מחשבות

עצה – מחשבות- עיקר הטהרה מפגם הברית הוא על ידי טהרת המחשבה, כמאמר רבותינו ז"ל (עבודה זרה כ:): שלא יהרהר אדם ביום, שכל אדם אפילו אם הוא כמו שהוא, צריך לשמור את עצמו...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
עיקר הטהרה מפגם הברית הוא על ידי טהרת המחשבה, כמאמר רבותינו ז"ל (עבודה זרה כ:): שלא יהרהר אדם ביום, שכל אדם אפילו אם הוא כמו שהוא, צריך לשמור את עצמו מעתה על כל פנים לבל תצא מחשבתו לחוץ כלל, כי צריך לזכור היטב –  שהמחשבה ביד האדם להטותה כרצונו! ואפילו אם כבר הורגלה מחשבתו לצאת לחוץ הרבה, אף על פי כן בידו להטותה בכל פעם לדרך הישר, והוא כמו סוס שיוצא מהדרך, שיכולים לתופסו באפסר בעל כורחו להטותו לדרך הישר, כי אי אפשר שיהיו שתי מחשבות יחד בשום אופן, ועל כן אם יחשוב מחשבה אחרת לטובה, בהכרח שתידחה מחשבתו החיצונה בכל ההרהורים, כי אי אפשר שיהיו שתי מחשבות יחד בשום אופן!!! וצריכים לזכור ולחזור זאת היטב היטב בכל פעם, כי הרבה נלכדו, רחמנא ליצלן, במה שנלכדו, וכל זה – מחמת שנדמה להם כאילו אין מחשבתם בידם, חס ושלום, ובאמת לא כן הוא, כי המחשבה ביד האדם תמיד, על כן צריך לשמור המוח כחוט השערה לבל יצא חוץ לגבול ואפילו אם כבר יצא כמו שיצא, בקל יכולים להחזירו על ידי חוט השערה, כי תיכף שיתחיל כחוט השערה לחשוב מחשבה אחרת וכשרה, תהיה נדחית המחשבה הראשונה ממילא.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
במאמר "תהומות יכסיומו" (שמות טו,ה), מה שכתב (רבינו ז"ל) על הפסוק: "צוהר תעשה לתיבה" וכו’ (בראשית ה) והטה אוזנך ושמע, ופקח עינייך וראה שם היטב באמת, מה שכתוב שם מעניין האמת: העיקר הוא האמת. כשמבלבלים את האדם בתפילתו ובעבודתו מאוד מאוד בכמה מיני בלבולים, העיקר הוא האמת שיראה בתפילתו לדבר על כל פנים הדיבור באמת בפשיטות באיזה מדרגה שהוא וכו’. והבן זאת היטב. ועל ידי זה תזכה בודאי לתפילה. אם תרגיל עצמך לקיים מה שנאמר שם באמת. גם הוא כלל גדול בכל עבודת ה’. גם שמעתי שאמר שכל התנועות שעושים בשעת התפילה בידים וכו’, זה בחינת: "וידוהי כתבין רזין" וכו’.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.   

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה