במילה אחת

אתם מבינים, זה לא מספיק שיש לנו אמונה. אנחנו חייבים לדעת - למה אנחנו צריכים אמונה? והתשובה לשאלה הזו יכולה להימצא רק במילה אחת!

2 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

תראו את התמונה הזו, נכון שהיא מדהימה? מעוררת השראה?

 

 

(התמונה באדיבות ויקיפדיה)

 

ובכן, זהו ההליקס נבולה. נבולה, או ערפילית פלנטרית בעברית, נמצאת במרחק 650 שנות אור מכדור הארץ, וגם הדבר המכונה "העין האלוקית" או "עין האלוקים". אחרי שניסיתי להבין מהי נבולה (ערפילית פלנטרית) ולא הצלחתי לרדת לעומק עניין התפזרות הגזים החיצוניים בחלל של כוכב בסוף חייו, ואם הסקרנות שלכם גוברת – נראה לי שהקישור הזה יעזור לכם קצת יותר מההסבר שלי.

 

לא יודעת מה אתכם, אבל תמונות מהסוג הזה פשוט מעוררות בי התפעלות ויראה, כמו "אלוקים אדירים, זה אמיתי?"… באמת. דברים כאלה צריכים להדהד לנו בראש. להסתכל על העולם סביבנו זה צריך להדהד לנו בראש. רק תסתכלו על הגוף שלכם ותראו כמה זה צריך להדהד לכם בראש. החיים נפלאים. בורא עולם נפלא. איך הוא מזין את כל הבריות בעולם הזה בכל רגע ורגע?

 

האם המחשבה הזו לא מהווה גורם מספיק מעורר התפעלות כדי להקפיץ את היראה שלכם עד מעל לגג?

 

לפני כמה שבועות שוחחתי עם הרב אליעזר רפאל ברוידא והוא סיפר לי שהרבה מאוד אנשים שואלים אותו: "למה השם שם אותי כאן?" (הכוונה, במצב הזה ובעולם הזה), ולהם הוא עונה: "כדי שתלמדו אמונה".

 

אז חשבתי על זה, ופרט לשאלה המובנת והברורה שהיא "למה אנחנו צריכים ללמוד אמונה?", ניסיתי גם להבין בדיוק את ההיבט של האמונה עליו הרב ברוידא דיבר. והנה מה שעלה בחכתי:

 

מבחינה היסטורית, יהודים קיימו את מצוות קידוש השם – מסירות נפש, על ידי מות קדושים. עד שתנועת ההשכלה הופיעה, ליהודים לא הייתה בעיה עם האמונה. הם קיבלו את רצון השם לטוב ולרע.

 

מאמרים נוספים בנושא:

המלאך המובטל

אלוקים הוא אמיתי

האויבים של אלוקים

אלוקים לא יוצא להפסקת קפה

אז זהו, תודה

רק מילה אחת

תודה. הכי פשוט.

יש לי טרשת נפוצה, תודה.

זה כואב, אבל תודה!

תודה, אבא!

עושים מסיבה מהתודה

…ועת לומר תודה

תודה על הכל, יניב בן משיח

 

אבל עם ההשכלה הגיעו הספקות לא רק על רצון הבורא, אלא בעיקר על קיומו. ומאז, יהודים מתמודדים עם אויב חדש: הפיתוי מהעולם של בחוץ שתפוס באשליה שאלוקים לא קיים, ואם הוא כן אז הוא לא ממש מעורב בצורה ישירה בחיינו.

 

זה כמובן נוגד את ערכי היהדות והתורה והחשיבה היהודית. היום, עם ההתעוררות הרוחנית וההתחזקות של הרבה מאוד אנשים בארץ וברחבי העולם, העניין עובר תיקון משמעותי וישנה הבנה ברורה ששום דבר לא אקראי, מקרה או כל תירוץ אחר. ואדרבה, ישנה אמונה חזקה מאוד שבורא עולם כאן, והוא יודע מה הוא עושה, והוא עושה את הכל לטובה. וזו הכוונה כשאומרים ללמוד אמונה.

 

אבל יש עוד.

 

אתם מבינים, זה לא מספיק שיש לנו אמונה. אנחנו צריכים לדעת למה אנחנו צריכים אמונה? והתשובה לשאלה הזו יכולה להימצא רק במילה אחת – תודה!

 

אם אתם יכולים לעבור משבר לא קל בחיים ולומר תודה לך בורא עולם מכל הלב, זה אומר שיש לכם אמונה. ושום דבר לא מקרב אתכם לאלוקים יותר מהידיעה האמיתית עמוק בלבכם שבורא עולם, אבא שבשמים, אוהבת אתכם ורוצה רק את הטוב ביותר עבורכם.

 

אני מבטיחה לכם שאמירת תודה היא בהחלט דבר שמקדש שם שמים. ויום אחד תבינו כמה המילה הזו יקרה – גם לכם וגם לבורא עולם.

 

בינתיים, הנה מה שיש לרב שלום ארוש לומר על המילה הכל כך מיוחדת הזו שעושה ניסים ונפלאות בחיים שלנו – תודה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה