המתקת דין

המתקת דין- בשעה שמשגרים על האדם את היסורים, משביעים עליהם, שלא יכלו אלא ביום פלוני, ולא יצאו אלא ביום פלוני, ובשעה פלונית, ועל ידי סם פלוני. אבל: "תשובה תפילה וצדקה" מבטלים השבועה.

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

המתקת דין
 
 
בשעה שמשגרים על האדם את היסורים, משביעים עליהם, שלא ילכו אלא ביום פלוני, ולא יצאו אלא ביום פלוני, ובשעה פלונית, ועל ידי סם פלוני. אבל: "תשובה תפילה וצדקה" מבטלים השבועה.
 
חלישות הדעת, היינו: עצבות, על ידי זה בא רוע-מזל, ועל ידירוע מזל מידת הדין שולטת.
 
פרשת חושן, היא תיקון לדינים.
 
כשיש לאדם צער, יתן צדקה והצדקה הוי, כמו שנותן שכר לדון, ועל ידי זה הדינים נמתקים, כי הנוטל שכר לדון, דיניו בטלים.
 
עד היכן תכלית היסורים.
 
כל שעברו עליו ארבעים יום בלא יסורים, קיבל עולמו ופורעניות מוזמנת לו.
 
המוכיח את חברו לשם שמים מושכים עליו חוט של חסד.
 
שלושה דברים מזכירים עוונותיו של אדם: קיר נטוי, עיון תפילה ומוסר דין על חברו.
 
ארבעה דברים קורעים גזר דינו של האדם: צדקה, צעקה, שינוי השם, שינוי מעשה.
 
 
פרשת החושן – תיקון לדינים
 
 
ועשית חושן משפט מעשה חושב כמעשה אפוד תעשהו זהב תכלת וארגמן ותולעת שני ושש משזר תעשה אותו: רבוע יהיה כפול זרת ארכו וזרת רחבו: ומלאת בו מלואת אבן ארבעה טורים אבן טור אודם פטדה וברקת הטור האחד: והטור השני נופך ספיר ויהלום: והטור השלישי לשם שבו ואחלמה: והטור הרביעי תרשיש ושוהם וישפה משובצים זהב יהיו במלואתם: והאבנים תהיינה על שמות בני ישראל שתים עשרה על-שמותם פיתוחי חותם איש על שמו תהיינה לשנים עשר שבט: ועשית על החושן שרשת גַבְלֻת מעשה עבות זהב טהור: ועשית על החושן שתי טבעות זהב ונתת את שתי הטבעות אל קצות החושן: ואת שתי קצות שתי העבותות תיתן על שתי המשבצות ונתתה על כיתפות האפוד אל מול פניו: ועשית שתי טבעות זהב ושמת אותם על שני קצות החושן על שפתו אשר על עבר האפוד ביתה: ועשית שתי טבעות זהב ונתתה אותם על שתי כיתפות האפוד מלמטה ממול פניו לעומת מחברתו ממעל לחשב האפוד: וירכסו את החושן מטבעותיו אל טבעות האפוד בפתיל תכלת להיות על חשב האפוד ולא יזח החושן מעל האפוד: ונשא אהרון את שמות בני ישראל בחושן המשפט על ליבו בבואו אל הקודש לזיכרון לפני ה’ תמיד: ונתת אל חושן המשפט את האורים ואת התומים והיו על לב אהרן בבואו לפני ה’ ונשא אהרן את משפט בני ישראל על ליבו לפני ה’ תמיד:
 
ויעש את החושן מעשה חושב כמעשה אפוד זהב תכלת וארגמן ותולעת שני ושש משזר: רבוע היה כפול עשו את החושן זרת אורכו וזרת רחבו כפול: וימלאו בו ארבעה טורי אבן טור אודם פטדה וברקת הטור האחד: וטור השני נופך ספיר ויהלום: והטור השלישי לשם שבו ואחלמה: והטור הרביעי תרשיש שוהם וישפה מוסבות משבצות זהב במלואתם: והאבנים על שמות בני ישראל הנה שתים עשרה על שמותם פתוחי חותם איש על שמו לשנים עשר שבט: ויעשו על החושן שרשרות גַבְלֻת מעשה עבות זהב טהור: ועשו שתי משבצות זהב ושתי טבעות זהב ויתנו את שתי הטבעות על שני קצות החושן: ויתנו שתי העבותות   הזהב על שתי הטבעות על קצות החושן: ואת שתי קצות העבותות נתנו על שתי המשבצות ויתנום על כיתפות האפוד אל מול פניו: ויעשו שתי טבעות זהב וישימו על שני קצוות החושן על שפתו אשר אל עבר האפוד ביתה: ועשו שתי טבעות זהב ויתנום על שתי כיתפות האפוד מלמטה ממול פניו לעומת מחברתו ממעל לחשב האפוד: וירכסו את החושן מטבעותיו אל טבעות האפוד בפתיל תכלת להיות על חשב האפוד ולא יזח החושן מעל האפוד כאשר ציוה ה’ את משה: (שמות כח-לט). 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה