חלק ב-תורה ה- המשך

ליקוטי מוהר"ן תנינא - תורה ה - המשך - ט - המשך - וזה בחינת: ה' יתן אומר המבשרות צבא רב (תהלים סח). ה' יתן אומר - זה בחינת אמרות טהורות הנ"ל, בחינת הרשימה של המוח...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

ליקוטי מוהר"ן תנינא
 
 
תורה ה – (המשך)
 
תקעו בחודש שופר בכסה ליום חגנו, כי חק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב: (תהלים פא)
 
 
ט – (המשך)
 
וזה בחינת: ה’ יתן אומר המבשרות צבא רב (תהלים סח). ה’ יתן אומר – זה בחינת אמרות טהורות הנ"ל, בחינת הרשימה של המוח, שזה בחינת מלאך כנ"ל. וזהו: המבשרות צבא רב – היינו מלאכים כנ"ל.
 
וזה בחינת מה שמובא בכתבי האר"י ז"ל, שצבאות הוא הנעלם של שדי, כי הנעלם של שין-דלת-יוד היא בגימטריא "צבאות" עם הכולל, כמבואר שם. היינו שהנעלם של שדי, דהיינו כשבחינת שדי, שהוא המוחין, נסתלק, בחינת הסתלקות המוחין בשעת שינה, ואין נשאר רק הרשימו, שהוא בחינת נעלם של שדי, אזי זאת הרשימו, שהיא בחינת נעלם של שדי, היא בבחינת צבאות, בחינת מלאך כנ"ל.
 
וזה בחינת (דניאל ז): ושער ראשיה כעמר נקא. שער ראשיה זה בחינת התנוצצות המוחין, כי השערות יוצאין מן המוחין, וכשהמוחין נקיים וזכים, אזי נעשה גם מהרשימו בחינת מלאך. וזהו: כעמר נקא. "עמר" ראשי תיבות: ע’ושה מ’לאכיו ר’וחות (תהלים קד), בחינת מלאכים, שנעשין ע"י הרשימו, כשהמוחין נקיים וזכים כנ"ל.
 
אבל כשאין המוחין נקיים וזכים, אזי נעשה מבחינת שערות בחינת (ישעיה יג): ושעירים ירקדו שם, בחינת חלום ע"י שד. וזה בחינת אדם ובהמה, בחינת חלום ע"י מלאך וחלום ע"י שד. כי חלום ע"י מלאך זה בחינת "אדם", בחינת (בראשית א): נעשה אדם בצלמנו כדמותנו. כדמותינו – זה כח המדמה, שהוא בצלמנו, בבחינת מלאך, בחינת חלום ע"י מלאך, כי בשעת שינה המוח מסתלק, ואין נשאר רק בחינת כח המדמה. וכשהמוחין זכים, אזי גם הכח המדמה שנשאר, הוא בבחינת מלאך, בחינת: כדמותנו בצלמנו – שהכח המדמה הוא בצלמנו, בבחינת מלאך כנ"ל, בחינת חלום ע"י מלאך, וזה בחינת אדם, כמו שכתוב: נעשה אדם וכו’.
 
אבל חלום ע"י שד זה בחינת בהמה, בבחינת (חבקוק ב): ושֺד בהמות יחיתן. וזה בחינת (תהלים מט): אדם בל יקר ילין – היינו כשאינו לן וישן ביקר, בבחינת תפילין כנ"ל, היינו שאינו מזכך המוחין, בבחינת תפילין, אזי: נמשל כבהמות נדמו – היינו אז הכח המדמה, בבחינת בהמה, בחינת חלום ע"י שד, שזה בחינת בהמה כנ"ל. וזה אותיות "מלאך" ראשי תיבות: כ’י ל’אלקים מ’גיני א’רץ (שם מז), כי ע"י מגיני ארץ נעשה המלאך. ע"י שמתקנין המוחין והתפילין כנ"ל, שעל ידי זה נעשה בחינת חלום ע"י מלאך כנ"ל:
 
י
 
אבל יש גם להמאכלים חלק בחלום, כי מן המאכלים עולים עשנים אל המוח, ונצטיירין מהם חלומות בשינה. על כן צריכין לחזק את המלאך, כדי שלא יהיה נפגם החלום ע"י המאכלים, כי כשאין חיזוק בהמלאך, אזי נפגם החלום ע"י המאכלים, בבחינת חלום ע"י שד ח"ו:
 
   

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה