אני יושב בדד

איך זה קרה? כיצד ייתכן?! העיר ירושלים - שהייתה מיושבת בעם רב - עכשיו יושבת בדד בלי תושבים! הארץ שהיו מבקרים בה גויים רבים - נהייתה כאלמנה שאפילו בעלה לא מבקרה!

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 15.07.21

 

 "אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד הָעִיר רַבָּתִי עָם?! הָיְתָה כְּאַלְמָנָה רַבָּתִי בַגּוֹיִם?! שָׂרָתִי בַּמְּדִינוֹת הָיְתָה לָמַס?!" (איכה א א)

 

איך זה קרה? כיצד ייתכן?! העיר ירושלים – שהייתה מיושבת בעם רב – עכשיו יושבת בדד בלי תושבים! הארץ שהיו מבקרים בה גויים רבים – נהייתה כאלמנה שאפילו בעלה לא מבקרה! הממלכה שהייתה שרה ומושלת על מדינות – נהייתה למס ומשועבדת לאחרים!

 

הפסוק מתחיל בקריאה "איכה!", איך קרה דבר כל-כך נורא ולא הגיוני?! איך ייתכן שהעיר ירושלים (שהיא משל לאומה הישראלית) נפלה משיא ההצלחה לשיא הכישלון?! בהמשך הפסוק ישנם מספר תיאורים של נפילה זו.

 

הפסוק מתאר שלוש נפילות:

  1. איכה ישבה בדד העיר רבתי עם – איה עם ישראל? לאן הוגלה, הלך? לאן פניו מועדות?! לאן נעלם הקשר עם בורא העולם? מה זה הלבד הזה??!

 

  1. הייתה כאלמנה רבתי בגויים – כעת ישנם הרבה גויים וכמו אלמנה שבעלה אינה מבקרה. בודדה, זרוקה, עלובה ונטושה.

 

 

  1. שרתי במדינות הייתה למס –ירושלים (ועם ישראל) שהייתה שיא היופי והפאר ומושלת בכל, כעת נמשלת ע"י זרים, בזויה ורדופה.

 

אנחנו צריכים לשאול "איכה?!" – איה כבוד מלכותו יתברך? איה הממשלה והשלטון שלך??! איכה השם בגלות החושך האיום והנורא הזה? גם השכינה צועקת וצווחת בכל העולמות ומבכה על בניה.. איה אתם בניי?! הנה אנחנו פה בתוך הרפש והבוץ, שוקעים בתוך טיט יין המצולות.. ואפילו בפרפורים האחרונים מבקשים צועקים ושואלים איכה! בבקשה, רוצים רק אותך כבוד בורא העולם!

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה