החיים כמטבח

את החיים היחידים שקיבלנו אנחנו, ולא אף אחד אחר, צריכים לבשל. איך עושים את זה? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם שמונה כללים נפלאים מהמטבח.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

כשנשאל טבח מפורסם, מדוע לא ביקש מאנשים אחרים לעזור לו במלאכה הקשה של ייבוש הפטריות בשמש, הוא ענה: "אני לא אנשים אחרים…"

 

באותו אופן, עלינו להכיר שהחיים האלה הם החיים היחידים שיש לנו, אם לא נבשל אותם בעצמנו הרי שנפספס אותם…

 

ועוד אמר אותו טבח, "פקחו עיניים ושטפו את האורז היטב, שימו בסיר, הדליקו אש ובשלו…"

 

והמסר ברור: חשבו על הסיר כעל הראש שלכם, על המים כעל הדם הזורם בעורקים, תנו תשומת לב לחייכם! תחיו מתוך מודעות!

 

אנחנו מכינים ארוחה מהחומרים שיש לנו כדי להגיש לעצמנו ולאנשים שאיתנו. הכנת הארוחה כוללת תכנון, בישול והגשה. אנחנו מסתכלים במקרר ובמזווה, רואים מהם המצרכים שישנם, מתכננים את הארוחה, מבשלים ומגישים.

 

המטבח הוא כמו החיים שלנו. לפעמים, קל לנו להתבונן על משהו וללמוד ממנו על עצמנו.

 

לכן זה בדיוק הזמן להכיר שמונה כללים חשובים על החיים כמטבח:

 

כלל ראשון: יש לנו מה שאנחנו צריכים – יש לנו את כל משאנחנו צריכים, ומה שעלינו לעשות הוא לקחת את החומרים שבידינו ולהכין מהם את הארוחה הטובה ביותר שנוכל.

 

הנמשל: לקחת את החומרים שיש לנו – משפחה, בית, חברים, עבודה, תחומי לימוד וכו', ולבשל וליצור את החיים הכי טובים שאפשר.

 

כלל שני: להכין מספר מנות – בהכנת ארוחה מכינים מספר מנות. מנה ראשונה לפתיחת התיאבון, מנה עיקרית וקינוח. כל אחד זקוק לכמות אוכל שונה ולמרכיבי אוכל שונים.

 

הנמשל: אדם זקוק לכמה מנות חיים – מנה של לימוד והשכלה, מנה של רוחניות, מנה של מערכות יחסים ואהבה, מנה של מחיה (עבודה, עסקים ופרנסה). כל אחד זקוק למרכיבי חיים שונים ולכמויות שונות מאותו מרכיב. יתכן ובנקודת זמן זו בחייכם אתם צריכים להתמקד בפרנסה, או אולי בקשר עם בני ביתכם. עליכם לבדוק את מצבכם ולהכין מזון עם המרכיבים הנחוצים לכם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תנו משמעות לחיים

חמש דקות של אהבה

הנכס הכי יקר שלנו

לב לאבן, ראיון עם הגמולוגית ד"ר גילה גבריאלוב

כמו נפה של קמח

טבעי הכי בריא!

מכתבי אהבה

שמח כדי לחיות

תפילה לבריאות

 

כלל שלישי: לא אוכלים עוגה מספר – אי אפשר לאכול עוגה מספר בישול או מתמונה…

 

הנמשל: עוגות מצוירות או מצולמות לא מתאימות לאכילה. חיים של ציור או תמונה, או חיקוי תמונה שראית – אינם חיים! החיים שיש לכם הם האמיתיים! מה שאתם רואים בסרטים ההוליוודיים או אצל אחרים – זה כמו תמונה בספר בישול! לא הדבר עצמו!

 

כלל רביעי: שימו לב לרעב – תנו לעצמכם להיות רעבים זמן מה כדי לדעת מה אתם רוצים לאכול. אל תסתמו את הרעב בממתק או עם משהו זמין ופיקנטי. כדאי להגיע לארוחה עם תשוקה ורעב לאוכל.

 

הנמשל: שימו לב מהם רצונותיכם. תנו לעצמכם לברר ולהתבונן ברצונות שלכם. תגיעו ליישום שלהם, להוצאה מהכוח אל הפועל מלא תשוקה ומרץ.

 

כלל חמישי: אל תבשלו רק לעצמכם! – הכינו תבשילים ותחלקו לבני ביתכם, לשכנים, לחברים, לחיילים ולנזקקים, ובעצם, לכל מי שאתם רוצים להודות לו.

 

הנמשל: תשפיעו מחוץ לעצמכם! אל תסתפקו בעובדה שאתם שבעים, נסו להשביע אחרים. למדו אחרים, תנו מעצמכם, היו אדם בעל משמעות ונתינה.

 

כלל שישי: בשלו את החומר הגולמי – בשלו את החומר הגולמי עד שישתנה ויהיה ראוי למאכל. אנו מבשלים בשיתוף עם כוחות הטבע: אש, חום, מים, מתכת וחימר. שימו בסיר את האורז היבש, למשל, וחכו שהאש תשנה את האורז. כך עם ערבוב הקמח והשמרים, אופים עד שזה משנה צורתו ללחם.

 

הנמשל: אנחנו צריכים לחיות בתנועה, להתקדם ולהשתנות. הרי לא הגיוני שנשחק בגיל 30 כמו בגיל 3… אנו "מתבשלים" ומתבגרים ונעשים שונים.

 

כלל שביעי: בדקו את מצב האוכל – בבישול במטבח, אנחנו בודקים מדי פעם מה מצב האוכל המתבשל.

 

הנמשל: צריך לבדוק ולהתבונן מדי פעם איך החיים שלנו "מתבשלים" ומתנהלים. אולי חסר תבלין?

 

כלל שמיני: המרכיב הסודי בתבשיל – הוספת המרכיב הסודי לתבשיל – הטעם והמראה של האוכל שהכנו לא יצא כמו שהטבח הכין. למה? מכיוון שלא הוספנו את המרכיב הסודי אותו לא גילה לנו…

 

הנמשל: יש טעם סודי לכל צורת חיים. את הטעם הזה לא צריך להוסיף אלא לגרוע ולהסיר אותו. מדובר באגו. טוב להסיר את האגו כדי שהחיים יהיו מלאים ומזינים!

 

שמונה כללי חיים חשובים שקיימים בהישג יד, ממש בחלק הכי פעיל של הבית – המטבח.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה