התהפכות

אלי ניסה להתקשר למשטרה, למגן דוד, אבל לא הייתה קליטה באזור המרוחק הזה. טיפת האוויר האחרונה נגמרה בריאותיה של רחלי. היא חשה שזהו, הסוף הגיע...

3 דק' קריאה

עודד מזרחי

פורסם בתאריך 06.04.21

אלי ניסה להתקשר למשטרה, למגן
דוד, אבל לא הייתה קליטה באזור
המרוחק הזה. טיפת האוויר האחרונה
נגמרה בריאותיה של רחלי. היא חשה
שזהו, הסוף הגיע…
 
 
רחלי, אלי ושני ילדיהם, אלירן בן השלוש וזוהר בת השנה וחצי נסעו לנופש באילת. האם השכיבה את ילדיה במיטה המאולתרת שהכינה מבעוד מועד כדי שישנו בצורה נוחה, כיסתה אותם בשמיכה ונרדמה אף היא. רק אלי שנהג נותר ער.
 
לפתע התעוררה רחלי לקול זעקתו של בעלה: "רחלי, אנחנו מתהפכים!…"
 
תוך כמה שניות התאוששה וקלטה שהיא נמצאת במציאות אמיתית קשה ולא באיזה חלום ביעותים. המכונית נכנסה במעקה בטיחות, חצתה אותו ונפלה לתהום של שמונה מטרים. החלונות התנפצו, שני הילדים עפו מבעד לחלונות, כל אחד לכיוון אחר. גם רחלי נזרקה מהחלון, התגלגלה לעומק הוואדי ואיבדה את הכרתה. אלי נשאר ברכב, התהפך עמו ארבע פעמים, ואז הרכב נפל על רחלי וכיסה אותה.
 
היא הייתה כלואה בחוסר הכרה מתחת לרכב. ראתה שחור בעיניים מבלי להבין מה היא רואה בדיוק. חשה שנשמתה רוצה לצאת מהגוף ולהמית אותו. ואז אמרה לבורא העולם במחשבתה: "אל תיקח אותי עכשיו, אני עוד לא שלמה. תן לי עוד קצת לחזור ואז תיקח אותי!…"
 
רחלי לא ידעה כמעט כלום על היהדות, ולא ידעה שכיסוי ראש הוא דבר מרכזי אצל האישה, ובכל זאת נדרה במצבה האנוש: "אני מבטיחה לך, שבתור צעד ראשון להשלים את עצמי לפניך, אכסה את ראשי, דבר שלא עשיתי אף פעם…" אז התעוררה ושמעה כי בעלה נחלץ מהרכב שנמצא מעליה, והוא צועק בקול רם: "מה עשיתי?! מה עשיתי?!"
 
הוא החל לחפש את הילדים ולא מצא אותם. הילדה הייתה זרוקה בוואדי סמוך, הרחק למטה. רחלי צעקה לבעלה: "אלי, בוא תציל אותי, אני מתחת לאוטו…"
 
הבעל חרד לגורל הילדים ולא הבין עד כמה מצבה של אשתו אנוש. רחלי נותרה מתחת לרכב כשהאגזוז לוחץ על גבה. היא התנדנדה בין הכרה לחוסר הכרה, עד שלא חשה בכאביה העזים, ורק רצתה שיחלצו אותה ואת ילדיה. לפתע הצליחה לראות מתחת לרכב שבעלה מחזיק את בתם הקטנה שדיממה בכל גופה.
 
במקביל שמעה את בנה צורח. היא החלה קצת לבכות… ניסתה בשארית כוחותיה לחלץ את עצמה… אבל לא הצליחה… שכבה מתחת לרכב, התחננה שיצילו אותה. אלי ניסה להרגיעה, אבל לא האמין שיש לו סיכוי להרים את המכונית ולחלץ את אשתו. הוא צעק לה שהוא עולה למעלה להזעיק עזרה. מיד עלה לכביש. מעט מאוד רכבים עברו באותה שעה ואיש לא עצר. כשירד למטה בידיים ריקות, אמרה לו רחלי בכוחות אחרונים: "אלי, אני הולכת למות…" וחשבה לעצמה שבשמים לא קיבלו את בקשתה.
 
אלי ניסה להתקשר למשטרה, למגן-דוד, לכל מי שהיה יכול, אבל לא הייתה קליטה באזור המרוחק הזה.
 
טיפת האוויר האחרונה נגמרה בריאותיה של רחלי. היא חשה שזהו, הסוף הגיע… ואז קיבל אלי כוח על-אנושי. הוא הרים את המכונית ביד אחת ובידו השנייה משך את אשתו החוצה…
 
שניהם לא הצליחו לקלוט מה אירע עתה.
 
רחלי רצתה כעת לעזור לילדיה, אבל לא הייתה מסוגלת. לפתע הופיעו משום מקום כוחות משטרה ואנשים רבים נוספים. הם חילצו את רחלי והסיעו אותה במהירות לבית החולים כשאגן ירכיה מרוסק, ריאתה מדממת, וגבה מלא כוויות מהאגזוז הלוהט. הרופאים הודיעו לבעלה שהיא הגיעה ברגע האחרון ממש. איחור של כמה דקות היה חורץ את גורלה למוות. הצוות הרפואי נדהם גם מפציעותיהם הקלות של הילדים, ומישהו אמר שרק מלאכים יכולים לשמור על ילדים שנפלו עם מכונית לתהום.
 
רחלי טופלה היטב: ברגים הוכנסו לשיקום האגן, הריאה טופלה בהצלחה והכוויות הקשות בגב אוחו. היא הייתה מרותקת במשך חודשיים לכסא גלגלים ואושפזה במחלקת שיקום באשדוד. אז אמרה לעצמה: נכון, קיבלתי עלי לכסות את ראשי, אבל קשה לי לעשות זאת בבת אחת. אוציא קצת משערות ראשי כדי שלא ילעגו לי. אעשה זאת בהדרגה, לא במכה אחת…
 
באחד מימי השישי נסעה המשפחה ברכב מושאל, ולפתע הוא התקלקל. אלי הלך לתקן את הרכב במוסך ורחלי החליטה לקנות לילדיה גלידות בקיוסק ולהמתין עד שבעלה יחזור. רחלי, שעדיין לא הייתה ניידת כל כך בגלל פציעתה, התיישבה על ספסל. ואז לפתע בנה רץ לעבר הכביש…
 
היא ראתה את המוות של בנה בעיניים. זה היה גרוע פי אינסוף מפחד המוות שחוותה בעצמה. לפני שהספיקה לצעוק אחריו, הגיחה מכונית והעיפה אותו באוויר. רחלי צעקה בכל כוחה, הילד נפל על מכסה המנוע, וממנו נזרק לכביש. היא חשבה שהיא יוצאת מדעתה.
 
מיד הוזעק אמבולנס וכאשר אנשי הצוות טיפלו בילד, חשבה לעצמה: אלוקים אדירים, מה קורה כאן?! לא חלפו שלושה חודשים מאז אותה מכה והנה נוחתת עלינו מכה נוספת… כנראה שאין קומבינות עם הקדוש-ברוך-הוא. עם בורא העולם לא משחקים. קיבלתי על עצמי מצווה וזייפתי, והנה זה מה שקרה לי…
 
בסופו של דבר התברר שהילד בריא ושלם. זו הייתה התראה עבור רחלי, שאם מבטיחים משהו לבורא העולם ומקבלים ממנו תמורה מלאה, עוד לפני שמקיימים את ההבטחה, חייבים למלא אחרי ההבטחה במלואה! רחלי קיבלה על עצמה לכסות את ראשה לגמרי, ולקיים חיים יהודים שלמים, והיא מספרת את סיפורה כדי לחסוך צרות ליהודים אחרים.

 

 
* * *
ליצירת קשר לסיפור תשובה –  odedmiz@actcom.co.il
(מתוך הספר אור חוזר 4 שעדיין לא יצא לאור)

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה