מביא רוחות טובות

תוך חמש שנים בלבד, עם הרבה אמונה ושמחה, כבש אודי דוידי בקלות את המקום הראשון כזמר האהוב ביותר בסצנת המוסיקה היהודית. לא לדתיים בלבד! ראיון מיוחד עם צאת אלבומו החדש "רוחות טובות".

4 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

תוך חמש שנים בלבד, עם הרבה
אמונה ושמחה, כבש אודי דוידי בקלות
את המקום הראשון כזמר האהוב ביותר
בסצנת המוסיקה היהודית. לא לדתיים
בלבד! ראיון מיוחד עם צאת אלבומו
החדש "רוחות טובות".

התמונות לכתבה באדיבות מענדי הכטמן, מרים צחי ונתן איבגי

אחרי הופעות מול אלפים, הוא חוזר הביתה לרעות את הצאן. את השירים שלו הוא כותב יחד עם אשתו, וגם הילדים שותפים למשימה. הוא גר במושב מעון ומגדל עדר כבשים לבית המקדש שיבוא. והנוער רואים בו מלבד זמר, גם מורה דרך. תוך חמש שנים בלבד, ועם הרבה אמונה, שמחה, ולא מעט פשטות וענווה, כבש אודי דוידי בקלות את המקום הראשון כזמר האהוב ביותר בסצנת המוסיקה היהודית. לא לדתיים בלבד.

השעה שלוש לפנות בוקר, ואודי דוידי (34) כבר בדרך לטפל בעדר הכבשים שלו. רק לפני רגע חזר מהופעה, קול מחיאות הכפיים הסוערות להן זכה, נדמה שעדיין לא שכך, אבל לדוידי יש התחייבויות נוספות. הדיר שלו שבמושב מעון שם הוא מתגורר.

"מבחינת הכבשים הלילה זה כמו היום" אומר לי דוידי ושמח על הזכות שנפלה בחלקו, להיות גם זמר וגם רועה צאן. "אני משתדל לעשות דברים שאני אוהב, שאני מרגיש שאני נותן בהם. אני שמח שיש עדר יהודי, שאנו מקפידים איתו על ההלכות, שכבר מוכן לבית המקדש. רק שיגידו".

אודי והצאן…

בארבע בבוקר הוא הולך לישון ובשבע הוא כבר קם, מתפלל, מלווה את הילדים בדרכם לגן ולבית הספר. לאחר מכן הוא לומד מעט, מטפל בכבשים, יוצא לאולפן ההקלטות, ובלילה, גם אם זה לפני או אחרי הופעה, לומד גמרא עם החברותא שלו. יום עמוס יש לדוידי, "עמוס וחווייתי", כלשונו, אך הוא האחרון שיתלונן. "ה’ נותן כוח, וגם הקהל. הקהל לא יודע עד כמה הוא נותן כוח. תמיד כשאנשים בהופעה מבקשים הדרן אני אוהב להגיד להם: ‘תתפללו עלינו שנוכל להמשיך’, לציבור יש כוח עצום".

היכן אתה יותר נהנה, בהופעה או עם הצאן?

"את שניהם אני אוהב מאוד. זו המשימה שלנו. אחרי הופעות אני הכי אוהב להיות בדיר, יש שם את השקט הכי גדול. ואחרי שאני הרבה זמן בדיר – בא לי קצת הופעה, לקפוץ ולרקוד ולשמוח".

קשה לדמיין איך הייתה נראית סצנת המוסיקה היהודית בלי אודי דוידי. רק לפני כחמש שנים הוא פרץ אל קדמת הבמה בסערה, ומאז נדמה שאין אחד שלא יודע לזמזם את "איזה טוב ה’", "דבר אליו" או את שאר הלהיטים של הזמר הקופצני. את הפלייליסט של גלגל"צ ורשת ג’ הוא כבר חצה, ותחנות הרדיו, חילוניות ודתיות כאחד, חיכו בשקיקה לאלבומו החדש "רוחות טובות" שיצא בימים אלה. מה יש בדוידי הצעיר המככב בפרסומות של "סלקום", שגורם אפילו ל"לונדון וקירשנבאום" מערוץ 10 להזמין אותו להתראיין אצלם? לנוער לקפוץ בהתלהבות תוך דקלום בלתי פוסק של שיריו? ולרבים מאיתנו להחזיק דרך קבע את אלבומו בפלייליסט האישי שלנו? מסתבר שבדוידי יש הרבה יותר מיכולות ווקאליות וכישרון בלתי נדלה לכתוב ולהלחין.

הרבה שמחה ואמונה יש בדוידי. וגם לא מעט פשטות וענווה. הוא מרבה להשתמש ב"אנחנו" ולא ב"אני", ולדבר באהבה על ה’ יתברך. הוא ואשתו, לילך, שהיא מוסיקלית לא פחות ממנו, כותבים יחד את השירים, וגם מלחינים אותם, ויש ביניהם שיתוף פעולה נדיר. ("אני לא קונה ארטיק בלי לשאול אותה" הוא מתבדח).

אתה מדבר הרבה על לברוח מגאווה ושההצלחה היא רק מה’. מה אתה עושה כדי לא ליפול לגאווה?

"מתפלל על זה כל רגע ורגע, וה’ עוזר לי בזה שאני עובד עם כבשים, כשאני חוזר מלוכלך מהדיר, אני זוכר בדיוק מי אני. באחת הפעמים כשנסעתי להופעה גדולה, הייתי צריך להוריד בדרך בהמה שמתה, לנתיחה שלאחר המוות במכון הווטרינרי, כדי שנדע לטפל בשאר הכבשים שחולות באותה מחלה. אחרי שפרקתי את הבהמה, התקשרתי לאשתי, ואמרתי לה שזה נראה לי קצת מוזר להחליף את הבגדים המלוכלכים מהדיר, להתלבש יפה, ולעלות על במת הופעה. אשתי צחקה וענתה לי: ‘תירגע, הבגדים של הדיר מתאימים לך יותר…’ יש לי שיר (שעדיין לא הוקלט) שמילותיו הן: ‘דע מאין באת ולאן אתה הולך’. בדיר קשה לשכוח את זה, וזה נותן איזון לכל מה שמסביב".

עושה רושם שאתה הרבה יותר מזמר. סוג של מחנך ומורה דרך לצעירים. יש לך חיבור אמיתי עם הנוער. איך זה קרה? איך אתה מרגיש עם זה?

"אני לא מאמין במילה חינוך, כי אני לא כל כך מבין את המשמעות שלה. אני בסך הכל צינור שמנסה לעשות את השליחות שה’ יתברך נתן לי לעשות בעולם. אני מתפלל לה’ כל בוקר שייתן לי כוח לשמוח ולשמח, לעודד ולהתעודד. יש לי שני סוגי הופעות. הופעה אקוסטית והופעה ‘חשמלית’. ההופעה האקוסטית היא יותר רגועה. גיליתי שדרך ההופעה החשמלית, אפשר לחבר את הנוער לדברים שבדרך הטבע לא היו מתחברים אליהם. המיילים שאני מקבל אחרי הופעות כאלה מבני נוער, מעידים על כך".

כאחד שקרוב לנוער, מה אתה יכול לומר עליו? למה הוא זקוק? איך מדברים אליו?

"הנוער שלנו הוא נפלא, הוא חזק. מה שצריך לזכור הוא שהדור הזה הוא דור מהיר, הרבה יותר מדור ההורים. הדור הזה חושב מהר. הרבה יותר מהר ממה שמבוגר ממוצע יכול לחשוב. אפילו מכשירי הטלפון של הדור הזה כבר כותבים לך את המילה לפני שסיימת להקליד את כל האותיות. בתי בת השבע כבר לומדת תכנות בבית הספר, ויודעת הרבה יותר ממני. (אגב, אני ומחשבים בכלל לא מסתדרים יחד. אפילו לכתוב SMS אני בקושי מצליח…). אני חושב שצריך לבוא אל הנוער באור, בשמחה, להבין את השוני. בכל אחד מאיתנו, יש את הילד שבו. כדי להצליח להתקרב לצעירים, מותר לנו לגלות את הילד שבנו, דרכו נוכל לדבר אל הצעירים יותר בפתיחות".

באלבומו החדש של דוידי יש שיר שנקרא "כל עוד הנר דולק". "לקחנו את המשפט של ר’ ישראל מסלנט, שזורם איתנו כבר מאות שנים, ונתנו לו את הפרשנות שלנו, איך שאנחנו הבנו – בבתי השיר", אומר דוידי ומספר את הסיפור שמאחורי המשפט הידוע, הסיפור על רבי ישראל מסלנט שעבר באיזה לילה בעיירה וראה אור בחנות של הסנדלר. הוא נכנס אליו וראה אותו מתקן נעליים לאורו של הנר. אמר לו הרב: "יהודי, הגיע זמן חצות, אפשר לפרוש מהעבודה", והאיש ענה לו: "כל עוד הנר דולק, אפשר עוד לתקן".

"הבן שלי סיפר לי את זה בחזרה מבית הכנסת. הכרתי את הסיפור אבל כשהוא סיפר לי את זה פתאום הרגשתי שזה שיר. שזה חזק".

בנוסף לשירים החדשים, בני הזוג דוידי מזמינים את המאזינים אל שולחן השבת שלהם, באמצעות 3 שירי שבת מבית היוצר של "משפחת דוידי" עצמם, שהלחינו את "י-ה ריבון עולם", "יונה מצאה בו מנוח" ו"שבת היום לה’". "היו הרבה לחצים מהקהל שחסר משהו שאפשר לשיר אותו על שולחן שבת" מסביר דוידי את הבונוס.

אתה מחובר מאוד לרבי נחמן מברסלב. משם השמחה שלך או שהיא טבעית?

"כבר מגיל צעיר הייתי עם שמחה גדולה, ודרך רבי נחמן אני משתדל להיות בשמחה בקדושה".

בתקופת המלחמה האחרונה, השמיע דוידי לתחנות הרדיו שיר מרגש אודות רחל אמנו. את השיר הוא כתב עוד לפני המלחמה ובמלחמה הוא קיבל משמעות מיוחדת, בעקבות סיפור התגלותה של רחל לחיילים בעזה. דוידי מספר כי החליט שנכון יהיה לחכות להוציא את השיר יחד עם האלבום, ולא לפני כן. ומאז, דווקא בעולם הלא דתי, מצפים לשיר הזה דווקא, בכיליון עיניים. "כנראה שלרחל אמנו יש כוח עצום, שחוצה את כל גבולות הדתיים-חילוניים" הוא מסביר, ומוכיח שוב כי גם הוא חוצה את גבולות המגזר. אודי דוידי. כדור מרץ ושמחה. בהחלט לא לדתיים בלבד.

"מנעי קולך" – מתוך הדיסק

"אפשר לתקן" – מתוך הדיסק

לרכישת הדיסקים של אודי דוידי בחנות האתר לחץ כאן

הכתבה בחסות "הינדיק הפקות".

כתבו לנו מה דעתכם!

1. אלישבע

ט' סיון התשס"ט

6/01/2009

אין עליך!!!!!!!!!

מתי הוצאת עוד דיסק? לא אמרו לי!! אני ממש ממש …(אין מקום לעוד ממשים) אוהבת את השירים שלך!! המשך כך!

2. אלישבע

ט' סיון התשס"ט

6/01/2009

מתי הוצאת עוד דיסק? לא אמרו לי!! אני ממש ממש …(אין מקום לעוד ממשים) אוהבת את השירים שלך!! המשך כך!

3. חמודויינת

ח' סיון התשס"ט

5/31/2009

זה עושה כזה טוב על הנשמה!! באמת!!~ אודי- ולילך!!~
יישר כוח באמת כל הכבוד!! אני כ”כ מאושרת!!~!!!~!~!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה