בלי טובות!

לשנס מותניים ולא להתייאש, לאזור אומץ ולהתבונן היטב, זה חלק מהנוסחה ששרון רוטר מציעה כדי לחיות חיים טובים יותר. והכי חשוב, בלי טובות!

3 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 05.04.21

לשנס מותניים ולא להתייאש,
לאזור אומץ ולהתבונן היטב, זה
חלק מהנוסחה ששרון רוטר
מציעה כדי לחיות חיים טובים
יותר. והכי חשוב, בלי טובות!
 
 
"הא-ל הזן את העולם כולו בטובו, בחן בחסד וברחמים. הוא נותן לחם לכל בשר כי לעולם חסדו ובטובו הגדול תמיד לא חסר לנו ואל יחסר לנו מזון לעולם ועד" (תפילת שמונה עשרה).
 
אם מתבוננים במבט רחב ועילי על הקיום שלנו בעולם, אפשר להצביע בבירור על החסד הגדול שעושה איתנו השם יתברך כל יום עם השפע הגדול שהוא משפיע עלינו.
 
ובכל זאת, כל חודש אני מתמודדת עם הלחץ והדוחק מהפערים שנוצרים בין מה שנכנס לכיס ובין מה שיוצא ממנו. בניסי ניסים ממש אנחנו מצליחים לשלם את כל החובות, אבל עדיין, אני מרגישה שההתנהלות הכלכלית שלנו קלוקלת.
 
אני מודה שכשזה נוגע למספרים ולכסף אין לנו דיוק אמיתי לפרטי פרטים. יש לי טריליון תירוצים לאורך החיים האלה, ובעיקר אופטימיות קוסמית – "יהיה בסדר" אני משכנעת את עצמי, "מה את דואגת? תרפי ותתני לקדוש-ברוך-הוא למלא את כל מה שחסר. הוא דואג לך וידאג לך. תמשיכי כך ותראי שיהיה טוב", אני ממשיכה עם מסע השכנועים וההרגעה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
כל הברכות, אפילו הקטנות
מחפש עבודה
להתפרנס בכבוד
 
וזה נכון. אבינו שבשמים באמת נותן לנו שפע וברכה ומחלץ אותנו בכל פעם מחדש מהבוץ שאנו שוקעים בתוכו. אבל בתוך התהליך שאני נמצאת בו, בחיפוש אחרי האמת, הרגשתי שיש משהו לא נכון בצורת ההתנהלות שלנו. לא יכול להיות שאני חופרת ומקלפת ועושה כל מה שצריך כדי להיות מדויקת בעבודת המידות, ובכל דבר בחיים, ורק בעניין ניהול העסק המשפחתי וכלכלת הבית אני נוטה לחפף.
 
כי גם אם הקדוש-ברוך-הוא מפרנס אותי וגם אם אני עושה השתדלות להתפרנס, עדיין, מוטלת עלי האחריות לנהוג בכובד ראש עם השפע שמגיע אלי.
 
החלטתי לקחת את עצמנו בידיים ולפנות לעזרה מקצועית. זה לא היה פשוט כלל מכיוון שזה דרש מאיתנו, שני בני הזוג, להתחיל להכיר במציאות האמיתית של חיינו ולהיות מעשיים לגבי פתרונות אפשריים. אבל ברגע שהחלטנו ללכת על זה, הרגשתי שזה מהלך נכון ורצוי ותקווה גדולה מילאה את ליבי.
 
היועץ הסביר לנו המון פרטים שלא ידענו ולא חשבנו עליהם לבד. פתאום, בשלהי גיל ארבעים עם משפחה של ארבעה ילדים הבנו דברים בסיסיים שטוב היה אם היינו יודעים בגיל הנעורים.
 
עם האמת שהחלה להתברר בפנינו, התחיל גם השינוי בתפישה שלנו. בעידודו של היועץ, פתחנו את הראש לכיווני חשיבה וראיה חדשים והכל נראה לפתע אפשרי. הבנו שלתקופה מסוימת נוכל להרחיב את הגבול שלנו ולהצטמצם בדברים שחשבנו שלא נוכל לחיות בלעדיהם, והכל כדי שבעתיד נוכל להתנהל בצורה מדויקת, חסרת חובות ואפילו לעשות את הלא יאומן – לחסוך. בנוסף, יצאנו חדורי מוטיבציה להגדיל את ההכנסה בכל מיני דרכים יצירתיות.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
תבטחו בו
אם כסף היה צומח על העצים
מי אמר שפע ולא קיבל?
 
לצד התחושה הקשה שעומדת לפני כל אתגר ושינוי הרגשתי חזקה ומעודדת יותר. הבנתי שהמהלך הזה יעזור לנו לגדול ולהתפתח, להיות אנשים שמחים יותר עם נחת רוח שתשפיע על כל הבית.
 
אני יודעת שכשנצא לדרך החדשה הזו הבורא יעזור לנו ויביא לנו שפע גדול לברכה, ושנצליח לצאת ממצרים למציאות חדשה, מציאות של גאולה פרטית מהר יותר מהצפי הריאלי. זה כמו אבא שילדיו מבקשים ממנו כסף, אם הילדים מתנהגים בחוסר אחריות האב נותן את הכסף בחשש, כי הוא יודע שזה רק פלסטר ולא עזרה אמיתית למחלה. הילדים יבזבזו את הכסף מהר ולא יצליחו לצאת מהסחרור שהם נמצאים בו. לעומתו, אב שילדיו מבקשים ממנו כסף והוא יודע שמהממון הזה יצמח עוד ממון, אז התמונה משתנה והאב פותח את כיסו בשמחה, כי הוא יודע שילדיו יגדלו וייבנו מזה.
 
אני מדמיינת לעצמי, שגם אבא שבשמים רוצה שננהג בשפע שהוא שולח באחריות, עם בנייה וגדילה. אפשר ללמוד את זה מיעקב אבינו שהסתכן כשחזר לקחת את שני הפכים הקטנים ששכח. השם נותן לחם לכל בשר כי הוא רחמן ורוצה להיטיב, אך הוא רוצה שגם אנחנו נמשיך להיטיב עם השפע הזה כאן בעולם הזה ולא נצטרך אף אחד מלבדו. "ואל תצריכנו ה' אלוקינו לא לידי בשר ולא לידי הלוואתם" (ברכת המזון).
 
עולם שניזון כולו רק מלמעלה בלי טובות, הלוואות או ריביות או כל דבר אחר.
 
אני מאחלת לכולנו שנזכה להיבנות מהשפע האלוקי וגם לחסוך לשמחות וליום סגריר, כפי שאומר שלמה המלך ע"ה, "לך אל הנמלה עצל ראה דרכיה וחכם".
 
עם קצת תדרוך נכון זה בהחלט אפשרי, ולא משנה באיזה מצב אנחנו נמצאים. אז בואו נשנס מותנינו ולא נתייאש, נאזור אומץ להתבונן באמת ונשנה את דרכנו למען עתיד טוב יותר, בעזרת השם.
 
 
* * *
שרון רוטר, רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו.אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה