לחיות בעולם של תרנגול הודו – תובנות

בחלק זה אנו מגיעים לתובנות מסיפורנו "לחיות בעולם של תרנגול הודו", שמופנות הן לילדים והן להורים.

2 דק' קריאה

רבי נחמן מברסלב

פורסם בתאריך 06.04.21

בחלק זה אנו מגיעים לתובנות
מסיפורנו "לחיות בעולם של תרנגול
הודו", שמופנות הן לילדים והן
להורים.

נערך ועובד על ידי רבקה שפירא

לחיות בעולם של תרנגול הודו – פרק 5

מהסיפור "לחיות בעולם של תרנגול הודו" נוכל ללמוד מספר דברים חשובים.

לילדים:

בכל אחד מאיתנו קיימים שני צדדים – נסיך/נסיכה ותרנגול הודו. הנסיך/נסיכה הם החלק בתוכנו שיודע מהו הדבר הנכון שעלינו לעשות וכיצד להגיע להחלטות הנכונות. הצד של תרנגול ההודו לא רוצה לעבוד קשה ורוצה לעשות דברים בדרך הקלה, גם כשדברים, בסופו של דבר, מתגלים כשגויים ולא לטובתו בכלל.

לפעמים קשה מאוד להגיע להחלטות הנכונות. בכל יום, עלינו להגיע להחלטות בין אם זה להקשיב לצד הנסיכותי שבנו, או לתרנגול ההודו. כדי לקבל את ההחלטות הנכונות, עלינו לקבל עזרה והדרכה ממורי הדרך שלנו: הורים, מורים, רב – שהם "החכם" בחיינו, כמו החכם שבסיפורנו, כדי להזכיר לנו שעלינו להגיע להחלטות הנסיכותיות.

להורים:

מספר דברים העולים מסיפורנו ומצאנו לנכון להדגישם:

זמן – תחילה, כדי לרפא את הנסיך, החכם עצר מכל עיסוקיו והקדיש זמן מיוחד לנסיך. אחד הדברים החשובים בכל תהליך הטיפול היה ההיכרות הקרובה והאישית וכינון יחסים טובים עם הנסיך. דבר זה ניתן להשגה רק אם יושבים ליד הילד ומעניקים לו את הזמן הדרוש ועם המון סבלנות, מבלי למהר להמשיך הלאה בעיסוקינו. (נסו זאת במשך שבוע: העניקו לילדיכם 10 דקות לפחות בכל יום, מבלי לפזר את תשומת ליבכם בעניינים אחרים. תשומת לב מלאה שמוקדשת רק לו. עזרו לו להתבונן על היום שלו, ובמקביל – עזרו לו לחגוג כל הישג או מעשה בהם זכה).

לראות את הטוב – כאשר חושבים על מגוון הבעיות איתן אנו מתמודדים, עלינו לזכור שחייב להיות בהן טוב! לבורא עולם יש את הכוח להפוך כל דבר שיהיה לתועלתכם. במקום להקטין קשיים גדולים, שמצריכים תשומת לב וטיפול, נסו לחפש את הגורם החיובי שבהם. אם דברים מתנהלים כנגדכם, או כאשר המאמצים שאתם משקיעים לא מתממשים, אל תתייאשו. אם רצונכם הוא רצון השם, אז דעו שהכישלון הוא הכנה להצלחה הקרבה ובאה, וזה יכול להיות לכם לסימן שעליכם להתאמץ קצת יותר. ואם, אחרי כל המאמצים שהשקעתם, אינכם מצליחים, אז האמינו שכל מה שהשם עושה זה רק לטובה.

סבלנות, לא הכל קורה כמו שרוצים – לחכם הייתה המון סבלנות. מכיוון שהוא בטוח שבורא עולם טוב ותמיד עוזר, הוא לא התעקש שדברים יקרו בדיוק כפי שהוא רצה שהם יהיו. הוא שמח לקבל את הדברים בדרך שהשם רוצה שהם יהיו. אז כרגע הנסיך חושב ומתנהג כמו תרנגול הודו? בסדר. זה המצב הנוכחי. ליפול לעצבות או ייאוש בגלל המצב, לרצות שזה יהיה אחרת, לא יעזור. השאלה היא: אילו צעדים מעשיים יכולים להילקח בחשבון כדי להביא את המצב הכי קרוב למה שאנו רוצים? מה שתוכלו לשנות, תשנו. מה שלא, השאירו אותו הכי טוב מבחינתכם, עד לרגע הנכון בו תוכלו לעשות משהו בנדון. אנשים מרגישים לרוב שאם אינם יכולים להשיג דברים שהם רוצים, אז לא כדאי לנסות ולהשיג כלום. זאת טעות. דברים לא פועלים בדרך של "הכל או כלום". החכם הכין עצמו לחיות עם חוסר שלמות גם אם שאף והשתדל לאורך כל התהליך בו נקט. דברים יכולים להיות "גם… ו…" – "אתה יכול ללבוש חולצה ועדיין להיות תרנגול הודו", "אתה יכול ללבוש מכנסיים ועדיין להיות תרנגול הודו", "אתה יכול לאכול אוכל ועדיין להיות תרנגול הודו".

נסיך או תרנגול? לכם ההורים יש יכולת עצומה לעזור לילדים להגיע להחלטה הטובה והנכונה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה