בריאות – עם לחם ומים

אנחנו מוכנים לשלם עליה הון תועפות, לגשת לכל טיפול שיפנו אותנו אליו, כי העיקר כמו שאומרים הוא הבריאות. אבל אם אומר לכם שאתם יכולים לעשות את זה עם לחם ומים?

3 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 15.03.21

"ועבדתם את ה' אלוקיכם, וברך את לחמך ואת מימיך, והסירותי מחלה מקרבך" (שמות כג, כה).

 

הפסוק הזה מתייחס לכוחה של התפילה, ואיך היא יכולה להשפיע על כל תחומי הרפואה של האדם. כשאדם עוסק בצמיחה הרוחנית שלו עם כלי התפילה, הוא מתחבר לשורש של הכל.

 

תרופות נעשות מצמחים טבעיים שמקבלים את המרכיבים הרפואיים שלהם ממקור כל הבריאה. ההבדל בין צמח שיש ביכולתו לרפא לזה שלא – קיים רק במציאות שלנו. אין שום הבדל בין שני סוגי הצמחים הללו מכיוון ששורש שניהם מגיע מאותו מקור.

 

כשאדם מבין ומתחבר למהות של כל הבריאה כולה בעזרת התפילה – רפואה וברכה יוכלו להימשך עליו גם עם לחם ומים.

 

הכוח של תפילה עם משמעות הוא מדהים. לא פעם אנשים מרגישים חסרי השראה ולא מצליחים להתפלל, רואים אותה כמחויבות במקום כהזדמנות האדירה שהיא מספקת.

 

תפילה היא עבודת הלב, היא האיבר שמייצג את הרגשות – שמחה, עצבות ועוד.

 

שלוש סיבות לקושי

 

שלוש המניעות הבאות קשורות לכבדות שבלב ויוצרות את הקשיים שבתפילה:

 

הראשונה – הרצון התמידי להיות עשירים, שבסופו של דבר יוביל את האדם לייאוש כאשר הציפיות הכלכליות שלו לא מתגשמות.

 

השנייה – הצריכה המופרזת של אכילה יכולה לרוקן מהאדם את האנרגיות שלו.

 

השלישית – המרדף אחרי התשוקות והתאוות מרתיח את הדם. אחת התאוות שממש פוגעת באדם בתחום זה היא תאוות ניאוף.

 

כשמתמודדים עם ציפיות לא ממומשות, במיוחד בעניינים כספיים, זה הכרחי וחשוב להיות עם אמונה פשוטה, כי על ידי שזורעים את זרע האמונה כל יום בעזרת מאמצים תמידיים – משתחררים מהרצון לשלוט בתוצאה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

על שמחה והמזלג שלכם

הרמב"ם ממליץ

כושר בחמש

מה בתפריט?

העיקר הבריאות, והסבלנות
16 סיבות לאכול נכון
חושבים חיובי, חיים בריא

פעולות פשוטות לבריאות טובה

הנכס הכי יקר שלנו

שמח כדי לחיות

לא רק גוף בריא!

לא איש הפח!

 

כללי הדיאטה של הרמב"ם מסייעים לכל אדם שמתמודד עם אכילת יתר. במשנתו, הוא מלמד שצריך לאכול 3/4 מהכמות של האוכל בארוחה, כ-70% שובע, כי האוכל צריך 18 דקות להתיישב היטב בקיבה כדי להרגיש את השובע שהכמות הזו מספקת לנו.

 

קשיי אכילה מייצגים את ההזדמנות לסגל את מידת הכרת הטוב, משום שזו הזדמנות להתחבר לבורא עולם דרך האתגר הנעלה הזה ולהבין שהדיאטה (או הצורך לשמור על תזונה בריאה ונכונה) יכולה לעבוד רק עם ברכתו של הבורא.

 

כשמתמודדים עם רצון עז לתאוות, רבי נחמן מברסלב נותן לנו את הפתרון בדמות התיקון הכללי – עשרת המזמורים שגילה לתיקון פגם הברית אם אדם חלילה נכשל בו, ובכלל לתיקון בכלליות לכל דבר. כמו כן, רבי נחמן גילה שבעשרת המזמורים האלה יש כוח אדיר וסוד עצום של תיקון הנשמה.

 

יש מצבים בהם אדם מתמודד עם שתי המניעות הבאות כשהוא מנסה להתפלל: היסח הדעת וציפיות.

 

מכיוון שהתפילה יוצרת כלי לאורו של הבורא והברכות שהוא משפיע עלינו, תמיד תהיה התנגדות בדמות של היסח הדעת – כל סעיף ברשימת הלעשות שלנו, כל פרט של הדו"ח האחרון שקיבלנו, אפילו השיחה האחרונה שניהלנו – פתאום יהיו משמעותיים על כל מילה שבהם.

 

 

"ועבדתם את ה' אלוקיכם, וברך את לחמך ואת מימיך, והסירותי מחלה מקרבך"… צריך יותר מזה?

 

אז צאו מהמוח וכנסו אל הרגע! תרגלו התבודדות (תפילה אישית) שמסייעת מאוד לאדם בהכנה שלו לעבודה הרוחנית שלו, היא עוזרת לו לנטרל את כל הסחי הדעת ומעניקה לו את שלוות הרגע. התפילה דורשת ענווה בעבודה הפנימית שהיא מדרבנת, ולכשעצמה – היא המפתח לתפילה עם משמעות עצומה.

 

הרבה מאוד אנשים מרגישים שצריכות להיות להם ציפיות מהתפילות ומהמעשים הטובים שהם עושים. אולם חשוב מאוד להפנים שלמרות שהכל יכול להשתנות בעזרת התפילה, הדברים שאדם מתפלל עליהם יכולים להיות גם לא מועילים לו בטווח הקצר, לכן אל לו לדרוש מיד שהדברים יתגשמו. אין לדחוק את השעה גם אם צריך להמתין בסבלנות ועם הרבה מאוד אהבה. אל תציבו גבולות לבורא עולם בתפילה. בקשו ממנו מתנות חינם ואת הרחמים שלו, שללא ספק יושפעו עליכם בבחינת בברכת עד בלי די וללא גבול.

 

וכאשר מרגיעים את המוח ומבקשים מבורא עולם שיעזור לנו לפתור את הבעיות שלנו, אנחנו יכולים לכוונן את המצב לאותו קול פנימי שיספק לנו את התשובות הרצויות והנצרכות.

 

כאשר אדם מבין שתפילה היא המפתח שפותח את כל הדלתות לכל הזדמנות פוטנציאלית ופתרון נצרך, הוא ישים את הכלי האדיר הזה בראש סדר העדיפויות שלו וכך גם יזכה לבריאות איתנה ונפלאה עם לחם ומים!

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה