דרך חדשה-ישנה – ביקורת אלבום

הזמר חיים ישראל יוצא לדרך חדשה עם דיסק חדש, אבל יש בו גם הרבה מהישן, המוכר והטוב שלו, מה שגורם להתמכר לאלבום בקלות כבר מהצליל הראשון.

2 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 05.04.21

האלבום החדש של חיים ישראל נקרא "דרך חדשה", אבל יש בו גם הרבה מהישן, המוכר והטוב שלו. בלדות, שירי חפלה וחתונה ניגון חסידי ואפילו שיר באידיש, משמשים בו בערבובייה וגורמים לנו לרצות לשמוע עוד ועוד מהם.

לאלבום החדש של הזמר חיים ישראל אפשר להתמכר בקלות, כבר מהצליל הראשון של הרצועה הפותחת. האלבום אמנם נקרא "דרך חדשה" אך כבר בשיר הראשון שומעים כי ישראל לא זנח את סגנונו המוסיקלי המוצלח משכבר הימים. וטוב שכך.

"הלכתי חיפשתי חומות של תקווה ושוטטתי בחושך. חיפשתי אותך בתוך נבכי נשמה. החושך גבר על האור. חיפשתי מקום מסתור. לצידך".

מילותיו של רמי רבא ללחן המרגש של ישראל ברצועה הראשונה ("חומות של תקווה"), מתמזגות היטב עם קולו המסתלסל של ישראל, ומזכירות לנו, שוב, כי הוא נועד בעיקר לבלדות מעין אלה.

גם השיר "אכסוף י-ה" (רצועה מספר 5) הוא בלדה כמעט-מלאכית שמהפנטת במיוחד.

ישראל ממשיך לעבוד עם היוצרים הטובים בתחום (שמואל יונה הכותב והמלחין האגדי, רמי רבא, יעקב למאי ועוד). הרכב מנצח, כך אמרו כבר בעבר, לא ממהרים להחליף.

דבר בולט באלבום הנוכחי הוא כמות שיר החפלה המופיעים בו ("הלילה", "אמן", "בכפיים", "השמחה בוערת") ובתוכם – לפחות שני שירי חתונה שעשויים להפוך ללהיטי חתונות.

ישנם כאלה שמעדיפים את שירתו של ישראל דווקא כשהוא מנעים את קולו בבלדות שקטות הפורטות על נימי הלב, ופחות בשירי הקצב וה"כפיים". גם אני ביניהם. ובאלבומו החדש של ישראל יש גם מזה וגם מזה. יש לא מעט קצב אבל גם הרבה הרבה נשמה.

והנה טעימה קטנה לאחד השירים היפיפיים, מלאי הנשמה, שכתב והלחין לישראל שמואל יונה ("מלאכים", "יתגדל ויתקדש", מילים של תפילה" ועוד):

"ראיתי איש בלי בית ומלך בלי כסא. וילד מחפש בחול את אמא. ומישהו קורא לי בין הריסות הקיר. מדוע, אמא אדמה, כעסת על כל העיר?

אלוקים, תעזור לעולם הזה… " (רצועה 8. "העולם הזה").

 

בנוסף, נראה כי ישראל ניסה את כוחו בסגנונות נוספים, השונים מבעבר. בולט במיוחד הוא השיר האחרון, "אשת חיל", שנשמע כאילו ביצועו לקוח היישר משולחן השבת של סעודה שלישית ועושה חשק לעוד שירים כאלה.

וכמו תמיד באלבומיו של ישראל – איכות זו איכות. ההפקה לא מתפשרת, העיבודים מרשימים וגם הסאונד מושקע.

נעים להאזין לשיריו החדשים של ישראל באלבומו "דרך חדשה". ומהבחינה הזו, זו ממש לא דרך חדשה. זו דרכו המוכרת והטובה.

דרך חדשה

אמן

לרכישת הדיסקים של הזמר חיים ישראל בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה