ילדים עם צרכים מיוחדים

כל ילד הוא ילד עם צרכים מיוחדים כי יש לו את הצורך להרגיש מיוחד! קובעת המומחית שלנו רחלי רקלס, ומעניקה משמעות חדשה למונח "ילדים עם צרכים מיוחדים"!

2 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 04.04.21

המונח "צרכים מיוחדים" מתאר בדרך כלל ילדים שסובלים מסימפטומים של בעיות בלימוד, הפרעות קשב וריכוז, האטה בהתפתחות, פגיעה קוגניטיבית, מחלות וכדומה. בעוד שבמונח זה משתמשים כדי להסביר קשת רחבה של חוסר יכולות, אני מאמינה שהוא מכיל מסר משמעותי, שאחד מתוך הכלל אולי מודע לו.

 

כהורים, אנו מודעים לכל הכוחות המיוחדים של כל ילד וגם לחולשות. כל ילד הוא חבילה מעניינת, מעוצבת על ידי בורא עולם בכבודו ובעצמו, על מנת לעזור להורה ולילד שלו להשיג את התיקון הפרטי והכללי.

 

למשל, ילד אחד יכול להיות רגיש במיוחד. זה מעניק להורים שלו שפע של הזדמנויות לתרגל שליטה עצמית וסבלנות, שני דברים שאין לי. תודה לא-ל יש לי ילד כזה, אז אני יכולה לקבל מיליון הזדמנויות להיכשל ולנסות שוב.

 

ילד אחד יכול להיות מאוד עקשן, דבר שמעניק להורים שפע של הזדמנויות להשלים את האיזון העדין בין רחמים ונוקשות. תודה לא-ל, שוב, אני נכשלת בזה כל יום. ברת מזל שכמותי…

 

ילד היפראקטיבי יכול להיות עם זוג הורים שצריכים להוות דוגמה מאירה לרוגע, למרות שהם ממש לא כאלה.

 

אז אתם מבינים, המונח "צרכים מיוחדים" באמת מתאים לכל ילד. זה תלוי בנו, כהורים, להיות קשובים לצרכים אלה ולברר איך להתמודד איתם.

 

מעבר למה שתיארתי, מונח משהו אפילו יותר משמעותי במושג הזה: כל ילד הוא ילד עם צרכים מיוחדים מכיוון שיש לו את הצורך להרגיש מיוחד!

 

מאמרים נוספים בנושא:

הילדים המיוחדים של אלוקים

שימו לב לילד הטוב

הילד הזה הוא אני!

לאהוב בלי ריטלין
אמא, קצת קשה לי
ילדי הריטלין
תשומת לב ההורים והיפארקטיביות

תפילה של אמא
מכתב לאבא ואמא

ילדים תחושתיים, איך מתמודדים עם זה?
אהבה, התרופה לכל
או מנצח או מפסיד

 

זה לא בהכרח חשוב כמה ילדים יש במשפחה, למרות שהאתגר של הורים למשפחה ברוכת ילדים הוא הרבה יותר גדול. אבל גם אם אין לילד אחים ואחיות יכול מאוד להיות שההורים שלו לא נותנים לו להרגיש שהוא מיוחד. אולי זה בגלל שהם עובדים שעות נוספות רבות, או שהם לא באמת מתקשרים איתו גם כשהם בבית.

 

האמת היא, שלא צריך הרבה כדי לתת לילד שלכם להרגיש שהוא מיוחד. כל המשחקים היקרים, הטבלטים, הקפסולות וכל מה שילדים אוהבים – כל אלה לא גורמים לילד שלכם להרגיש שהוא אהוב ובטוח. מה שהוא באמת צריך זה חיוך, חיבוק ו"מה קורה איתך ילד שלי?". זה גם מצריך תקשורת פתוחה ונכונות להקשיב לילד, לזווית הראיה שלו על דברים מבלי לתקוף אותו.

 

בסדר, אני באמת טובה כמעט בכלום מכל מה שכתבתי למעלה, אבל לפחות אני יודעת שאני אמורה להיות בעשייה הזו וזה כמו חצי מההתמודדות, נכון?

 

אחת הדרכים להיות הורה נפלא היא – להודות שאין לך כלים מעבר לאלה שניתנו לכם כשהייתם ילדים. זו הסיבה שיש טונות של ספרי הורות בשוק – במיוחד לאנשים כמוני שאין להם שמץ של מושג מה הם עושים. אגב, יש לי כמה ספרים כאלה והם באמת נפלאים, ואני חושבת שכל ההורים צריכים לקרוא אותם.

 

בכל אופן, אני באמת מאמינה – ואני לא משוחדת!!! – שאת ספרו משנה החיים של הרב שלום ארוש – חינוך באהבה – אי אפשר לנצח! אתם חייבים את זה לילדים שלכם – לתת להם להרגיש מיוחדים ואהובים. אז תעשו לילדים טובה גדולה ותקנו את הספר הזה (לא מזמן יצא עוד ספר בחינוך ילדים של הרב שלום ארוש, שאף הוא מומלץ – ילדים מוצלחים).

 

אתם יודעים, בדיוק הבנתי שגם לי יש צרכים מיוחדים. אני צריכה חופשה עם ספא חמישה כוכבים בים המלח, ודחוף!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה