מבחן אהבה בחמש דקות

אז איך תדעו אם בני הזוג אוהבים אתכם? נסו את מבחן האהבה וגלו האם מדובר באהבה שטחית עם חיי מדף קצרים או שזכיתם בדבר האמיתי!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 15.03.21

לא משנה אם אתם נשואים או בתקופת הדייטים, אבל רגע לפני שאתם הולכים על זה (על השטיח שיוביל אתכם לחופה) תהו קצת על קנקנם של בני הזוג המיועדים, החצי השני העתידי וגלו כמה דברים נחוצים. אתם כבר נשואים? את המבחן הזה אתם יכולים לנסות על עצמכם.

 

כדי להשיג את שני הפרמטרים הללו, אני מציע לכם כאן חמש שאלות בעזרתן תוכלו לבדוק כמה דברים חשובים עליכם ועל בני הזוג. חמש דקות זה מה שאתם צריכים, אולי פחות, כדי לענות עליהן. כי האדם איתו אתם נפגשים/חיים אומר לכם שהוא אוהב אתכם – האם זה אמיתי? ואיך תדעו אם מדובר במשיכה יצרית או התאהבות הוליוודית שטחית שחיי המדף שלה קצרים ביותר, או בדבר האמיתי?

 

נסו את "מבחן האהבה" גם על עצמכם ובדקו האם יש צורך להבעיר שוב את אש האהבה. הוא פשוט, בדוק ומנוסה:

 

שאלה 1 – כמה פעמים בני הזוג חושבים עליכם: פעם ביום, פעם בשעה, פעם בדקה? זה דבר שמשתקף היטב במילים ובמעשים. למשל, מכתבים, שיחות טלפון, פעולות קטנות של חסד ואהבה, מתנות קטנות לפני ואחרי החתונה. להגיש עזרה בבית, להיות סובלני ואמפתי, לשטוף את הכלים של ארוחת הבוקר/ערב, או להכין לכם ארוחת הפתעה.

 

שאלה 2 – שאלו את בני הזוג אם הם יודעים מה גורם לכם לשמוח או עושה אתכם עצובים? אם הם אומרים שהם לא יכולים לומר בוודאות או שהם לא יודעים מכיוון שהם לא מכירים אתכם מספיק, אז מדובר באשליה לא באהבה. כי איך אדם יכול לאהוב מבלי לדעת מה חסר לי או מעציב אותי?

 

אם אתם נשואים ואינכם יכולים לענות על שאלה זו על בני הזוג שלכם, אז הדבר הדחוף ביותר שעליכם לעשות הוא – להפנות את תשומת הלב שאתם מעניקים לעצמכם לבן/בת הזוג.

 

שאלה 3 – האם בני הזוג אנשים שיודעים להקשיב? האם הם מעריכים את הדברים שאתם אומרים ומתנהגים אליכם בכבוד? אל תבלבלו בין תאוות הגוף לכבוד. שוב, זה נועד לבחון את הכבוד הזוגי.

 

אם אתם נשואים, בחנו את עצמכם בנקודה זו ושאלו את אותה שאלה על עצמכם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

יש גם סיפורי הצלחה

והיו לאחד

למה התאהבנו? שאלה טובה!
כל יום מחדש!
שניים זה ביחד

זוג טוב עושה שיעורי בית
לומדים לאהוב
כאן בונים גן עדן

שפת הלב

שפת האהבה

שלום בית – הנוסחה החדשה!

מקום של אהבה

וגר זאב עם כבש

הצד המקבל

 

שאלה 4 – כשבני הזוג מדברים אתכם, עצמו את העיניים והקשיבו לקול שלהם: האם הוא חברי ואדיב, האם יש בו צלילי חמלה, או רק אינטרס ופוקוס עצמי? אל תאפשרו למשיכה הפיזית לבלבל את כושר השיפוט שלכם.

 

נשואים? שאלו את עצמכם אם אתם מעניקים לבני הזוג את החברות, האכפתיות והחמלה שהייתם מייחלים לעצמכם.

 

שאלה 5 – האם בני הזוג מתעניינים במשפחה המורחבת? האם הם מעוניינים לפגוש את ההורים שלכם ואתם את שלהם? אם כן, זה מעיד על אדם עם רצונות וכוונות אמיתיים. בנקודה זו, אם הם עוברים את המבחן הזה, אני מציע לכם להמשיך הלאה עם הדייט לכיוון רציני יותר, כלומר זה הרגע לשלוף את הטבעת. למה? כי הסיכויים לשלום בית מדהים במצב כזה הם גדולים.

 

אם אתם כבר נשואים, בחנו את עצמכם בנקודה זו. חשוב לדעת שלרוב, (וכמובן שאני לא מדבר על מקרים חריגים או יוצאים מן הכלל) קשרים תקינים עם בני משפחתם של בני הזוג תורמים במידה מסוימת לזוגיות ולשלום הבית.

 

בבחירת בן/בת הזוג לחיים עדיף להשתמש במוח ולא בלב. לא שלא צריך רגש חלילה, אבל המוח שהוא גם ההיגיון עולה על לב מאוהב שנסחף לא פעם אחרי האדם הלא נכון, הלא מתאים והכי לא נכון לצעוד איתו אל החופה. כי אם הוא לא מתחשב ומכבד, מה תעזור האהבה? אם הוא מגיע מבית עם בעיות שרוב הסיכויים שהן השפיעו על הנפש שלו (אלא אם כן הוא טיפל בעצמו כראוי) – יש סיכוי גדול מאוד שהבעיות הללו יכנסו לקן הפרטי שלכם וישפיעו מאוד על שלום הבית, הזוגיות ובהמשך גם על הילדים.

 

כדי להגיע להחלטה הנכונה צריך לעשות שיעורי בית כראוי על העומד/ת מולכם.

 

אם אתם בשלב הדייטים, עשו שיעורי בית ובדקו – האם בני הזוג מעוניינים בכם כדי להעביר את הזמן? אם כן, שחררו. זה לא זה. אל תאפשרו לכוס הקפה שתשתו ביחד לסחרר לכם את הראש. אף פעם אי אפשר לדעת אילו שלדים אנשים מחביאים בארון, לכן כדאי מאוד לעשות בירורים נצרכים – אם אין התמכרויות לאלכוהול, סמים, הימורים, פורנו ועוד. בדור של היום זה דבר שמאפיין לא מעט אנשים, הבירור יחסוך מכם הפתעות לא נעימות ועתיד עמוס בערפל.

 

אם אתם נשואים, שימו דגש על חמש הנקודות שזכיתם בהן הרגע והמשיכו לפתח אותן:

 

העצימו את הפעולות הקטנות של החסד, ההבנה וההתחשבות גם בכמות וגם באיכות.

 

גלו מה גורם לבני הזוג שלכם לשמוח והימנעו מכל דבר שמעציב אותם.

 

תהיו מקשיבים טובים.

 

תהיו חברים טובים.

 

נסו לשמור על קשרים שבני הזוג מעוניינים בהם (שוב, כמובן אם מדובר בקשרים תקינים ובריאים).

 

כשאתם נותנים – אתם מקבלים. חכו ותראו איך החיים בכלל וחיי הנישואין בפרט יכולים להיות יפים. כי כל מה שצריך זה רק חמש דקות…

כתבו לנו מה דעתכם!

1. פרח

כ"ב תמוז התשע"ח

7/05/2018

צודק

2. פרח

כ"ב תמוז התשע"ח

7/05/2018

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה