אתם מוכנים?

אם אנשים משתמשים בהפסקות האש כדי לחזור לבתי הקפה הנינוחים על הטיילת ולהמשיך לחיות את גישת ה"עסקים כרגיל", אז מי יכול לומר באמת שהוא מוכן?

4 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 05.04.21

אם אנשים משתמשים בהפסקות
האש כדי לחזור לבתי הקפה הנינוחים
על הטיילת ולהמשיך לחיות את
גישת ה"עסקים כרגיל", אז מי יכול
לומר באמת שהוא מוכן?
 
 
מה באמת אומר לכם המושג "משיח"? מה אתם באמת חושבים שמשיח אמור לעשות כשהוא יבוא? האם הוא יפטור את כולנו מקיום המצוות? לא. אדרבה, בדיוק ההיפך – נצטרך לקיים את המצוות בדקדוק ובכוונה עצומה, לא בצורה חיצונית ובטח לא על דרך מצוות אנשים מלומדה. משיח יידע בדיוק איפה הלב שלנו מונח ויש לו את היכולת להריח את יראת השמים של כל אחד ואחת מאיתנו.
 
האם אתם חושבים שמשיח יעניק לאי מי מאיתנו פטור מעבודה על מידות הנפש שלו? ממש לא. מידות שליליות כמו גאווה, כעס ושאר תאוות שטבועות בנו יתקדמו לקדמת הבמה ברגע שמשיח יהיה פה. מי שלא תיקן את מידות הנפש והתאוות שלו ירגיש מבוכה גדולה ונוראית, יותר מאדם שמסתובב ברחוב עם בגד מלא כתמים.
 
בקיצור, לאנשים אין בכלל מושג מי ומהו משיח ומה המשמעות של בואו. כי להתכונן לבואו של משיח, זה אומר שאנחנו עובדים את השם בכל ועם כל הלב שלנו! שלכולנו יש אמונה שלמה! שכל בנות ישראל מתהלכות בצניעות ובני ישראל שומרים על הקדושה  האישית שלהם. האם אנחנו יכולים להעיד את זה על עצמנו עכשיו?
 
מאמרים נוספים בנושא:
הקרב  האחרון
למה אנחנו? שילכו הקוזאקים!
למה פניתי ימינה?
 
אז מה יקרה אם משיח יגיע ויתפוס אותנו לא מוכנים? לא נמצאים בדרגה הרוחנית המתבקשת לקבל אותו? התשובה היא לא משהו שאנשים אוהבים לשמוע.
 
לא רק, אלא שאני חייב להסביר ולומר לאנשים שהם חייבים להפסיק לחיות בעולם של אשליות ופנטזיות ולהבין שהמצב באמת, אבל באמת, רציני.
 
"הייתם בשואה?"
 
קבוצה של צדיקים נסתרים הגיעה יום אחד לביתו של הצדיק רבי יהודה זאב ליבוביץ זי"ע זמן קצר לפני שהוא נפטר מן העולם. הם כתבו מכתב לבורא עולם ובו דרשו שמשיח יבוא עכשיו. כולם חתמו על המכתב, אולם הייתה חסרה חתימה אחת, חתימה שאם תהיה על המכתב בורא עולם לא יוכל לסרב לבקשה – החתימה של רבי יהודה זאב ליבוביץ. הם הפצירו בו, ביקשו בכל לשון של בקשה שיחתום כך יביאו את הקץ לייסורים, את הגאולה המיוחלת. אולם הם לא ציפו לתגובה של רבי ליבוביץ…
 
רבי יהודה זאב שישב על כסא הגלגלים שלו הזדקף לשמע הבקשה. הוא פנה אל אחד הצדיקים העצומים, הצביע עליו ושאל כמו אריה עצבני, "היית בשואה?" הצדיק השיב שלא היה. רבי יהודה זאב פנה לכל צדיק וצדיק ושאל, "היית בשואה?" וכולם השיבו שלא היו. "ובכן, אני כן" אמר להם "וראיתי במו עיניי את הסבל והעינויים הבלתי נתפסים בשום שכל אנושי שעם ישראל חווה על בשרו. ואני לא רוצה לראות את זה שוב לעולם! האם אתם מקבלים על עצמכם את האחריות לסבל שכזה שוב, שעם ישראל יצטרך לסבול בתהליך הטיהור שנעבור אם משיח יבוא ממש עכשיו?" הוא שאל. אף אחד מהצדיקים לא היה מוכן לקבל אחריות שכזו. הם גנזו את המכתב והרעיון שלהם באותה שנייה.
 
רבי יהודה זאב לא היה מוכן לראות או לשמוע שיהודי סובל או נמצא בצער, כל שכן ששערה אחת מראשו תיפול. מסיבה זו הוא עודד אותי להפיץ את האמונה, יום ולילה וכמה שיותר והכי מהר, להכין את עם ישראל לבואו של משיח. וכן, האמת צריכה להיאמר, תהליך הגאולה כבר התחיל.
 
אין פתרון, צריך להבין את המסר!
 
אנשים מאשימים את ארגון הטרור חמאס במה שקורה לנו, אבל הארגון הזה הוא לא יותר מאשר מקל בידו של בורא עולם. התורה אומרת "וְהֵבֵאתִי עֲלֵיכֶם חֶרֶב נֹקֶמֶת נְקַם-בְּרִית וְנֶאֱסַפְתֶּם אֶל עָרֵיכֶם וְשִׁלַּחְתִּי דֶבֶר בְּתוֹכְכֶם וְנִתַּתֶּם בְּיַד אוֹיֵב" (ויקרא כו, כה). אפשר לראות את מה שקורה בלי להתאמץ יותר מדי – חוסר הצניעות, ההתבוללות, פריקת העול ושאר דברים שמעוררים את זעמו של בורא עולם, דברים שהם בחינת תועבת ה' – בין בארץ ובין בחו"ל, אתם יכולים להבין איך דברים לא טובים הופכים לגרועים, נכון? אבל אם נתחזק באמונה ונפנה לבורא עולם ונדבר  איתו בשפה שלנו, מהלב שלנו, כמו שרבי  נחמן מברסלב מלמד אותנו, הרע – מבפנים ומבחוץ – פשוט יעלם כלא היה.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
מחכים  למשיח
המלחמה  האמיתית
צרות בצרורות ומילה קטנה
 
אין שום פתרון – פוליטי או צבאי – לעימות המתמשך עם ארגון הטרור מעזה. בורא עולם נתן לנו רגיעות והפסקות אש שהן בעצם הזדמנויות לעלות על רכבת האמונה, שהיא רכבת הגאולה. כל תהליך הגאולה נועד להפצת האמונה, זו הסיבה שהתלמידים שלי ואני חיים את הגאולה. אבל כשאנשים משתמשים בהפסקות האש כדי לחזור לבתי הקפה הנינוחים על הטיילת ולרדוף אחרי תאוות הגוף ולחיות את גישת ה"עסקים כרגיל", הסיבוב הבא יהיה קשה יותר. זכרו! האינתיפאדה הראשונה, שהחלה בשנות ה-80 המאוחרות, התחילה עם זריקת אבנים. זאת הייתה קריאת התעוררות מהשם, אבל אנשים התעלמו ממנה. האבנים הפכו לסכינים, והסכינים לרובים ואקדחים שהפכו לפצצות, והפצצות למחבלים מתאבדים. עם ישראל עדיין לא התעורר. המחבלים המתאבדים הפכו לטילי קסאם ששוגרו לשדרות ולישובי עוטף עזה. הקסאמים הפכו לטילי גראד ששוגרו לאשקלון, אשדוד וערים נוספות באזור. עכשיו במבצע האחרון – צוק  איתן, טילי הגראד הפכו לטילי M-75עם יכולת שיגור לתל אביב והסביבה. אנשים לא נותנים את דעתם למה שקורה שלב אחרי שלב? ומה השלב הבא? זאת כבר הבחירה שלנו – או אמונה או נשק קטלני יותר. אם לא ננקה את המנהרות העמוקות של ליבנו, החמאס והחיזבאללה יחפרו מנהרות עמוקות ומפחידות יותר. קריאות ההתעוררות קשות יותר מהקודמות, ושום אדם בר דעת לא יכול להמשיך להתעלם מהן.
 
עכשיו אתם מבינים מדוע החיים שלי ושל התלמידים שלי מחויבים להפצת האמונה בכל רחבי העולם. מי יודע מתי בורא עולם יחליט שזה הרגע המתאים ומשיח יבוא? ובכלל, האם אנחנו יכולים לומר שאנחנו מוכנים, כשבפועל הרבה אנשים עדיין רחוקים? האם אתם יודעים מהו המחיר של משיח, והאם אנחנו יכולים להרשות אותו לעצמנו? לא נראה לי, אבל בכל אופן – אנחנו חייבים להיות מוכנים, חייבים להתכונן ליום שבורא עולם יחליט לשלוח את משיח.
 
ושלא תטעו, משיח הוא לא איזה פקיד של לשכת הסעד, והוא גם לא אמור לפתור לאף אחד את הבעיות הכלכליות שלו, לסגור לו את המינוס בבנק או לטפל בכל מה שחסר לו בחיי היומיום. ממש לא. כשמשיח יבוא האמת תהיה כל כך ברורה, חדה וזוהרת. אין יותר שכר על לימוד התורה, על מצוות האמונה והתשובה, אבל כולנו נהיה חייבים לקיימן!
 
והנה החדשות הטובות. ההתעוררות הרוחנית של התקופה האחרונה היא משהו מדהים, ואין אדם אחד בארץ הזו שלא נתן דעתו עליה. ספרי  אמונה ודיסקים רבים הופצו בכל רחבי הארץ והעולם ובקרב חיילי צה"ל. שלושים אלף נשים קיבלו על עצמן מצוות טהרת המשפחה!!! אתם מבינים, זה מה שאנחנו צריכים כדי שעם ישראל יתעורר ויתחזק באמונה ביחד. אנחנו חייבים להראות לבורא עולם שאנחנו אכן מבינים את המסרים שלו. אנחנו חייבים להתחזק באמונה ובקדושה האישית, להפיץ את האמונה והכי מהר שאפשר! בדרך זו נהיה מוכנים למשיח. כי אם משיח הוא, נניח, נורה 500 וואט ואנחנו כרגע 60 וואט, מי יחזיק מעמד מול אור עצום שכזה?
 
יהי רצון שנזכה להיות מוכנים לקבל את משיח צדקנו במהרה בימינו מוכנים, בשמחה ובשלום, אמן!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה