התחזקות

עצה - התחזקות- כמו שהאדם צריך לעמוד בנסיון לבלי לילך אחר תאוותיו בהיתר או באיסור, חס ושלום, כמו כן צריך הוא להתחזק לעמוד בנסיון אם כבר נכשל, חס ושלום, ועבר עליו מה שעבר לבל יפול על ידי זה לגמרי...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – התחזקות 
 
כמו שהאדם צריך לעמוד בנסיון לבלי לילך אחר תאוותיו בהיתר או באיסור, חס ושלום, כמו כן צריך הוא להתחזק לעמוד בנסיון אם כבר נכשל, חס ושלום, ועבר עליו מה שעבר לבל יפול על ידי זה לגמרי, חס ושלום. כי מה שנמצאים הרבה בני אדם, שנופלים בדעתם ואומרים, שאי אפשר להם לילך בדרך הישר עוד, זהו רק מחמת תאוותם ויצרם הרע, שמבקשים תואנה ועלילה לפרוש מאחורי המקום, חס ושלום, כדי שיוכלו לילך אחרי תאוותיהם הרעות, כי התואנות והעלילות שהבעל דבר מוצא לכל אדם רבו מספור, ולכל אחד מוצא עלילות מיוחדות, אך אף על פי כן כל אחד מישראל נפשו מרה לו מאוד על זה, כי יודע, שיצטרך ליתן דין וחשבון, ועל כן מתגבר בו הטוב בכל פעם ומתעורר לשוב להשם יתברך.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
כשחושבין תורה צריך להיות חושב הדבר-תורה שרוצה לחדש בה לחשוב ולחזור במחשבתו אותו הפסוק או אותו העניין כמה וכמה פעמים, הרבה מאוד ולהיות נוקש ודופק על הפתח על שיפתחו לו. יש דבר שפורח במחשבה כמו זריקה, ואחר כך פורח מהמחשבה וצריך שיהי לזה בריה ואיש חיל כנזכר, לרדוף ולרוץ אחריה ולהשיגה.
 
מסוגל יותר לבנים, להיות רחוק מהם, לבלי היות דבוק בהם לשעשע בהם בכל פעם. רק לבלי להסתכל עליהם כלל.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה