התחתנתי עם גנגסטר

התחתנתי עם סוג של 'גנגסטר' והחברים 'הגנגסטרים' שלו הגיעו לבקר. אבל תראו מה הרב שלום ארוש אומר בספרו משנה החיים והזוגיות "חכמות נשים"!

4 דק' קריאה

עליזה טייטלבאום

פורסם בתאריך 15.03.21

ברצינות, התחתנתי עם גנגסטר שגדול ממני ב-14 שנים. אבל רגע לפני שאתם נלחצים, זה לא רע כמו שאתם חושבים. נתן לא היה הקשוח הטיפוסי של הרחוב כמו אדי הספרדי (תיכף תבינו). נתן שיחק בסטיק-בול עם הילדים בשכונה. אבל הוא גם הוכתר כנשיא, ואני מתכוונת של מועדון המתמטיקה בתיכון בו למד.

 

ואז הוא סיים את הלימודים ואבא שלו שלח אותו להצליח בחיים, כלומר ללמוד באוניברסיטת קורנל שבארצות הברית. אבל לפני כן אתם צריכים לדעת שנתן, במשך תקופה מסוימת, גדל אצל סבא שלו מנדל, מי שהביא את הרבי מסאטמר לארצות הברית. חלק מהאנשים חושבים שזה וואוו, פנטסטי וכאלה, אבל זה לא עזר לו באוניברסיטת קורנל.

 

מה גם, שאבא של נתן לא היה כמו הסטודנטים שם באוניברסיטה – שהאבות שלהם ניהלו חברות יוקרה כמו ג'נרל אלקטריק וכאלה. הייתה לו חנות למוצרי חלב. אז באופן טבעי באוניברסיטאות כאלה אתה לא יכול להיות חבר במועדון אחוות הסטודנטים, או מה שזה לא יהיה, בגלל שיש לאבא שלך חנות למוצרי חלב ולא משהו בומבסטי. אז מה נתן יכול לעשות? ליפול עם חברה רעה ולאמץ 'גיבורים' מהתחתית של הרחוב.

 

זה היה ב-1963. הייתי ילדה בת 9 כשהתחצפתי לגברת ליאו ובתיק האישי נרשמו לי הערות בלי סוף. זכרו, נתן ואני שתי נשמות תאומות עוד הרבה לפני שנולדנו, החיים שלנו פשוט לא היו שני קווים מקבילים באותו זמן. בקורנל נתנו לנתן תעודה רק שיעזוב. אבל נדלג על מה שקרה בהמשך, כי לא הייתי שם.

 

ב-1965 נתן היה בן 24 ואני רק נערה מתבגרת. כלומר, כמעט. נתן עבר לגור בעיר והתחיל להסתבך בצרות. לא איתי כי הקווים שלנו עדיין לא היו מקבילים, זוכרים? במבט לאחור, אני מניחה שאלוקים שמע על החוק שנחקק אז בארצות הברית ב-1 בנובמבר 1965 האומר, שהגיל המינימלי להתחתן לא יהיה מתחת ל-15 ואני הייתי רק בת .11 ואתם יודעים איך זה, אלוקים לא מתווכח עם אנשים.

 

אז תודה רבה לכל הדיפלומטים של ארצות הברית, הסנטורים וחברי הקונגרס. אני יודעת שהיו לכם רק כוונות טובות להגן על הילדות הקטנות והתמימות שם בחוץ, כולל אותי, אבל הרסתם לי!!! רציתי את בעלי, את החצי השני של הנשמה שלי, את הגנגסטר (אפילו שעדיין לא ידעתי על קיומו…). תארו לכם שהיינו מתחתנים אז, במקום 26 שנים אחרי כשאני הייתי בת 36 גרושה פלוס חמישה…

 

מאמרים נוספים בנושא:

סוד הזוגיות המוצלחת

אהבה – הרוילס רויס של הרגשות

ריקוד הבלגאן

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

כל יום מחדש

שניים זה ביחד
זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב

כאן בונים גן עדן
למה התאהבנו? שאלה טובה!
איך נשמור על זה?

 

חזרה ל-1965. לנתן היה אח גדול שקראו לו סימור, שהיה הראשון להתעלם מחוקי העיר ניו יורק. הוא שכר עליית גג לגור בה במקום להשתמש בה כמחסן. כשסימור החליט לעזוב, חברו האמן של נתן, ג'ים, עבר לגור שם עם כל הציורים, המסגרות והצבעים שלו, אבל הבעיה הייתה שאדי הספרדי רצה להשתלט על העניינים.

 

ואז הוא עשה משהו מזעזע: אדי הספרדי הצליח לשכנע את נתן, הבחור הנחמד הזה מאוניברסיטת קורנל והנכד של סבא מנדל הצדיק, לעזור לו לגנוב את הציוד של ג'ים כולל התמונות שצייר מהדירה. ככה דברים מתגלגלים כשלא נזהרים: דרכו של היצר הרע היא לצבוע את העבירות בצבעים פסיכודליים עם כל סוגי ההיגיון והשכנועים, והופ, התכנית שלו מצליחה.

 

לנתן הייתה מכונית בעזרתה העמיסו את היצירות הגנובות ביחד עם אדי הספרדי. באמצע כל האקשן הזה בורא עולם פתאום החדיר מחשבה מטורפת במוח של נתן, וזה היה מטורף כי נתן פתאום החליט שהוא לא רוצה להיות מעורב בכל הבלגאן של הגניבה. הוא לא רצה לגנוב. הוא חייב לעבור בדרך האבק (ראו סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלבמעשה מחיגר) כמו הגנבים רק שהם מתו, בעוד נתן ויתר על חיי הפיטר פן הקוסמים לאנשי הרחוב והחליט להתחתן. באותם ימים נתן היה מהטיפוסים של הריקודים, הבירות וטיפוס על הרים, אבל הוא העדיף להתחתן ולהישאר בבית עם שישה מטורפים שצורחים כל היום, אחת מהן אישה בוגרת… אני.

 

בחזרה ל-1965. נתן צרח, אאוט אוף דה בלו כמו שאומרים, "אני עוזב!" ואז קרה מה שהלב שלו ניבא לו לאורך כל הדרך – הפנים של אדי הספרדי הפכו אדומות והוא החל לרדוף אחרי נתן עם אקדח.

 

בבניין הדירות בו גר ג'ים היו 20 מדרגות ברזל חיצוניות כלפי רחבה לצד הבניין, מעין מדרגות חירום כאלה. נתן זרק את הציורים הגנובים על הרצפה והחל לברוח. אדי הספרדי רדף אחריו עם האקדח. נתן דילג מעל עשר מדרגות לקומה הראשונה כשהוא מבין שאין זמן, הוא עומד למות תוך דקה או פחות באמצע שהוא עזר לגנב-רוצח שלא מוכן לקבל שינויים בתכנית.

 

נתן חשב לומר "שמע ישראל" שלמד בבית אבא-סבא אבל המילים לא יצאו לו, אז הוא קפץ את קפיצת חייו, כמו שאומרים, ונס אדיר קרה – הוא הצליח לעבור בקפיצה אחת את כל עשר מדרגות הברזל שנותרו (והן היו גדולות וגבוהות כפי שסיפר לי). זה היה יותר כמו לעוף מאשר לקפוץ, לנתן אין הסבר. אדי הספרדי, היורה החד, דרך את הנשק ו… נס נוסף קרה – הכדור לא פגע בנתן בכלל. נראה שהוא פגע במשהו וכמו הסתובב אל היורה בחזרה, לאדי הספרדי.

 

כשנתן החזיר את היצירות של ג'ים לדירה, הוא שמע שהשוטרים שהגיעו למקום הרגו את אדי הספרדי. זה גם מה שהיה כתוב בדו"ח. אבל נתן ידע היטב שיד אלוקים בדבר.

 

אז כן, התחתנתי פחות או יותר עם סוג של 'גנגסטר' והחברים 'הגנגסטרים' שלו הגיעו לבקר אצלנו. אבל הנה מה שהרב שלום ארוש אומר בספרו משנה החיים והזוגיות – חכמות נשים – דבר שראיתי במו עיניי בביתי שלי: שלכל אישה יש את היכולת לעשות את בעלה משה רבינו, אפילו אם נראה לה שהוא ממש בלעם הרשע… היא צריכה לשמוח בבעלה ובמשימה שלה עלי אדמות.

 

וכן, יקירותיי, אני יודעת שהבעלים שלכן לא מחייכים כשהם חוזרים הביתה, וזה כואב. אבל תחשבו על זה כך – אתם זיווג מושלם משמים, אבל הרע שלו הוא לא החצי השני של הכוחות הנשיים שלך. וככל שהוא 'גרוע' כך הוא יהיה נפלא יותר. באמת.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה