ותמלוך: המנטרה של רבי לייזר

נותרו לנו מספר שעות בודדות באומן. נשברתי. הדאגה והחשש שמא נצטרך לחזור הביתה בידיים ריקות החלה לכרסם בתוכי. אבל אז זה הכה בי, "המנטרה של רבי לייזר"...

3 דק' קריאה

מנחם הרמן

פורסם בתאריך 06.04.21

נותרו לנו מספר שעות בודדות באומן.
נשברתי. הדאגה והחשש שמא נצטרך
לחזור הביתה בידיים ריקות החלה
לכרסם בתוכי. אבל אז זה הכה בי,
"המנטרה של רבי לייזר"…

הערת העורך: מנחם הרמן (בתמונה משמאל) הוא אחד הזמרים הבולטים והמובילים בעולם המוסיקה היהודית, גיטריסט, מלחין ויוצר מוכשר, והוא חסיד ברסלב

* * *

לרב אליעזר רפאל ברוידא (רבי לייזר) יש מנטרה מיוחדת וחביבה. בשנה שעברה, כאשר היינו בראש השנה באומן הוא לימד את כולנו מהי המנטרה הזו, והיא באמת פועלת.

אז הנה הסיפור שלי, ישר מן התנור, או שעלי לומר, טרי טרי מאומן…

אנחנו קבוצה של דוברי אנגלית שמתקבצים יחד בכל ראש השנה באומן. את ההתכנסות הזו אנו מכנים ‘חווית אומן’, דבר שהופך את ראש השנה עבור כל אחד ממשתתפי הקבוצה לחוויה מהנה ורבת משמעות. ולא רק, לאף אחד אין על הראש את כל הטרדה של לשכור חדרים ומה הם יאכלו. אשתי ואני דואגים לכל הסידורים הטכניים הללו עבור כולם. חברי הקבוצה מגיעים לאומן כאשר הכל מוכן ומאורגן עבורם.

אנו כאן באומן, בהכנות האחרונות לפני תשעה באב, כאשר שבעה שבועות נותרו לפני ראש השנה התש"ע (5770).

היינו בדילמה עצומה. אחרי שבועות של שיחות טלפון, מיילים והרבה מתח, הגענו לאומן ליומיים בתקווה לסיים עבודה ענקית – לסגור מקום לינה עבור הקבוצה הגדולה שלנו ומטבח לשף שמגיע איתנו.

היום הראשון של החיפושים אחרי מקום לינה/אכילה ראויים עבר כשידינו ריקות. ראינו הרבה בתים אוקראינים ישנים במחירים מרקיעי שחקים, אבל שום דבר לא התאים לקבוצה שלנו, שמורכבת מאנשי המערב שצריכים מקום עם אווירה ותנאים ראויים.

לפני שנסענו לאומן, שוחחנו עם אחד המקומיים בטלפון והוא הבטיח לנו שיש לו את הבית היפה ביותר בכל אומן, מקום ששווה להתאמץ עבורו. לנו זה היה נראה הדבר המושלם ביותר, אלא שהיינו צריכים להגיע לשם עם סכום לא קטן בכלל, אחרת, הוא ייתן אותו למישהו אחר במחיר גבוה יותר. שיחת SOS לחברי הקבוצה התבצעה מיידית והם נתנו תשובה חיובית, אור ירוק, להמשיך עם העסקה. וכך, עם הסכם אוקראיני ביד, נסענו לאומן.

בכל אופן, ברגע שהגענו לאומן, הבן אדם לא ענה לטלפון בכלל. חשבתי שהוא בכלל לא יבוא לקראתנו. התקשרנו אליו שוב ושוב במשך כל היום, אבל לא הייתה תשובה!

בשעה שמונה, כאשר נותרו לנו מספר שעות בודדות באומן, נשברתי. הדאגה והחשש שמא נצטרך לחזור הביתה בידיים ריקות החלה לכרסם בתוכי, או שבסופו של דבר נצטרך לסגור מקום לינה (שוב) שלא יתאים לקבוצה שלנו.

באותו רגע, הלכתי לציונו של רבי נחמן והתחלתי להתבודד. בכיתי להשם ואמרתי: "ריבונו של עולם, באתי לכאן כשליח של קבוצה גדולה, של אנשים שכל רצונם הוא רק להתקרב אליך, וכולם עוזבים את בני משפחתם בראש השנה ובאים לאומן להיות עם הצדיק האמיתי, להתפלל כדי להתקרב אליך ושתזכה אותם ואת בני משפחתם בשנה טובה ומתוקה. מה בסך הכל המטרה האמיתית של הנסיעה שלי עכשיו? למצוא מקום לינה מתאים לקבוצה שלנו? עזור לי".

ואז זה הכה בי, "המנטרה של רבי לייזר!"

זה היה בשנה שעברה, אומן ראש השנה, רבי לייזר ברודי אמר לכל חברי הקבוצה שעלינו להתרכז במילה אחת "ותמלוך" (מהתפילה של ראש השנה, כאשר אנו מבקשים מהשם שיקרב את הזמן בו יתגלה וימלוך בעולם כולו). דבריו של רבי לייזר היו על פי דברי רבי נתן (ליקוטי הלכות, תפילת ערבית ד, ה).

באותו רגע, התחלתי לומר "ותמלוך, ותמלוך, ותמלוך", שוב ושוב חזרתי על המילה הזאת, עם המחשבה שהניסיון שעובר עלי עכשיו באומן הוא רק בעניין אחד: "ותמלוך" (אתה תמלוך, אתה תנהיג)!

המדיטציה שלי הופרעה פתאום כאשר הנייד החל לצלצל. הקול מעברו השני של הקו אמר לי: "תבוא עכשיו! יש לי את הבית הכי טוב באומן לקבוצה שלך. בוא נסגור את העסקה הזאת עכשיו!…"

זה הבית בו נשהה בראש השנה הבעל"ט…

לא יאומן – כוחה של מילה אחת.

אם אתם צריכים את עזרתו של השם, רק חשבו על התפילה של ראש השנה. תצעקו "ותמלוך" שוב ושוב. זאת לא חייבת להיות צעקה קולנית, אתם יכולים פשוט ללחוש אותה שוב ושוב, להתרכז ברצון שלכם לראות את הנהגתו של השם בצורה גלויה.

עכשיו שבו בנחת ותיהנו מהניסים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה