לשלוט במחשב הפנימי

לא מתפקדים? עייפים? תקועים על אותה בלטה? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, נותנת לכם את העצה הכי טובה שקיבלתם בחיים. והיא עושה נפלאות!

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

זה קורה כשהמחשב או הסמארטפון נעשים פתאום איטיים, תקועים חסומים, או כשהם לא פועלים. מה אנחנו עושים? ברור, הולכים מיד למעבדה לתקן אותם, ואם זה לא מסתדר אז על הדרך כבר קונים את הדגם החדש.

 

עכשיו, נסו לדמיין שהראש שלכם הוא המחשב או הסמארטפון.

 

כאשר "הראש" שלנו חסום, תקוע או זוחל, משום מה, במקום לתקן אנו נותנים לו לנהל אותנו 24/7. למה?

 

אולי בגלל שהוא "מחשב" פנימי ולא ניתן להחליפו? או שמא בגלל שנדמה לנו שאי אפשר לתקן אותו? או, ובואו נהיה הכי כנים, בגלל שלא נוח לנו להתאמץ?

 

ראש שעובר תיקון ושינוי – הופך להיות ראש מוביל לאיכות חיים!

 

אז איך מנקים את הראש מחסימות ותפקוד לקוי?

 

התשובה מפתיעה מאוד – על ידי משמעת עצמית!

 

אפשר "לשלוט" במחשב הפנימי שלנו על ידי משמעת עצמית יומית.

 

כדאי להתחיל עם כמה דקות כל יום, להקדיש ולעשות משהו בקביעות – תפילה, ספורט, תזונה, יצירה, נגינה, מדיטציה וכו'. בכמה דקות קבועות כל יום אנחנו מתכנתים מחדש את המחשב הפנימי. זה יוצר הרגל ומביא למשמעת עצמית.

 

משמעת עצמית – מה היא אומרת לכם?

 

מצד אחד, זה מעורר תחושה שלילית. זה מזכיר לנו שמכריחים אותנו לעשות דבר-מה בניגוד לרצוננו. זה מעלה בנו תחושת כישלון, כי במקרים רבים לא הייתה לנו משמעת עצמית. זה נשמע "נוקשה", "לא זורם", לא גמיש ולא מתחשב. משמעת עצמית נראית לנו כדבר בלתי מושג, ואם כבר הצלחנו לאחוז בה זה היה רק לזמן קצר.

 

מצד שני, אנחנו יודעים שרק משמעת עצמית תוביל אותנו להישגים. כי מי שיש לו משמעת עצמית בדיאטה – מגיע למטרה. מי שיש לו משמעת עצמית בלימוד – משיג ציונים, תעודה, ידע חשוב. כך הוא הדבר בכל תחומי חיינו.

 

נכון, הדבר יוצר מלחמה קטנה בתוכנו. מצד אחד, אנחנו מאוד רוצים להיות עם משמעת עצמית בתחום מסוים, או כמה, ומצד שני לא מצליחים להחזיק בזה לאורך זמן.

 

בואו נעשה קצת סדר. חשוב להבין שיש משמעת עצמית חיצונית ויש משמעת עצמית פנימית.

 

ולמה אנו שואפים? למשמעת עצמית פנימית. הנביעה שלה תהיה מתוכנו, מרצוננו ומבחירתנו. אמנם יש מאמץ והשקעה, אבל הוא מגדל אותנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

שמישהו יציל אותי מעצמי

לחופש יש מחיר

עשרה צעדים לצמיחה מהקשיים

שאיפות, התבלין של החיים

האלף-בית של החיים

האבנים הגדולות של החיים

לגעת בשמים

כיף לקום בבוקר

מחליפים משקפיים

לעשות מהלימון לימונדה

בוקר לא רע, אחרי הכל

פשוט, לזרוק את השכל

במקום שהשכל נגמר

 

לעומת זאת, יש משמעת עצמית חיצונית שהיא חשובה ויוצרת לנו מסגרת והרגלים, אבל מכיוון שהיא חיצונית היא מופעלת עלינו ויוצרת התנגדות והתנגשות עם עצמנו.

 

המשמעת העצמית החיצונית אינה עומדת בפני עצמה. הדבר הגדול באמת הוא המשמעת הפנימית, זו שאנו בוחרים בה ומגדלים עצמנו דרכה.

 

מה שברור, שאנשים שמצלחים בכל תחום שהוא – לימוד, חסד, ספורט, תזונה ועוד, הם אלו שיש להם משמעת עצמית.

 

אלוף עם מדליה יודע את הטכניקות בתחום הספורט שלו, ועדיין, צריך מאמן ומשמעת עצמית. הם מתאמנים כל יום. גבולות המשמעת העצמית שלו מייצרים חופש לנתב את החיים.

 

המסקנה: משמעת עצמית מתחילה בהחלטה ויישום עם מחויבות ברמה גבוהה, התמדה ותרגול יומיומי.

 

ואיפה זה פוגש אותנו בחיים? בכל תחום!

 

הנה הדוגמה הקלאסית – בדיאטה, ברצון לרזות ולחיות חיים מלאי בריאות. זה לא יקרה מעצמו, אף אחד לא יעשה את במקומנו. זה תלוי בנו, רק אנחנו מתאמצים להשיג משמעת עצמית בהתמדה ומחויבות. ואז, נחווה את החופש האמיתי משום שהאוכל לא ינהל אותנו אלא אנחנו אותו.

 

מעכת יחסים במשפחה היא גם אחת הדוגמאות הקלאסיות – יש צורך במשמעת עצמית בהתנהלות עם כל אחד מבני המשפחה. אם הרגש שולט, מתפרץ ומנהל את הבית, זה מרסק, מפחיד, לא יציב ופוגע. לעומת זאת, אם יש משמעת עצמית, יש גבולות ורגישות ואלה בוודאי יביאו לחופש וביטחון בתוך הבית.

 

כך גם בעניין הכושר הגופני שאנו מאוד רוצים לעשות – משמעת של אפילו חמש דקות ביום תביא את החופש והשמחה לגוף.

 

אז למה כל כך קשה לנו לחיות עם משמעת עצמית?

 

אולי כי יש לנו טעות בהבנה ונדמה לנו שמשמעת עצמית זה דבר לא נעים.

 

ואולי כי יש צורך לצאת מאזור הנוחות ולהתאמץ כדי שתהיה לנו משמעת עצמית.

 

ואולי בגלל שאנחנו עצלים, לא מאמינים או עייפים מכדי להתאמץ.

 

אז הגיע הזמן לגלות את הסוד של משמעת עצמית, כדי שנרצה בה, שלא נחשוש ממנה – ונדע שהיא החבר הטוב ביותר שלנו, המגן והמשמח. היא בעדנו, לא נגדנו.

 

משמעת עצמית זה קודם כל לשמוע את עצמי. מי לא רוצה לשמוע את הרצונות והשאיפות הטובים שלו? מי לא רוצה ליישם ולהרגיש מאושר ומסופק? שמיעה אמיתית בה אנו מוציאים לפועל את "הגודל האמיתי שלנו".

 

נקודת ההתחלה נעשית קודם כל בבירור הרצון שלנו, אחר כך בכמה דקות של תרגול משמעת עצמית יומית. אחר כך, לעשות את כל מה שאנחנו רוצים בנחת ובנעימות, לא בהסתערות שסופה לכישלון. וכשעושים את זה בקביעות וחיים מתוך משמעת עצמית, אנו שומעים יותר טוב את עצמנו ואת הסובבים אותנו. שומעים תדרים שלא שמענו קודם.

 

ואם עוד לא עשיתם ריסטרט למחשב הפנימי שלכם, זה בדיוק הזמן! כי הרווח כולו שלכם.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה