הזדמנות נוספת

במילים אחרות, ישתמש בהזדמנות הנפלאה הזאת לפנות לדרג העליון ביותר ולישב איתו את כל העניינים, ולקבל קבלות טובות לפניו...

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

במלים אחרות – ישתמש בהזדמנות הנפלאה
הזאת לפנות לדרג העליון ביותר וליישב איתו את
כל העניינים, ולקבל קבלות טובות לפניו.
 
 
הזדמנות נוספת
 
עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים הם רחמנות גדולה מאת השם יתברך, ואין כמוה בשום מקום, שהרי לא מצינו בשום בית דין בעולם שאחרי שפסקו לאיזה אדם פסק דין לחובה, שאותו בית הדין בעצמו יציע לו : "טוב, יש לך הזדמנות נוספת לבוא עוד עשרה ימים, לך תתקן מה שאתה יכול לתקן, ואנו נדון אותך מחדש לפי זה". זו בודאי רחמנות גדולה ועצומה מאוד.
 
כך אנו, אחרי שנשפטנו ביום הדין – הוא ראש השנה – יש לנו עתה הזדמנות למשפט חוזר ביום הכיפורים, לכן כל אחד יהיה חכם לנצל את הימים המיוחדים והיפים האלה שבהם הוא יכול לשפר ולהיטיב את כל השנה החדשה, ולהשפיע על כל מה שיהיה בשנה זו – שתהיה יותר מבורכת, יותר מוצלחת, יותר משופעת בהשפעות טובות וכיוצ"ב, ברוחניות ובגשמיות.
 
פגישה אישית עם השופט
 
ודע, שהרחמנות היא עוד יותר גדולה ועצומה כאשר השופט ואב בית הדין בעצמו אומר לאדם להיכנס אליו למשרד בכל עת שרוצה, בכל יום מן הימים שנשארו עד המשפט הסופי, כדי לטעון לפניו את כל הטענות העולות על רוחו על מנת לפייס אותו ולשכנע אותו למחול לו, והוא מבטיח לו שישתדל להתחשב בו ולעזור לו, ולבטל את הדין לגמרי, ובנוסף לכך גם להטיב עמו טובות גדולות.
 
לכן מה טוב שיקבע כל אחד בימים אלו שעה מיוחדת שבה הוא יתייחד עם הבורא וידבר אתו ויפייס אותו, וישכנע אותו, ויתחנן לפניו למחול לו ולקרב אות. במלים אחרות – ישתמש בהזדמנות הנפלאה הזאת לפנות לדרג העליון ביותר וליישב איתו את כל העניינים, ולקבל קבלות טובות לפניו. וכן ירבה בתפילות על כל מה שצריך.
 
ותשובה ותפילה וצדקה…
 
כולנו אומרים בימים אלו את המשפט הידוע – ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה. פירושו המעשי של משפט זה הוא, שבימי דין צריכים להשתדל יותר לעסוק בשלושה דברים אלו שהם משנים את הדין מרע לטוב. דהיינו לעשות תשובה, להרבות בתפילה ולהרבות בצדקה.
 
והנה כאשר יש לאדם שעת התבודדות בכל יום מימים אלו, אזי בשעה הזו הוא בודאי מקיים כפשוטו שניים מתוך השלושה, דהיינו תשובה – שעומד כל יום שעה שלמה ומתוודה ומבקש סליחה ומקבל קבלות, ותפילה – שמתפלל ומתחנן לזכות להיות כרצונו יתברך, ומבקש שנה של רוחניות והתעלות וכדומה. והדבר השלישי, וצדקה – בודאי צריך להשתדל לתת צדקה יותר מכפי הרגלו בימים אלו.
 
תשובה מאהבה
 
אמרו חז"ל, שכל מי שעושה תשובה מאהבה, אפילו הזדונות נהפכים לו לזכויות, וכל שכן שאר העבירות. שערו בנפשכם, אדם שעבר בלי סוף עבירות והרבה לחטוא ולפשוע, אם זוכה הוא לעשות תשובה מאהבה – הכל נהפך לו לזכויות ונמצא שזכויותיו רבים ביותר.
 
אולם מי יכול לומר שהוא במדרגה לעשות תשובה מאהבה? לכאורה מעטים מאוד. אבל באמת כל אדם יכול להגיע לכך! אם יזכה לעשות שעת התבודדות בכל יום, ולא יעבור עליו יום בלי שעה של התבודדות! ולא רק כשיש לו בעיות או צרות הוא יפנה אל השם, אלא בכל יום ויום, אפילו כשהכל הולך לו מצוין, והוא מרגיש טוב, ואין לו שום יסורים – הוא יעמוד לפני השם שעה שלמה ויעשה תשובה – זה נקרא שעושה תשובה מאהבה. כי הוא אינו מחכה ליסורים שיעוררו אותו לצעוק אל השם, שזו היא תשובה מיראה, אלא הוא בא באהבה אל השם בכל יום על מנת להתקרב אליו יתברך.
 
נמצא שהמדרגה הנשגבה הזאת של תשובה מאהבה שכולנו היינו בטוחים שאין לנו שום שיכות אליה היא נמצאת בהישג יד ממש – על ידי העצה הפשוטה ביותר! עצה שכל אחד יכול לקיימה. לא צריך להיות מלומד ולא גאון, רק לעמוד שעה אחת בכל יום ולדבר עם ה’. לעשות תשובה מאהבה!
 
התפילה האהובה
 
צריכים אנו לדעת שאין שום מילים לתאר את גודל המעלה וחשיבותה של התפילה האישית, והסגולות והיתרונות של זה העוסק בהתבודדות – ממש "עין לא ראתה אלוקים זולתך…", ומובא בזוהר הקדוש שהתפילה האישית – אפילו של הפחות שבפחותים שבישראל – אין לשום מלאך רשות לגעת בה, אלא משביעים אותה והיא עולה לבדה ומקשטת את כתר המלך.
 
כי התפילות הכתובות יש להן נתיב ידוע ודרך קבועה לעלייתן לשמים, ויש מלאכים הממונים על התפילות להעלותן כל אחת למקומה כפי מעלתה ורמתה הרוחנית, אולם אין הדברים כן בתפילה האישית היוצאת במילים ובשפה של האדם עצמו, תפילה זו אין לה ערך ודמיון שישוה לה, ודרך עלייתה היא נסתרת ונעלמת לגמרי ורק הקדוש ברוך הוא יודע אותה.
 
זה הזמן לעשות תשובה! אם עד עכשיו לא ידענו כיצד, עכשיו אנחנו יודעים. כל אחד יקבל על עצמו שלא יעבור עליו יום בלא שעת התבודדות ובזה הוא נכנס בגדר עושה תשובה מאהבה! והוא מקיים בזה את הכלל – ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזרה! והוא זוכה שתפילתו עולה לפני המלך ועושה נחת רוח יותר מכל התפילות כולן.
 
ובפרט בימים אלו שעד יום הכיפורים, כשהמלך בעצמו, השופט בעצמו, מעורר אותנו לבוא לפניו ולהסביר לו מה קורה איתנו, ומה קשה לנו, וכיצד היצר הרע מתגבר עלינו, וכו’ וכו’, ולבקש את עזרתו ואת סליחתו – והוא מבטיח שימחול! אין זמן טוב יותר מזה להתחיל להרגיל את עצמו בהתבודדות ושיחה אישית עם המלך, ולהמשיך בזה למשך השנה וכל החיים.
 
כל מי שמבקש הדרכה ברורה ומפורטת כיצד עושים התבודדות, מוזמן להזמין את הדיסקים הנפלאים בנושא התבודדות, ואת הספר הנפלא "בגן האמונה" – שיצא עכשיו במהדורה חדשה ומבוארת, ובזכות זה נזכה לביאת משיח צדקנו ולבניין בית מקדשנו, ולגאולה השלמה במהרה בימינו, אמן. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה