תיזהרו מהקיר!

מה קורה כשמתנגשים בקיר במהירות של 200 קמ"ש? מי ששרד את החוויה המפחידה הזו יאמר לכם שהוא לא הסתכל על הקיר. תיזהרו ממנו, מהקיר!

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

דמיינו לכם נהג מרוצים על המסלול במהירות 200 קמ"ש, כשלפתע הוא מאבד את השליטה…

 

נהגים רבים איבדו את חייהם מאיבוד השליטה הפתאומי הזה במהירות כזאת. אבל אלא שנשארו חיים, מספרים אחרי החוויה המרעידה הזו – כיצד ניצלו מהגורל המר של חבריהם שכבר לא כאן – רק בגלל שהם לא הסתכלו על קיר הלבנים שהם כמעט התרסקו עליו!

 

מאמרים נוספים בנושא:

אל תשפטו את החיים

תסתכל, תראה טוב

ואפילו בהסתרה

להזיז את הגבינה

הדבר הכי טוב שקרה לך

 

הנהגים האלה יודעים לספר לכולם שלא מסתכלים על הבעיה! לא מסתכלים על קיר הלבנים שמולך, אלא דווקא למקום אחר. למה? כי המקום אליו אתה מכוון את כל הפוקוס שלך – לשם מופנות כל האנרגיות שלך.

 

ובחיים כמו בחיים, יש הרבה ניסיונות ומבחנים. זו סיבה מספיק טובה לדעת איך להתחמק ממעגל ה'ריצה סביב הזנב' המתסכל, שאנחנו פוגשים לא מעט פעמים במסע חיינו.

 

ואפילו ברגע שאנחנו מזהים את המשימה שלנו בחיים, או מבינים את הדברים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם, ואנחנו עובדים קשה להפוך את החזון למציאות, אנחנו עדיין נבחן שוב ושוב. אנחנו חייבים להרחיב את התוכנית שלנו ולכלול את המבחנים האלה בתוכה, לוודא שהציפיות שלנו יכולות לספק את התנאים לחיים אמיתיים ומציאותיים. אם יש לנו ציפיות שהעולם לא יכול להיכלל בהן, אנחנו מתעצבנים, כועסים, זועמים, נופלים לדיכאון, קנאה ומה לא! כל התנאים שלא מעט פסיכולוגים גוזרים מהם קופונים שמנים.

 

כשאנחנו בונים את תבנית החיים שלנו, אנחנו רוצים לכלול בה את כל מה שבורא עולם שולח לנו בדרך, אפילו כעס, פחד ורגשות שליליים. נוכל לעשות את זה בעזרת הפנמת הרעיון הברור – שכל מה שקורה לנו הוא תמיד טוב ולטובתנו! נכון, רבים וטובים מאיתנו לא חושבים כך עדיין. אנחנו מוצאים את עצמנו במצבים מאתגרים או מתמודדים בצורה אינטנסיבית עם רגשות שליליים, ואז כדי לעשות את המצב גרוע יותר אנחנו מוסיפים לצרות שלנו את "קיר הלבנים", וזה גורם לנו לא להפסיק לבכות על כך שהמצב שלנו מזעזע ומעורר רחמים.

 

וכאן המלכודת פוערת את פיה כדי להיסגר עלינו וכמה שיותר חזק – ברגע שאנחנו מתנגשים בקיר הלבנים הזה קשה לצאת מזה, זה לוקח הרבה זמן.

 

אז עכשיו שאלת השאלות היא – איך רגשות שליליים יכולים להיות 'טובים'? אחת התשובות היא, כאשר אדם מרגיש פחד, כעס או קנאה, כשהאדרנלין מציף אותו והדם שלו מגיע לנקודת רתיחה, הוא נמצא במצב של עסקת אנרגיות טובה שאפשר לנתב למקום חיובי – במחשבה, דיבור ומעשה. ברגע שהרגשות השליליים העלו את כל האנרגיות על פני השטח, אפשר להשתמש בהן על ידי ניתובן למקום בריא וחיובי.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

עוד אחד מהימים האלה

לקרוע את הטפט

האתגר של הלל

אתגרי החיים

לא ביום אחד

 

רוב האנשים שמגיעים אלי לטיפול שואפים להיות במצב של רוגע ושלווה. של להיות בכלל. אבל עד כמה אנחנו כאלה באמת?

 

הרבה יותר קשה לקום מהכורסא הנוחה ולהתחיל להיות פעילים בצורה יעילה ויצירתית ממצב של רוגע ושלווה, מאשר ממצב של זעם או פחד. רגשות כמו פחד וכעס הרבה יותר פעילים מ"נירוונה". כי פתאום יש לכם את הכוח לעשות דברים שלא רציתם לקבל, או לנסות דברים שאנשים אמרו לכם שלא כדאי לעשות.

 

אז אתם מבינים, אפילו רגשות שליליים יכולים לעזור לנו להתקדם בחיים בצורה שתאפשר לנו להצליח וליהנות.

 

כל פעולה שאנחנו עושים מבוססת על החלטה שקיבלנו קודם לכן. החלטות, אם כן, מתקבלות כל רגע בחיינו, בין אם הן התקבלו במודע או בתת המודע. ממש ברגע זה אתם מחליטים על מה להתמקד! האם אתם באמת מפוקסים על השורות האלה, או שהראש שלכם נמצא במקום אחר – בעבר או במשהו עתידי? היכן שאתם מחליטים לשים את כל הפוקוס שלכם, שם תהיו! ואם תתמקדו בכל הדברים החיוביים שיש לכם בחיים – אתם תהיו אנשים חיוביים וטובים.

 

זה הכל עניין של מוח מפוקס.

 

הרבה אנשים לא יודעים אילו דברים עצומים ונפלאים אפשר להשיג עם מוח מיושב וממוקד. זה משפיע על החיים של האדם בפרטיות, בזוגיות, בשלום בית, עם הילדים ועל כל המעגלים הסובבים אותו.

 

שווה לנסות.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה