התחדשות

שיחה - יום אחד נסע רבנו אל דודו הגדול רבי ברוך, וישב עמו בשיח שרפי קודש כשלפתע נאנח רבנו. שאל אותו רבי ברוך על פשר אנחתו,והשיב רבנו כי הוא מתגעגע להגיע לאיזו מדרגה. אמר רבי ברוך...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
כל הבלבולים של כל אדם שמתאווה לכל התאוות, ואף על פי כן רוצה לדעת ולהבין בשיכלו המגושם, ובכל פעם קשה לו כמה קושיות על השם יתברך ועל הצדיקים וכו', ואפילו אם קשה לו קושיות על עצמו, גם זה אינו טוב, כי גם זה מעשי הבעל-דבר, שמחליש דעתו על ידי הקושיות שקשה לו על עצמו: 'איך אתה רוצה להתפלל בכוונה ובהתלהבות, והלא בשעה הקודמת עשית כך וכך?' וכיוצא בזה בלבולים רבים בלי שיעור. וכל זה נמשך מזוהמת הנחש, שמבלבל את דעת האדם שרוצה להבין הכל. כי באמת אין אנו יודעים כלל, ואפילו שלמה המלך ע"ה אמר: "כי בער אנוכי מאיש ולא בינת אדם לי", וכן בתהילים נאמר: "ואני בער ולא אדע, בהמות הייתי עימך", מכל שכן, אלף פעמים ורבי-רבבות קל וחומר, אנשים פשוטים, בפרט בדורות הללו.
 
והכלל – שאין האדם יודע כלל! רק צריך להתחיל בכל פעם מחדש בעבודת השם, וכל אשר תמצא ידך לעשות בכוחך עשה, ואז טוב לך לעולם, וסוף כל סוף תגיע לתכלית הטוב והנצחי בזה ובבא.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
רבי ברוך ממז'בוז היה אחי אימו הקדושה של רבנו הקדוש מברסלב. תקופה מסויימת חלק על רבנו וכפי שהבינו מרבי ברוך עצמו היו טמונים במחלוקתו על רבנו סיבות טמירות ונשגבות.
 
אחותו של רבנו שאלה כמה פעמים את רבי ברוך מדוע הוא חולק על רבנו אך תשובה לא זכתה לשמוע, אבל פעם סיפר לה רבי ברוך כי התקשה מאוד בלימודו בזוהר הקדוש ורק כאשר קיבל על עצמו לא לחלוק יותר על רבנו, אזי הודיעוהו מן השמים את התשובה.
 
יום אחד נסע רבנו אל דודו הגדול רבי ברוך, וישב עמו בשיח שרפי קודש כשלפתע נאנח רבנו. שאל אותו רבי ברוך על פשר אנחתו, והשיב רבנו כי הוא מתגעגע להגיע לאיזו מדרגה. אמר רבי ברוך: "הלא אתה כבר כצדיק פלוני", והשיב רבנו שכבר הגיע למדרגת אותו הצדיק. והתחיל רבי ברוך למנות לפניו כמה וכמה צדיקים ועל כולם השיב רבנו – "כבר עברתי את מדרגתם", עד שאמר לו דודו: "ומה אודות מדרגת זקני הבעש"ט?" והשיב רבנו שכבר הגיע לזה בגיל שלוש-עשרה שנה, אז כעס רבי ברוך מאוד ומאז היתה מחלוקת ביניהם.
 
פעם בהתייעצות חסידים אצל רבי ברוך החלו לשוחח שם אודות רבנו. היו כמה מהם שדיברו נגד כמה מהנהגותיו, ורבי ברוך שמע ושתק. כאשר נתפזרו החסידים אמר רבי ברוך: "רבי נחמן כה גדול ונשגב שכל המדברים עליו אין להם השגה בו כלל, ומה שיש לו בסוליה אין להם בראש, אבל המחלוקת וההתנגדות מוכרחים להיות עליו והם טובה גדולה עבורו, ואלמלא המחלוקת לא היתה יכולה להיות אחיזה לנשמה כל כך גבוהה שכזו בגוף גשמי בזה העולם!".
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה