המשברים שבדרך

משברי האמונה קורים כאשר אנשים חסרים את האמונה שבורא עולם ברא אותם עם נשמה תאומה אחת ומיוחדת במינה. ונשמה, היא משהו פנימי, לא הגוף החיצוני.

3 דק' קריאה

רחל ציפורה אברהמי

פורסם בתאריך 05.04.21

משברי האמונה קורים כאשר
אנשים חסרים את האמונה שבורא
עולם ברא אותם עם נשמה תאומה
אחת ומיוחדת במינה. ונשמה,
היא משהו פנימי, לא הגוף החיצוני.
 
 
רווקה לא דוגמנית, פרק 2
 
בחלק הראשון – את חייבת להיראות כמו דוגמנית – שיתפתי אתכם בהתקשרות הראשונה שלי, אחת מתוך רבות, עם אנשים, שאני מודה לבורא עולם שלא הקשבתי להם. זה בדיוק סוג החשיבה שממחיש את משברי השידוכים שאנשים חווים היום. ונראה לי שלא מדובר פה במשבר שידוכים אלא בעניין שנקרא משבר קדושה, שהוא חלק גדול מאוד ממשברי האמונה שאנשים חווים בחייהם.
 
משברי האמונה קורים כאשר אנשים חסרים את האמונה שבורא עולם ברא אותם עם נשמה תאומה אחת ומיוחדת במינה, וכדי למצוא את האדם הזה הם צריכים רק לחזק את האמונה ולעשות את ההשתדלות הנצרכת, בדרגת האמונה בה הם נמצאים, וזהו. יתירה מזו, שדכנים ועוד בעלי כוונות טובות שבאמת רוצים שתגיעו לרגע המיוחל ולהיות מתחת לחופה, בעצם, שוכחים שהמטרה האמיתית היא לא רק חיי נישואין – אלא חיי נישואין מוצלחים ומאושרים!
 
במקום לבטוח בבורא עולם ולהתמקד במטרה האמיתית של חיי נישואין, ובבן/בת הזוג איתו תחלקו את שארית חייכם ואיתו תבנו בית אמיתי, אנשים דואגים מי יהיה השותף/שותפה של חייהם ואיך ימצאו אותו, ואז מתחילים לבטוח בשדכנים ובעוד אנשים ושוכחים עובדה אחת חשובה – שכולם, כולל כל השדכנים והעוזרים למיניהם, כולם שליחים של הבורא, כלי לעבודתו של השם, מה שגורם לאנשים לשנות את עצמם כדי להיות יותר "שיווקיים" בשוק השידוכים (סליחה שזה נשמע כך, אבל זה מה שקורה בפועל), וכדי להעלות את הסיכויים להתחתן כמה שיותר מהר. כל מקום בו חסרה האמונה הוא אזור מורכב, והתוצאה היא מערכת שלמה שהופכת להיות חסרת אמונה שמתמקדת 'בדרך הטבע' להשיג דברים, כאילו שהטבע קשור או אחראי לכל מה שכרוך בחתונה וחיי נישואין… אבל הגמרא אומרת לנו בפירוש שכל זיווג הוא נס של ממש, כמו קריעת ים סוף!
 
משברי אמונה אלה נעשים מורכבים עוד יותר על ידי משברי הקדושה. למרבה הצער, הרבה גברים לא שומרים על העיניים, כי שמירת העיניים, כך הם חושבים, היא דבר שקשור רק לצדיקים. לכן זה מוביל רבים מהם להתמקד יותר על הצד החיצוני של המיועדת, ולא על הפנימיות – מידות, צניעות, קדושה – הדברים האמיתיים שעושים את חיי הנישואין. אם גברים ישמרו את עיניהם כראוי, הם לא יצאו לפגישות רק בגלל המראה, אלא הפגישות יתבססו על הקדושה משום שעיניהם, ולכן גם חייהם, יהיו ספוגות בקדושה אמיתית. אך אם הלחץ הוא על מציאת בת זוג מצד החיצוניות, תארו לכם באיזה לחץ נמצאת הבחורה/אישה שיוצאת למפגש כזה, ואיך זה גורם לה לשנות את עצמה בהתאם 'לדרישות', ולו רק כדי להגביר את הסיכוי שלה להתחתן?!?…
 
התוצאה? הורדת הקריטריונים של הצניעות – הן בחיצוניות והן בפנימיות, ובעניין הפנימי מדובר בחלק בלתי נפרד של צניעות אמיתית שאי אפשר לוותר עליה! התוצאה הסופית היא שהחיפוש הופך להיות אחרי 'סחורה' ולא בן/בת זוג. וזו הבעיה בשינוי התפקידים בין איש לאישה: גברים אמורים לחזר אחרי האישה, לא ההיפך.
 
מצב מבזה זה מתחנן שתישאל השאלה: איך אדם שרוצה לשמור על האמונה והקדושה האישית שלו ימצא כך את השידוך שלו? אני בעצמי התמודדתי עם השאלה הזו, כשנלחמתי לשמור על חלקים של הגינות בתוך כל התהליך הזה, שהופך למשהו מבזה פעמים לא מעטות.
 
התשובה מצד אחד פשוטה, אבל מצד שני מאוד עמוקה: בורא עולם ייתן לכם את האדם הנכון והמתאים אם רק תדבקו באמונה ובקדושה האישית. כן, באותם דברים שנראים לא פעם כמכשולים – הם בדיוק הדברים שיקרבו אתכם למטרה. זה בהחלט מבחן אמונה קשה, אין מה לומר, אבל אם אתם בוחרים לצאת למפגשי הכרות ושידוכים עם אמונה – תזכו בשכר שיש על מבחן כזה בעולם הזה ובעולם הבא.
 
אני יודעת שרק בשביל מה שכתבתי כאן צריך אמונה. גם אני הייתי צריכה להאמין בזה מכל הלב שלי, ואני הראשונה שאודה ואומר (יותר נכון אכתוב) שזה היה כמעט בלתי אפשרי. אבל בשבילי, כל מה שהיה בגדר אמונה אז הוא המציאות שלי היום. היום, תודה לא-ל, אני נשואה לאיש מקסים, השידוך הכי טוב שקיבלתי (מהרב שלום ארוש) יותר מכל שידוך שהוצע לי על ידי שדכנים 'מקצועיים'.
 
כמישהי שהתחתנה, התגרשה ושוב התחתנה, אך הפעם בשמחה ובאושר, ברחמי השם עלי, אגלה לכם את שלושת הכללים שנדרשים למפגשים עם אמונה, ושאפשרו לי לעבור את הדרך בתוך המבוך הסבוך הזה בהצלחה. כי כל מה שהסברתי, למדתי, הבנתי – היה באמת קשה וכואב. באמת, לא מאחלת לאף אדם.
 
אז הנה הם:
 
בורא עולם הוא השדכן!
שמרו על הקדושה האישית שלכם.
תהיו עצמכם!
 
בחלק הבא אפרט. בינתיים, שיהיה בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. איתי

כ"ט אדר התשע"ג

3/11/2013

תודה לכולכם. תודה רבה, כל הכבוד, שמח על השיתוף.

2. איתי

כ"ט אדר התשע"ג

3/11/2013

תודה רבה, כל הכבוד, שמח על השיתוף.

3. דיקלה

ל' תשרי התשע"ג

10/16/2012

מרגשת ומחזקת נהנתי מאוד לקרוא את שני החלקים ומחכה בכיליון עיניים לחלק הבא. תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה