העזרה בדרך!

החיים הם לא משחק מהנה, אבל לרב אליעזר רפאל ברוידא יש שלוש נקודות פלוס בונוס בשבילכם לכל מצב ואתגר בחיים. העזרה בדרך! תרשמו לעצמכם.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 17.03.21

אף אחד לא אמר שהחיים בעולם זה הם משחק מהנה. ממש לא. תראו מה קורה בעולם היום ותבינו שהשורה הזאת נכונה ולא סתם נכתבה כדי לארגן כאן פתיח נחמד לכתבה.

 

הגענו לכאן כדי לבצע את המשימה שלנו בחיים, את היעוד שלנו. ואף אחד לא אמר שזה יהיה קל. לכל אחד מאיתנו יש תיקון נשמה לעשות, שהוא הרבה יותר מורכב מניתוח לב פתוח ולפעמים אפילו גם יותר מסוכן.

 

ולא רק, חז"ל אומרים שהרבה יותר קל ללמוד את הגמרא כולה מאשר לתקן מידה אחת שלילית! לכן, את העבודה הזו – תיקון הנשמה שלנו, אנחנו לא יכולים לעשות לבד, הקב"ה חייב להיכנס לתמונה ולעזור לנו! יתירה מזו, אם נאפשר לו אז הוא גם יעזור לנו לאתר תחילה את המשימה שלנו, ובהמשך גם לקיים אותה על הצד הטוב ביותר. כן, זה מצריך מדי פעם מניעות, ניסיונות לא קלים באמונה וגם ייסורים וסבל.

 

רופא הנשמות הגדול – רבי נחמן מברסלב, מלמד אותנו שהקושי האמיתי בניסיונות החיים הוא לא הניסיון עצמו, אלא המודעות הרוחנית שלפעמים נשכחת מאיתנו תוך כדי הניסיון, כשדאגות וחרדות מתגברות על האמונה שלנו. הפתרון במצבים מעין אלה הוא – להצית מחדש את המודעות הרוחנית ולחזק את האמונה.

 

קל יותר לומר מאשר לעשות? לא בדיוק. הנה שלוש נקודות שכדאי לציין בפנינו, לשנן ולזכור, כך שיהיו שם בשבילנו ברגע האמת – באתגרים בניסיונות החיים:

 

1. בורא עולם הוא האבא האוהב שלנו בשמים – הוא אוהב אותנו יותר ממה שאנחנו אוהבים את עצמנו ואת האדם הכי יקר לנו בחיים. והניסיון הזה הגיע אך ורק ממנו.

 

2. מכיוון שהניסיון ניתן לנו רק מבורא עולם בלבד, ועכשיו אנחנו גם יודעים שהוא אבא אוהב, לכן: זה אך ורק לטובתנו הנצחית, בין אם אנחנו מבינים או לא למה ואיך קורים דברים!

 

3. מכיוון שכל מה שבורא עולם עושה זה רק לטובתנו הנצחית, לכן: לא רק שנקבל את רצונו ואת הדין הזה על עצמנו באהבה, אלא נודה לו ממקום אמיתי בתוכנו!

 

מאמרים נוספים בדרך:

שבע סיבות להאמין בעצמכם

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

היי, אתם!

בבקשה, תאהבו את עצמכם

למדתי לאהוב מחדש

אלוקים, אפשר שאלה?

הוא לא יוצא להפסקת קפה

שמח בכלא?

….ועת לומר תודה

עושים מסיבה מהתודה

תודה. הכי פשוט.

להגדיל תודה ולהאדירה

אז זהו, תודה.

תודה, לא יותר מזה

 

תשירו תודה עם יניב בן משיח – תודה על הכל!

 

ברגע שאדם מגיע למקום בו הוא יכול להודות לבורא עולם מכל הלב שלו על מה שהוא חווה בחייו – גם על הקשיים והאתגרים והניסיונות – הוא זוכה לקרבת אלוקים שלא הייתה לו קודם לכן. ומכיוון שזה חלק עיקרי מהמשימה שלנו בעולם הזה – לזכות לקרבת השם והקשיים שאנו חווים – אם מתמודדים איתם כראוי כמובן, מקרבים אותנו אליו, אז הם בהחלט טובים!

 

ולא רק, ברגע שאדם זוכה לקרבת השם אמיתית כשהוא מודה לו, ומביע זאת בשירה וריקוד, הקב"ה כבר לא צריך את הייסורים כזריקת זירוז. העזרה כבר בדרך! האדם רואה ישועות כהרף עין, כאלה שלא ציפה להן בכלל.

 

ואיך יודעים את זה? או יותר נכון, מהיכן אנו לומדים את זה?

 

כמובן, מהתורה הקדושה.

 

המדרש מספר לנו שיוסף הצדיק שר ורקד כשהיה בבור האסורים – בכלא הידוע לשמצה במצרים של אותם ימים. יוסף ידע שהכל מהשם ובוודאי רק לטובתו. ומכיוון שהוא היה תמיד שמח, כולם אהבו אותו והוא הגיע למעמד גבוה יותר בבור האיום והנורא הזה – אחראי על תנאי האסירים, דבר ששדרג את התנאים שלו כאסיר לעומת אסירים אחרים. את זמנו העביר בשירה והכרת הטוב לבורא עולם, בתודה והודיה. מבחינה הגיונית, אי אפשר לומר שהוא ראה את האור בקצה המנהרה, כי כל מה שהוא ידע הוא – שלעולם הוא לא יתחתן כי רק הקב"ה יודע מתי הוא ייצא משם, כמובן שגם לא יהיו לו ילדים וכן הלאה.

 

אבל יום אחד…

 

"ויריצוהו מן הבור…" (בראשית, מא, יד).

 

לא רק שהוא שוחרר מהכלא, אלא הפך למשנה למלך של המעצמה הגדולה ביותר של אותם הימים – מצרים הפרעונית.

 

מה שאתם קוראים עכשיו זה לא משהו ששייך רק לימים ההם, אלא התורה מתאימה לכל דור ודור ולימינו אנו. זה לא סיפור מעשייה של אדם אחד – יוסף הצדיק, אלא מסר עם ציווי עצום שמועבר לכל אחד ואחת מאיתנו: לגייס את כל כוחותינו, להתנער מהדיכאון והייאוש ולהמשיך הלאה!

 

יישמו את שלוש הנקודות שציינתי לעיל בנסיבות חייכם האישיות, ותראו איך העזרה מגיעה מהר מכפי שחשבתם. למה? כי זה עובד!

 

חז"ל אומרים לנו שישועת השם היא כהרף עין. כשאדם דבק באמונה ובהכרת הטוב – התודה וההודיה לבורא עולם בכל מצב – הוא יכול להיות בטוח שהעזרה באמת בדרך, שהישועה כהרף עין תופיע במפתן דלת חייו.

 

והבונוס שהבטחתי בפתיח?

 

תרשמו לכם: זכרו את מה שרבי נחמן מברסלב היה אומר תמיד, ויש האומרים שהוא אפילו שאג את זה בקול גדול: אין שום ייאוש בעולם כלל!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה