ככה, בקלי קלות

ככה, בקלי קלות להשיג את הדברים שאנחנו רוצים בחיים? ועוד את החצי השני? מסתבר שכן והרב שלום ארוש מגלה איך עושים את זה בקלי קלות.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 04.04.21

לא מזמן הייתה לי שיחה עם אדם נפלא. תוך כדי השיחה הוא החל לספר על בחור מקסים שגר בשכונה שלו, בערך בן 35, טיפוס שכולם ממש אוהבים, נעים הליכות, עוזר ומחייך לכל מי שנקרא בדרכו…

 

"אתה מבין כבוד הרב" הוא הפנה את מבטו אלי, "כזה בן אדם טוב, אבל עדיין לא מצא את החצי השני שלו, את הזיווג שלו. כולם בשכונה התפללו עליו, ניסו להיות אפילו קצת שדכנים, אולי מאחד מאיתנו תבוא הישועה? מי יודע… אבל שום דבר. עד שיום אחד שכן מהכניסה ליד נתן לו את הדיסק של הרב – תפסיק להתבכיין…"

 

הסתכלתי עליו. הבן אדם מחפש זיווג והשכן נותן לו את הדיסק תפסיק להתבכיין

 

"הוא שמע את הדיסק" המשיך אותו אדם את דבריו, "התחיל להודות לבורא עולם כל יום במשך שעה שלמה שאין לו זיווג, כי בוודאי זה הכי טוב (כך אמר לי באחת השיחות שלי איתו) הודה לו על הכל ואמר שלא יכול להיות לו יותר טוב מזה!!!".

 

הוא עצר ולקח נשימה עמוקה.

 

"אתה מבין כבוד הרב?! אחרי שבועיים הוא מצא את הזיווג שלו!!!"

 

האמת, לי זה לא היה לפלא כלל. זאת נקודה עצומה שבורא עולם זיכה וממשיך לזכות אותי להסביר לכל מי שפונה אלי בכל שיעור ובכל המאמרים והספרים, בדיסקים ובמרגליותשכל מה שעובר עלינו, בכל קושי או חיסרון – אנחנו צריכים להתפלל רק על אמונה!

 

כי לא, לא חסר לו זיווג – חסרה לו אמונה. גם להוא מהצד השני של הרחוב לא חסרה פרנסה – חסרה לו אמונה. בעצם, לא חסר לאף אחד מאיתנו כלום – רק אמונה! זה מה שאנחנו צריכים לעשות – להתפלל ולהתחנן לבורא עולם שייתן לנו אמונה שלמה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אם לא תשנה, שום דבר לא ישתנה!

אהבה טהורה

אהבה אמיתית

שניים זה ביחד

סיפור הדרכה מהסרטים

סוד הזוגיות המוצלחת

כל יום מחדש

זוג טוב עושה שיעורי בית!

תבחרו באהבה

תודה, לא יותר מזה

רק מילה אחת

אז זהו, תודה

תודה. הכי פשוט.

 

זה מה שהבין אותו בחור מקסים מהדיסק, ואחרי שיישם את העצות שנתתי בדיסק לשומעים – הוא מצא את הזיווג שלו. הוא הפסיק להתרעם בתוך תוכו למרות החיוכים והארת הפנים שלו אל כולם, ואמר תודה על המצב בו היה נתון עד שבורא עולם ריחם עליו והפגיש אותו עם החצי השני שלו, עם אשתו.

 

לא מעט אנשים אומרים לי, 'אבל מה הקשר? למה אני צריך לומר תודה? ועוד על קושי? על זה שאין לי זיווג? שאין לי פרנסה? שהחיים ממש מקרטעים?…'

 

זו הנקודה בכל עניין – תחילה, אם אדם מאמין שכל מה שבורא עולם עושה איתו עד לאותו רגע בו הוא מסב את תשומת ליבו למה שעובר עליו ממקום של אמונה – שזה הדבר הכי טוב ולא יכול להיות לו יותר טוב מזה – זה נקרא להתחזק באמונה המתבקשת. זו אמונה שלמה. ואם הוא השיג את הדבר האדיר הזה אז אין שום סיבה שיהיו לו צרות. שהרי, כל הצרות והקשיים והאתגרים בחיים נועדו לקרב אותנו לאמונה. כל מה שחסר לנו זה רק כדי לעורר אותנו להבין שחסרה לנו אמונה, וזו כל המטרה שלשמה באנו לעולם הזה – ללמוד אמונה.

 

וכשאדם מתחזק באמונה הזו ומתחיל לומר תודה לבורא עולם – לא רק שהוא חי באמונה, ולא רק שלא חסר לו כלום, אלא עכשיו הוא אומר תודה מעומק הלב על החיסרון ומבטל אותו מהשורש. ואחרי שביטל אותו, כבר אין לו שום חיסרון.

 

זהו השכל העצום העומד מאחורי עניין התודה וההודאה לבורא עולם – הידיעה והאמונה שכל חיסרון שלך הוא השלמות שלך!

 

אין שום חיסרון. אין צער. אין שום רע. חסר? זה תכלית הטוב, מכיוון שהאמונה אומרת שבורא עולם יודע שלא נוכל להגיע לשלמות שלנו אלא רק על ידי החיסרון שכל אחד חש אצלו. אז זה הכי טוב בשבילנו, רק כך נגיע לשלמות שלנו, לתכלית, להשיג את הדברים שאנו רוצים בחיים ממקום של אמונה ותודה, ולא ממקום של תרעומת, של 'מגיע לי' או בכיינות חלילה.

 

השכל אומר לנו 'לא, זה לא טוב' – אין לי זיווג, אני כבר מבוגר/ת, אני לא יוצלח, אני לא שווה, אני…

 

אבל האמונה אומרת 'עצרו! הכל טוב! אמרו על הכל תודה ותראו איך החיים שלכם משתנים, ועוד לכיוון שלא חשבתם עליו בכלל!' – ומיד אחר כך יש זיווג, פרנסה, בריאות וכל מה שאדם מודה עליו כשהוא חש בחסרונו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה