תעלו את הפחד

כולנו מתים מפחד רק מהמחשבה על המוות והסבל. מפחדים עד כדי נקישת שיניים ממה יהיה ואיך יהיה. תעלו את הפחד, זאת העצה הבדוקה של רבקה לוי.

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

כולנו מתים מפחד רק מהמחשבה
על המוות והסבל. מפחדים עד
כדי נקישת שיניים ממה יהיה ואיך
יהיה. תעלו את הפחד, זאת העצה
הבדוקה של רבקה לוי.
 
 
כל כך הרבה פחד ודאגות מציפים את העולם. גם אתם מרגישים את זה? אם לא דואגים מהמצב הכלכלי, אז אנחנו דואגים מהדגים שמתים. אם לא דואגים מפגיעת מטאור, אז דואגים מהנשק הגרעיני. אם לא דואגים מהמחלות האיומות, אז דואגים ומפחדים מהמחשבה לפתח אחת כזו בגוף שלנו.
 
מפחיד.
 
למה אלוקים ברא את הפחד? איזו מטרה טובה יש לו?
 
אם תפתחו את ספר המידות של רבי  נחמן מברסלב בערך פחד, יראה ויראת שמים, תגלו שיש חפיפה בין ההגדרות שלהם. כי כשאנחנו לא מפחדים מאלוקים, כשאין לנו יראת שמים, אנחנו מפחדים מהכל ומכולם. וכשאנחנו כן מפחדים מאלוקים, שום דבר לא מפחיד או מדאיג אותנו.
 
או כמו שהרב שלום ארוש אומר, מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד, מי שלא מפחד מאחד יפחד מכל אחד!…
 
כבר שנים שאני מתמודדת עם הפחד בכל מיני צורות וגוונים. וכל מלחמה שהייתה לי עם היראות הנפולות שלי הייתה מתישה ומעייפת. אבל אני יודעת שהעבודה היא להעלות את הדאגות והפחדים כלפי מעלה – לאלוקים, ולראות ולהבין שהוא זה שעומד מאחורי כל דבר ודבר, מאחורי כל פרט בחיי.
 
מאמרים נוספים בנושא:
הוא מת  מפחד
והעיקר, לא לפחד כלל
זה לא מה שרואים
 
לא מזמן, עם כל הלחץ שיש בעולם, התחלתי להרגיש לא טוב. ואני לא מתכוונת שהרגשתי קצת לא טוב, אלא באמת לא הרגשתי טוב במשך כמה ימים טובים עד שהתחלתי לחשוש שמא אני חולה במשהו נורא, משהו רע, השם ישמור.
 
התייסרתי מכאבים והייתי חלשה מאוד. כאבי ראש איומים ליוו את הימים האלה ללא הפסקה, והחגיגה של היצר הרע שלי לא ידעה גבולות. רבי נחמן מברסלב מזהיר אותנו מענייני הרפואה, כמו גם להתרחק מרופאים עד כמה שאפשר, ובאמת ניסיתי לקיים את העצה הזו. אבל בשבוע שעבר המצב החמיר ובאמת חשבתי ללכת לרופא. אלא שאז התחיל הדיאלוג המוזר הזה בראש שלי:
 
היצר הרע: המצב גרוע, רבקה. משהו רציני קורה איתך. את חייבת לגלות אחריות. לכי לרופא, ועכשיו!
 
היצר הטוב: קודם כל את צריכה לדעת שכל מהשם. אם אלוקים רוצה שתרגישי לא טוב או אפילו חלילה תמותי, איך בדיוק הרופא יעזור לך?
 
היצר הרע: אל תקשיבי לו. לכי עכשיו לפני שתתחרטי על זה כל שארית חייך. את חייבת לעצור את זה, ומ-ה-ר!
 
היצר הטוב: רבקה, אלוקים מנהל את העולם. את מתפללת כל יום. מנסה לראות את הבורא מאחורי כל דבר בחייך. החולי הזה הוא לא עונש, הוא מתנה. אם תוציאי את העטיפה תגלי מתנה יפה וטובה. אם אלוקים רוצה שתלכי לרופא, הוא כבר ייתן לך מסר ברור לזה.
 
והוויכוח בין השניים המשיך כמה ימים. זה היה ניסיון קשה ומייסר באמונה. מבחינה פיזית, זה היה מאוד קשה. מבחינה רוחנית, זה היה הדבר הכי טוב. למה? כי כל השבוע דיברתי עם אלוקים בלי הפסקה. קראתי את ספרי  האמונה שלי כדי להתעודד ולבקש מאלוקים שיראה לי מה הוא רוצה ממני ומה אני צריכה לשנות.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
להזיז את  הגבינה
להפוך פיל לעכבר
מי מפחד יותר?
 
לקראת סוף השבוע הייתה לי בהירות לגבי כמה דברים, עליהם עשיתי כמובן תשובה רצינית, ובאמת עבדתי על מידת האמונה שלי. תודה לא-ל, התחלתי להרגיש טוב יותר, במיוחד אחרי שהפרדתי את הפחד מהחולי הפיזי שלי. הפחד מ'מה יהיה' היווה את כובד המשקל בסבל והייסורים שהרגשתי. ברגע שקיבלתי את העובדה שאלוקים יכול לעשות כל מה שהוא רוצה איתי, הרגשתי יותר רגועה ושמחה למרות הכאב והחולי.
 
השבוע, החלטתי לעשות שני דברים: הראשון, ללכת לנטורופת ולהיבדק. הטיפול אצל נטורופת אינו פולשני כמו הרפואה הרגילה, והוא יודע שהגוף והנשמה הם אחד ואי אפשר להפריד ביניהם כשאדם חולה. הוא גם לא אומר לכם שניתוח או כל תרופה שהיא הם התשובה והפתרון לבעיה, ויש לו זווית ראיה רפואית רוחנית על המחלה והטיפול בה.
 
דבר שני, רוב התרופות-רפואות המודרניות בנויות על פחד. המשווקים מוכרים לנו את העובדה שרופאים יכולים לרפא הכל, שאת כל הכאבים אפשר להעלים ושאנחנו שולטים על הבריאות שלנו. אלוקים כמובן מחוץ לתמונה, והכל תלוי בכמה מהר אתה מגלה את 'זה', כמה תרופות (סמים) תקבל כדי להתמודד עם 'זה', וכמה טוב ניתוח יכול לעשות לך עם הדבר 'הזה'.
 
לכולנו יש יש יראות ופחדים נפולים. כולנו מתים מפחד רק מהמחשבה על המוות והסבל (אלא אם כן עבדנו שנים על מידת האמונה שלנו). הרפואה המודרנית שמה מסכה על הפחד הזה ונותנת לנו כדורים כדי שנירגע וכביכול נרגיש טוב. אבל אם אתם באמת רוצים להיפטר מהפחד הזה אחת ולתמיד –  תעלו אותו למעלה, לאלוקים, ודעו שהוא זה שעומד מאחורי הכל כולל הפחד והחולי. למה? כי אין שום דרך אחרת. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה