע?

 

כי ישנו כלל חשוב האומר – שכל מה שנתמקד בו וניתן לו תשומת לב – הוא יגדל ויתעצם!

 

למשל, אדם רוצה זוגיות – אם הוא אומר לעצמו 'לא רוצה להיות לבד, הבדידות קשה לי', בעצם חשיבה כזו, שיוצאת בקול רם עם המילים הללו, הוא מעצים את הלבד. לכן מעשה קטן בחיפוש חברה או בן/בת זוג, בתוספת תפילה, יסייעו בזמן החיפוש. ולא רק, המחפשים לא ירגישו לבד מכיוון שהם בתוך משימה שתוביל אל היעד, אל המטרה. וזה לכשעצמו דבר מחזק שמעניק הרגשה טובה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

שלוש סיבות לחייך

הכוח לנצח!

כיף לקום בבוקר

אמונה בהמראה

18 ימי האמונה שלי

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

מחליפים משקפיים

מדברים מאהבה

בכוח האהבה
אהבה, זה מה שצריך
הקב"ה אוהב אותנו

מחוברים אליה

 

דוגמה נוספת. אדם רוצה רוגע ושלווה בחייו – אם הוא אומר 'מכעיסים אותי בעבודה/בבית' זה מעצים ומגדיל את מציאות הכעסים ואי השקט.

 

כי מה יקרה אם ניתן תשומת לב והתמקדות בהצלחה, במציאת זוגיות, בבריאות ועוד על ידי מעשים?

 

אתם כבר יודעים את התשובה.

 

ואפשר גם להסביר זאת בדרך נוספת. מה ההבדל בין החלטה והרגלים? אם החלטנו, אז למה צריך הרגלים? אלא, שהחלטה זו תיאוריה, זה עדיין לא אומר שאנחנו מיישמים אותה. אבל הרגלים? הם כבר יישום של ההחלטה, של הדברים שקיבלנו על עצמנו, העשייה המאפשרת לחיות בתיאום בין איך שבחרנו להתנהג לבין איך שאנחנו מתנהגים במציאות. הרגלים נובעים ממעשים, הם מביאים אותנו לצורת חיים מסוימת. אחרי שיש לנו חוויה והתנסות, אפשר לשמוע ואפילו עם שמיעה טובה יותר.

 

חשיבות העשייה היא לקיחת אחריות ומתן תשומת לב למעשה שמאחוריו רעיון, אידיאולוגיה ותיאוריה. מי שאומר 'אני אעשה' מקבל אמונה בעצמו, סיפוק והנאה מהעשייה, הוא משחרר ספקות שהצטברו בתוכו ועל ידי זה ישמע טוב יותר. מי שאומר 'אשתדל, אנסה', אומר בצורה עדינה 'לא', ולכן מלווים אותו תחושת ספק וחוסר אמון בעצמו.

 

אם כן, העשייה היא בסיס חשוב המשפיע על השמיעה.

 

מי שרוצה ללמוד, להבין עוד ועוד, ועד שלא יבין את כל התורה כולה לא יעשה – גורם למצב שתמיד יהיה בלמידה ללא עשייה כי תמיד יש עוד עומק להגיע אליו. לכן הוא מאבד את האמון ביכולת שלו והוא לא תמיד עושה אלא תקוע במקום כלשהו.

 

הנה שלושה צעדים נפלאים להיות בעשייה מההתחלה: תכנון, בדיקה ובקרה.

 

למשל, אדם למד מקצוע טיפולי (רפואה, סיעוד, הוראה, עבודה סוציאלית, הנחיית קבוצות וכן הלאה) כדאי לו, לאחר שלמד את עקרונות המקצוע, להיות בעשייה. כי מתוך העשייה והניסיון הוא ישמע יותר את צרכי המטופל או התלמיד. וטוב יעשה זאת עם שלושת הצעדים לעיל.

 

אדם שהחליט לעשות ספורט – טוב שיתחיל בצעידות ולא ישב על הכורסה עד שילמד אנטומיה, פיזיולוגיה וסוגי ספורט שונים. ושוב, עם שלושת הצעדים הוא ישיג תוצאות נפלאות.

 

אדם רוצה לרדת במשקל או להבריא את עצמו – עליו ללמוד עקרונות ומיד ליישמם. רק העשייה תביא לו הרגלים, רק על ידי עשייה ישמע היטב מה טוב ומה מחזק אותו. אם ישקיע רק ב"נשמע" וילמד עוד ועוד הוא לעולם לא יצליח ליישם ולהיות ב"נעשה". ה'נשמע' גורם לאדם ללמוד הרבה אבל אם הוא לא מיישם הוא רק מתבכיין על מר גורלו ימים ואפילו שנים. הוא כל הזמן חושב אבל לא עושה.

 

אבל אם יעשה, הכלל הבא יהיה לנגד עיניו תמיד: אני לא מתבכיין – אני מצטיין!

 

למה? כי הניסיון והעשייה ישמיעו את מה שהתיאוריה חסרה. זו הסיבה, אולי, שאנשי מקצוע טובים, מקצועיים ורגישים לזולת, התחילו את דרכם בעבודה ועשייה מהבסיס והתקדמו עם כל צעד שעשו.

 

תחשבו פחות, תעשו יותר! – תעשו ואחר כך תשמעו, כי השמיעה מעולה רק אחרי העשייה.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה