אליהו בוזגלו – לדוד מזמור

אליהו בוזגלו משיק סינגל ראשון: "מזמור לדוד", לקראת האלבום שבדרך "כי אתה תאיר נרי". מילים של דוד המלך, לחן אליהו בוזגלו, עיבוד והפקה מוזיקלית אלדד אלבז.

1 דק' קריאה

רועי אבירם

פורסם בתאריך 14.03.19

אליהו בוזגלו, יליד עכו , הוא זמר, כותב, מלחין ונגן גיטרה. הוא התחיל את דרכו המוסיקלית בטורנטו, קנדה, שם התחיל לנגן בגיטרה בגיל 27 ומאז לא נפרד מהגיטרה ומהמוסיקה. כתב והלחין עשרות שירים באנגלית וגם הופיע. הושפע בעיקר מקאט סטיבנס, ג'ון דנבר והביטלס.

 

 

בישראל אליהו  הופיע במופע שנקרא "חזרה בזמן" ביחד עם אשתו הקלידנית, בגרסאות קאברים לשירים ישנים קלאסיקות בעיבודים מיוחדים וגם שילב משיריו המקוריים. בתקופה זו חי במושב בדרום הארץ בעוטף עזה, שם פגש מוסיקאים נוספים איתם ניגן והופיע, ושם קיבל השראה ורצון עז להקדיש את חייו למוסיקה, להתרחק מהחיים התובעניים בארץ ובמושב, אשר לא אפשרו לו להגיע למטרה זו, והחליט למכור את ביתו ונחלתו ולעזוב את ישראל עם משפחתו ולעבור לפורטוגל להגשים את החלום.

 

בפורטוגל, אליהו קנה חלקת אדמה בהרים מנותק מאנשים, הוא חי בבית אבן עתיק בן 150 שנה בלב יער של עצי ערמונים ועצי דובדבנים, מים מהסלע וחשמל מהשמש, בגובה רב מעל העננים, סלעי קריסטל וצפחה, אדמה מדושנת אורגנית לגידול ירקות.

 

הריחוק מהבלי העולם, החיים ללא שום הפרעה והשפעה מהסביבה מלבד הטבע הגדול, הביאו את אליהו להתקרב לקב"ה, להבין מחדש את התורה ואת שורשי האצילות היהודית ולהתחבר מעומק ליבו לעברית וליהדות, להתאהב בארץ ישראל ולראות בהם ובכל עם ישראל את שליחי הקב"ה. ימים כלילות למד תורה, החל ללמוד גם מהזוהר הקדוש.

 

 

השירים יצאו מאליהם בהארה גדולה בקדושה בבשורה של שמחה ואהבה, וכך נולד האלבום "כי אתה תאיר נרי", 13 שירים כתב אליהו והקדיש אותם ל- 12 בני יעקב אבינו, ואחד נוסף לבת דינה. חלק מהשירים הם תפילות ומזמורים מהתנ"ך, אשר רק הלחינם וחלקם נכתבו על ידו.

 

השיר לדוד מזמור הוא השיר הראשון שיוצא לאור, בעזרת השם, מהאלבום כי אתה תאיר נרי, בתקווה להאיר את הנר  שבכל לב יהודי להאיר לישראל בפרט ולעולם בכלל. אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה