הרב יהודה פתיה – רוחות מספרות

"כן, אני קראתי את הספר הזה, ולא ישנתי כמה ימים טובים, איזה פחד אימים", ענתה לשאלתי אישה שבאה לשיעור בתל אביב. רוחות מספרות. כבר משמו של הספר ניתן להבין את תוכנו המצמרר. ספר אמתי על דברים אמתיים שקורים אחרי הפרגוד, היינו נשמות הנפטרים בעולם הבא.

4 דק' קריאה
רוחות מספרות רבי יהודה פתאיה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 25.08.22

“כן, אני קראתי את הספר הזה, ולא ישנתי כמה ימים טובים, איזה פחד אימים”, ענתה לשאלתי אישה שבאה לשיעור בתל אביב.

 

רוחות מספרות. כבר משמו של הספר ניתן להבין את תוכנו המצמרר. ספר אמתי על דברים אמתיים שקורים אחרי הפרגוד, היינו נשמות הנפטרים בעולם הבא. אם למשהו היה צל של ספק שדברים שאנחנו עושים בעולם הזה ולא מקבלים דין בעולם הבא, מיד יבין את טעותו.

המקובל הנודע רבי יהודה פתיה זצ”ל, סבו של הגר”ד בצרי שליט”א, כתב באריכות על ענייני הדיבוקים שהתגלו אליו אישית, ועל סדרי תיקונם. בגדרי הגלגולים, הרוחות והדיבוקים ומסבירם אחת לאחת, יחד עם סדרי תיקוניהם וענייניהם הנוראיים. דיבר עם שדים ופתר חלומות על ברויין.

    

וכך מספר רבי יהודה פתיה זצ”ל בספרו “רוחות מספרות” (עמוד 137): “ומעתה הט אזנך ושמע מה שסיפרו לי הרוחות, בהיותם עומדים לפני בית הדין הגדול: בשנת סת”ר באה אלי האישה חנה בת עקיבא, שהייתה מגולגלת בה נפש אישה אחת, הנקראת ג’חלה בת עמרם. אשת איש שחטאה עם ישמעאלי אחד ונשמעה לו בכל עת, וגם נוהגת כמנהג הישמעאלים. ואחרי כמה יגיעות וקיבוץ עם רב בבתי כנסיות והוצאת שבעת ספרי תורה ושבעה שופרות וצעקות, יצאה, ונתרפאה חנה לגמרי.

 

ועוד פעם שנייה, ביום חמישי כ’ באדר א’ התרס”ב, באה אלי חביבה בת רחמה, אשת יעקב יוסף דיידא, והייתה מגולגלת בה נפש אהרן נסים כהן, שהיה חשוך בנים ועם הארץ, ואחרי מעט יגיעות יצא ממנה.

 

עוד פעם שלישית, ביום ראשון י”ד בכסלו, באה אלי נועם בת לאה, שנכנס בה רוח, הנקרא יעקב בן גזאלה, שהיה גביר מפורסם בעיר בצרה, וחס על כבודו ועל כבוד משפחתו, ויצא הרוח תוך שלושה ימים. אמנם בי”ז בכסלו חזר הרוח ונכנס באישה הנזכרת, ועל ידי הייחודים יצא ביום שישי י”ט בכסלו.

 

עוד פעם רביעית, ביום שני כ”ב בכסלו ה’תרס”ג, בא ראובן בן משה מני בן רחמה שנכנס בו רוח הנקרא דוד יוחנן, המתקן מנעלים הבלויים ושם עמו עזיזה. והייתי עוסק עמו, עד יום שישי ט”ז בשבט. וביום ט”ז בשבט, כאשר הייתי מייחד עליו, רעדו כל עצמות ראובן הנזכר, ופשט את רגליו בפשיטות חזקה מאוד וברעדה והרגיש כאילו נתלשו ונעקרו אצבעות רגליו לגמרי, ואחר כך יצא הרוח מאגודל רגלו ולא הזיקו כמו שהשבעתיו. וכל מעשה אלו הרוחות ומה שדיברתי עמהם, הכול נכתבים אצלי בארוכה ולא העתקתים פה, לפי שאין בהם דבר הנוגע לדרוש שלנו”…

 

 

מתוך עשרות הסיפורים המדהימים בספר “רוחות מספרות” נביא כאן מעשה אחד מופלא, שהתרחש עם הרב פתיה, כפי שמספר הוא בעצמו:

 

 

יהודי אחד, בשם יחזקאל עזרא, שכינוהו כולם בשם “בכור”, הגיע אליו ותינה בפניו בצער כי בעמדו בתפילה נכנסים בו הרהורים רעים, “וכאילו מדבר אחד מלבי ואומר לי שאמיר את דתי בדת הפרוטסטנטית, חס ושלום”. האיש סיפר שהרהורי הכפירה שלו הפריעו לו ביותר בתפילותיו וכי הלך בשעתו אל מרן ה”בן איש חי” זצוק”ל, כדי שיביא לי מזור לנפשו. רבי יוסף חיים, ה’בן איש חי’, שלח מכתב לחכם רבי אליהו מני זצ”ל רבה של חברון, שכתב לו כי “קליפה גדולה מלובשת בתוך לבו של בכור, אין לי עסק בה”. רבי יוסף חיים הציע לאותו בכור לקחת אתו מזוזה לשמירה, אך היא לא הועילה, והוא פנה לרבי יהודה פתיה כדי שיעזור לו. רבי יהודה פתיה החל לייחד ייחודים ליד אוזנו של האיש והרוח, “כדי שייכנס הבל הייחוד בתוך אוזנו ותוך איבריו, כי הבל הייחוד מוציא את הבל הרוח”. במהלך הייחוד החל הרוח שבתוך גופו של בכור לצחוק, ואמר שאם רבי יוסף חיים בעל ה”בן איש חי” לא הצליח לסלקו, אין סיבה שרבי יהודה פתיה יצליח בזאת.

 

 

רבי יהודה פתיה המשיך בייחודיו ולא התייחס לדברי הרוח, ודרש מהרוח לומר לו את שמו ושם עירו. אך הרוח סירבה בתוקף רב. הרב פתיה לא חדל מייחודיו ותקיעות השופר, עד שנכנעה הרוח ושאלה מדוע הרב צריך לדעת את שמו ושם עירו.

 

“ברצוני לתקן את נשמתך כדי שתיכנס לגן עדן ולא תהיה עוד בכף הקלע”, השיב לו מהר”י פתיה, אך הרוח הודיעה לו חגיגית שאין לה כל רצון להיכנס לגן עדן. הרב פתיה שב וייחד ייחודים עד שהרוח צעקה ואמרה ששמה הוא דוד בן סבתי בן רבקה מהעיר איזמיר, וכי הוא מומר שעבר עברות רבות.

 

 

בהמשך, בתיאור ארוך ומופלא, מתאר הרב פתיה את השתלשלות העניינים, עד לתגלית המרעישה, שלפיה הרוח הייתה רוחו של שבתאי צבי שר”י. הרב פתיה, שהתייעץ גם עם מרן ה”בן איש חי” והמקובל הנודע רבי שמעון אגסי, חקר ממושכות את רוחו של שבתאי צבי, והוא תיאר לו בפרוטרוט את קורותיו המחרידים לאחר מותו וכיצד עבר ממדור ייסורים אחד למשנהו, גלגולים ותלאות. הרב פתיה סידר לו סדר תיקון ארוך, ובסופו נכנסה רוחו של שבתאי צבי לגיהינום, ועזבה את בכור האומלל.

 

לא תמיד הצליח רבי יהודה פתיה להוציא את הרוחות והדיבוקים מתוך גופותיהם של עשרות האנשים והנשים שהגיעו אליו להיוושע.

 

 

“עוד בשנת תרס”ז, בחזרתי מעיר הקודש ירושלים ת”ו”, כך מספר ב’רוחות מספרות’, “באה אלי האישה מרת רימה בת פרחה, והיה בה רוח הנקרא יצחק בן כתון, והוא רשע ועם הארץ גמור, ויגעתי עמו כמה שנים ולא יצא, ועודנו עד שנה זו, שהיא שנת התקצ”ג, בתוך האישה הנזכרת, וסימא את שתי עיניה רחמנא לצלן”.

 

רוב ספריו עוסקים בתורת הקבלה:

“מנחת יהודה” – פירוש על קטעים בתנ”ך, תלמוד, ספרי קבלה, שיחות עם דיבוקים וסדר הוצאת דיבוק.

 

“בית לחם יהודה” – פירוש על עץ חיים.

“יין הרקח” – פירוש על אידרא רבא ואידרא זוטא.

“מתוק לנפש” – פירוש על סבא דמשפטים.

“אפיקי מים” – פירוש עיוני על עץ חיים (מתוך לימוד בחבורה).

“עטרת רחל” – פירוש וליקוטי דרושים על פרקי אבות.

“כתר צדיק” – פירוש וליקוטי דרושים על חמישה חומשי תורה.

“אסירי התקוה” – ספר תפילות ובקשות על כל צרה שלא תבוא.

“חסדי דוד” – בקשות ותפילות שונות.

 

“משלי בבל” – 842 משלים, שהיו שגורים בפי המון העם, עם פירוש וביאור ע”פ הפרד”ס.

היום, כ”ז באב, חל יום הילולת הצדיק הרב חכם יהודה פתיה, מגדולי המקובלים שנולד בבגדד שבעירק ולמד אצל גדול המקובלים רבי עבדאללה סומך עליו השלום , בגיל 25 היה בקיא בתורת הנסתר והנגלה וכתב את חיבורו הראשון עפ”י תורת הנסתר (יין הרקח). ידע בטיב השמות והלחשים, כתב קמיעות וריפא חולים, תקן כמה נשמות והוציא רוחות שנכנסו באנשים. הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדושה, אמרו פרקי תהילים ושמחו ביחד עם הצדיק. וכפי שאני אומרת תמיד, אתם נותנים לצדיק – הצדיק מחזיר כפל כפליים, לעולם אינו נשאר חייב..!

 

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רפי

כ"ז אב התשפ"ב

8/24/2022

שמעתי על הרב יהודה פתיה משיעורי תורה
חזק מאוד

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה