ביטחון עצמי בחמש דקות!

ביטחון עצמי בחמש דקות!: נמאס לכם לפחד מהצל של עצמכם? אז תרשמו: חמשת הגדולים שיעשו אתכם גדולים אמיצים והכי חשוב: מאושרים! קבלו את הנוסחה המוצלחת.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 15.03.21

מה זה ביטחון עצמי?

 

ההגדרה הפשוטה והמדויקת היא: מצב של שלווה פנימית בו אנו מאמינים בעצמנו. למעשה, שלווה זו היא תוצאה של האמון שלנו בעצמנו וביכולות שלנו להצליח.

 

דוגמה? בבקשה. שף מומחה: לא צריך לחוות חרדות כשהוא נכנס למטבח, כי הוא יודע שהוא מסוגל להכין אוכל מעורר תיאבון. עוד אחת? טייס מנוסה: גם הוא לא צריך לחוות פחדים ומתחים כשהוא נכנס לקוקפיט, כי הוא יודע להטיס את המטוס ביעילות.

 

זה ביטחון עצמי בסיסי. אבל אם תיקחו את השניים הנ"ל – השף והטייס, ותשימו אותם תחת לחץ בתחרות עם עוד עשרה כמותם לפחות, הם יצטרכו ביטחון עצמי גבוה יותר. תחרות מאסטר שף בינלאומית לשף, וטיסה בזמן סערה או מלחמה לטייס.

 

זה השלב הגבוה של ביטחון עצמי מהסוג של רגיעות תחת אש אותו אתם עומדים להשיג בחמש דקות הבאות! ולהשיג, זה דבר אחד, אבל כדי לשמר את הרמה הזו של הביטחון העצמי תצטרכו ללמוד ולשנן את מה שאתם עומדים ללמוד, ואם אפשר כמה שיותר.

 

כדי להיות בטוחים בעצמכם, אתם צריכים כוח רוחני עיקרי אחד – האמונה בבורא עולם.

 

ללא האמונה בבורא עולם לא באמת תוכלו להיות שמחים או אנשים עם ביטחון עצמי, במיוחד בזמני לחץ גבוה שהעולם של היום מציע לכל יושביו.

 

איך אמונה מעשית בבורא מעניקה לנו את האמונה בעצמנו ומהווה בסיס לביטחון עצמי? הנה חמשת הגדולים העיקריים! וככל שתפנימו אותם כך תוכלו להשיג יותר ביטחון עצמי:

 

מאמרים נוספים בנושא:

לאהוב את עצמכם בחמש דקות!

תרגישו טוב בחמש!

מבחן אהבה בחמש דקות!

תקציב משפחתי בחמש!

החיים בקופסה

אני, כי זה הכי מקורי

אל תיכנעו לפחדים

להזיז את הגבינה

קופסה עם שיניים

והעיקר, לא לפחד כלל

אף פעם אל תגיד אף פעם

בזכות הקשיים

הוא לא פחד

להתעמת קצת עם עצמי

 

 

הראשון – בורא עולם ברא אותי! בדיוק כמו את כל שאר ברואי העולם, עם תכונות מיוחדות רק לי שלאף אחד אין אותן. ובדיוק כמו שטביעות האצבעות שלי ייחודיות אך ורק לי, כך גם הנשמה שלי. ואין יוצאים מן הכלל!

 

השני – התכונה העיקרית, המיומנות או הכישרון שבורא עולם נתן לי – כל אלה מאפשרים לי להיות מסוגל ולהשיג באפקטיביות את הייעוד המיוחד שלי בעולם הזה.

 

השלישי – בורא עולם אוהב אותי ורוצה שאצליח! וכשזה מושרש עמוק בתוכנו, כל מניעה הופכת למסר פשוט עבורנו על מנת לצאת מאזור הנוחות ולשאוף קדימה, מעבר למגבלות הנוח אל צמיחה נוספת, גם אם זה לא נוח, כיף ומוכר.

 

הרביעי – אני אדם מוערך עם פוטנציאל אדיר! לחשוב או לומר אחרת זו הטעות הכי גדולה שיש. הייתי אומר אפילו כפירה. למה? כי היא משקפת רגשות שליליים של האדם כלפי הבורא, מי שברא אותו בצלמו ובדמותו!

 

החמישי – אני חייב וצריך תמיד להישען על בורא עולם ולסמוך עליו כל הזמן, לבקש את עזרתו וההכוונה שלו. על ידי שנבקש את עזרתו בכל דבר בחיינו, ההצלחה לא תעלה לנו לראש ותמלא אותנו בגאווה והמניעות לא ירפו את ידינו לעולם!

 

בום! זהו זה!

 

כשאתם יודעים שבורא עולם ברא אתכם עם כישרונות מיוחדים, שאתם מסוגלים למלא את הייעוד שלכם בחיים, שהוא רוצה שתצליחו ובגדול, שאתם אנשים שווים ומוערכים עם פוטנציאל אדיר ושאתם יכולים להישען עליו תמיד – יש לכם את הנוסחה המושלמת לזכות בביטחון עצמי הכי טוב שיש!

 

על ידי חיזוק הקשר האישי עם בורא עולם בתפילה האישית (ההתבודדות, כפי שמכנה אותה רבי נחמן מברסלב) וחשבון נפש, לא רק שתכירו את עצמכם אלא בורא עולם יאיר לכם את הדרך ויעזור לכם למצוא את השביל שסלל בדיוק עבורכם.

 

אז בבקשה, תפסיקו לייסר את עצמכם וחדלו מלבקר את עצמכם כל הזמן. זה מפיל אתכם. אנשים רבים טועים טעות יסודית בהבנה המושג ענווה. לאנשים עם ענווה אמיתית יש ביטחון עצמי נפלא, הם לא רצים מאדם לאדם ומספרים לו שהם 'כלום' ו'שום דבר'. כי אלה שעושים את זה, אפילו אם הם באמת מנסים להיפטר ממידת הגאווה לא מגיעים רחוק, ובסוף מאמינים שהם אכן כלום ושום דבר. הענווים האמיתיים זוקפים כל מה שיש להם לזכותו של בורא עולם שנותן להם את הכוח להשיג הכל. ולא רק, ההצלחה לא עולה להם לראש לכן הם לא צריכים להתרברב בהישגים שלהם. זה ביטחון עצמי אמיתי.

 

לא משנה מי אתם ומאין אתם באים, אתם יכולים להשיג ביטחון עצמי על ידי שתתרגלו ותחזרו על חמשת הגדולים לפחות חמש דקות בשבוע, ובתור התחלה עדיף חמש דקות כל יום עד שתפנימו אותם. חכו ותראו איזה שינוי אדיר תחוו.

 

אל תיתנו לאף אחד לתת לכם את ההרגשה שאתם סוג ב'. האמינו שיש לכם את הכלים לצמיחה אישית ורוחנית, להשפיע על אחרים ולתרום בצורה משמעותית לעולם.

 

ואתם חייבים להאמין שאתם, הילדים המתוקים והאוהבים של בורא עולם, מסוגלים להזיז עולמות!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה